Van USB 1.0 naar USB 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steefaanie

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
21
In mijn oude PC zitten 4 USB 1.0 aansluitingen. Nu wil ik deze vervangen door USB 2.0 aansluitingen. In de winkel gekocht, man zei daar dat het gewoon een kwestie is van USB 1.0 eruit, USB 2.0 erin. Leek me wel te doen, maar toen maakte ik m'n computerkast open.

De 4 USB 1.0 aansluitingen zitten niet bij elkaar. Er zitten er onder 2, en boven zitten er 2. De onderste aansluitinge (stekkerachtig iets) ziet er als volgt uit: http://s20.photobucket.com/albums/b230/stefstoff/?action=view&current=StekkerUSB.jpg

Uit die stekker lopen de kabels 2 kanten op, als volgt:
Kant 1: http://s20.photobucket.com/albums/b230/stefstoff/?action=view&current=AansluitingUSB2.jpg
Kant 2: http://s20.photobucket.com/albums/b230/stefstoff/?action=view&current=AansluitingUSB1.jpg

Mijn vragen zijn: Moeten de USB 1.0 aansluitingen eruit/verwijderd voordat ik USB 2.0 kan installeren?
Kan ik deze stekkertjes van de USB 1.0 er gewoon uithalen? Of hoe verwijder ik deze?

Hopelijk is de vraag zo een beetje te beantwoorden...
BEDANKT!
 
De USB2 die je gekocht hebt, is dat een PCI kaartje?
Dan heb je toch niets met kabels te maken?
 
Als je USB 2.0 PCI kaartje hebt, kun je die er gewoon inzetten en die stekkers van de USB 1.1 gewoon laten zitten.


PS, je kunt ze er gewoon van het mobo halen, als je die plaats nodig hebt in de PCI backplate houder.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de gekochte USB 2.0 is PCI. Dan heb ik inderdaad niets met kabels te maken. Ik vroeg me gewoon af of je USB 1.0 kunt gebruiken naast USB 2.0... of dat beide aangesloten en geinstalleerd kan blijven, zonder problemen. Ik heb de plaats niet nodig waar de aansluiting van USB 1.0 zit, dus ik kan USB 2.0 er gewoon bij zetten dus. Kunnen er dan ook nog dingen aangesloten blijven op de USB 1.0 poorten?

Om de USB 2.0 te installeren, vraagt de pc namelijk om internetverbinding (driver installeren). Deze gaat via USB...kan deze dan gewoon in een USB 1.0 poortje?

:eek:
 
Ja, denkelijk wel, maare, met proberen kom je een hoop aan de weet.

Gebruik je wel XP met SP2?, anders werkt het nog niet, of heb je een ander OS?
 
Ik voel me zo dom :(

Ik gebruik XP. SP2 zal Service Pack 2 zijn? Als ik alle Windows Updates heb, heb ik die dan :confused: ? Oh dat hoeft niet...want je kan dan altijd nog kiezen om iets niet te installeren toch... Ik gebruik hier alleen niet in me eentje de PC en dat kunnen mensen zich vast niet meer herinneren. Is het te achterhalen? En als ik dat heb geinstalleerd, dan moet het lukken (al die USB's door elkaar)?
 
Okee, dat is al fijn om te weten. En hoe kan ik achterhalen of SP2 ooit is geinstalleerd op deze pc..?
 
Hallo Steefaanie,

ik heb naast de oorspronkelijke USB 1 poorten ook een PCI kaartje gezet met USB 2 en dat werkt prima op XP SP2

Ron
 
Bedankt voor jullie reacties :thumb: !

Ik ben er nu achter dat ik geen SP2 geinstalleerd heb, terwijl ik USB 2.0 al geinstalleerd had...:eek: ! De USB 2.0 ging gewoon driver installeren via internet, ik sloot er wat op aan en het werkte. Maar toen ik de PC uit wilde zetten, kwam er een foutmelding, over de USB 2.0. PC weer aan, weer iets aangesloten op een USB 2.0 poortje...en dat apparaat werd niet herkend. Ik heb het dus niet goed geinstalleerd :( . Logisch misschien, aangezien ik nu weet dat ik SP2 niet geinstalleerd heb!!! Ja, oeps.

Daarom nog even 2 vragen :rolleyes: ...
1. Ik hoor van een vriend dat SP2 je PC ontzettend traag maakt en hij heeft het daarom ook niet geinstalleerd. Rommel, zei hij. Is het waar? Of kan ik het met een gerust hart installeren? Moet ik, voordat ik het ga installeren, bepaalde stappen ondernemen?

2. Wat te doen met die USB 2.0? Eerst SP2 installeren, dan de USB 2.0 er opnieuw inzetten? Is dat gewoon een kwestie van eruit halen en er weer in zetten? Of moet je dat eerst deinstalleren?
 
Ik hoor van een vriend dat SP2 je PC ontzettend traag maakt
Onzin

2. Wat te doen met die USB 2.0? Eerst SP2 installeren, dan de USB 2.0 er opnieuw inzetten? Is dat gewoon een kwestie van eruit halen en er weer in zetten? Of moet je dat eerst deinstalleren?
Ik zou zelf eerst alles voor die USB2 eerst eraf halen. Dan SP2 installeren en daarna opnieuw met USB2 aan de gang

Ron
 
Ik heb je stappen opgevolgd (USB 2.0 gedeinstalleerd, eruit gehaald, SP2 geinstalleerd en er weer in gezet), maar het is me nog niet gelukt. Maar dat komt niet door de USB 2.0 zelf...denk ik.

Toen ik SP2 ging installeren las ik dat het beter was op eerst de PC schoon te maken en te defragmenteren. Ik ben daarom begonnen met het schoonmaken. Wow, wat een rommel trof ik aan. Mijn broer is degene die zich deze PC heeft toegeeigend (ik heb gelukkig mijn eigen laptop) en hij is gek op downloaden... Virusscan gedaan, ontzettend veel verwijderd. Toen gedefragmenteerd. De volgende dag SP2 erop gezet en vervolgens die USB 2.0 erin. Maar verder kom ik niet, want ik heb nu weer last van blauwe schermen die zeggen dat Windows wordt afgesloten (daarover meer in ander topic). Dus ik heb nog geen idee of die USB nu werkt of niet. Daarover dus later meer...:)
 
Lijkt mij niet verstandig om daar nu weer een nieuw topic over te openen, wordt het allemaal zo ondoorzichtig en onoverzichtelijk.

Welke foutcode krijg je?
En heb je na de herinstall ook alle moederborddrivers geïnstalleerd?
 
Ik dacht er juist goed aan te doen om het in een nieuw topic te doen om zo de juiste topics bij de juiste onderwerpen te houden :eek: . Dus ik had al een nieuw topic gemaakt....

Met dit erin:
Windows geeft na het opstarten en het aanmelden ineens een blauw scherm met een foutmelding. Vervolgens start de PC opnieuw op en gebeurt hetzelfde.

De foutmelding geeft het verhaaltje van 'als het de eerste keer is dat deze foutmelding voorkomt...' en deze rare cijfers:

0x0000008E (0xC0000005, 0x817AC53A, 0xF0CADA68, 0x00000000)

Het zegt mij heeeeeeelemaal niks. Weet iemand wat dit inhoudt?



Ehm...en moederborddrivers installeren? Die heb ik toch niet verwijderd....:confused:
 
Probeer het eens zonder die kaart, krijg je dan ook een BSOD?

Overigens even alles op en rijtje zetten, PCI kaart eruit dan eerst alle drivers herinstalleren te beginnen met de chipsetdrivers, dan weet je dat de drivers goed zijn, dan naar windows update en alle updates binnenhengelen, zijn die binnen en geïnstalleerd en de PC staat uit.

Zet dan die kaart in een PCI slot zo ver mogelijk bij de grafische kaart, de onderste is dan prima.

Power up en kijk of je dan geen BSOD's krijgt.
 
Ja, ook dan krijg ik de foutmelding. Is er aan die foutmelding te zien wat er fout is???

En wat zijn chipsetdrivers...?
 
Het is een driverprobleem, en chipsetdrivers zijn drivers voor de chipset die op het moederbord zit.

Indien een merk PC, dan kun je daar de drivers ophalen, bij een zelfbouw, door een winkel b.v. kun je Everest gebruiken om te achterhalen welk merk en type moederbord je hebt, dan kun je daar de drivers ophalen, en ook bij die chipfabrikant, overigens krijg je altijd een driver cd erbij, heb je die nog?

En die updates?
 
Ja, ik heb de driver cd. En alle updates heeft ook nog geinstalleerd toen hij het nog deed.

Maar hoe wil ik nu iets uit kunnen voeren op die pc, als hij niet lang aan blijft...? Veilige mode proberen?
 
Updates kun je pas na SP2 downloaden, gedaan?

Geef maar dan eerst een lijst van alle hardware, zoeken we de drivers ervoor op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan