Van veilige modus naar normale modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josrademakers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
3
Beste forum bezoekers,

Ik zit met een probleem. Ik had het virus security shield op mijn computer staan. Ik heb dit als het goed is verwijderd door het stappenplan te volgen dat op jullie site is aanbevolen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/589031-security-shield-virus
http://antimalwarehelp.blogspot.com/2010/08/voer-exact-de-procedure-uit-zoals.html

1 van die stappen is het opstarten van windows in de veilige modus. Als het goed is ben ik nu van het virus af, maar als ik nu via msconfig mijn computer terug in de normale modus wil zetten vinkt hij automatisch opstarten in veilige modus aan. Dus als ik in het eerste tabblad (algemeen) normaal opstarten aanvink, vinkt hij automatisch in het 2e tabblad (computer opstarten) opstarten in veilige modus aan. Ook als ik opstarten in veilige modus afvink, gaat het vinkje in het 1e tabblad automatisch naar selectief opstarten.

Edit: Ik heb ook tijdens het opstarten op f8 gedrukt om zo de computer normaal op te starten. Als ik op normaal opstarten druk, start hij ook in de veilige modus op.

Al met al is het dus onmogelijk geworden om windows weer normaal op te starten.

Wat is hier aan te doen

Jos,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb avira anti vir.
De resolutie veranderen helpt niet, toch bedankt.

Mvg,
jos.
 
Ik adviseer om drivers opnieuw te installeren, te beginnen bij de videodriver.
 
Hoe zeker ben je dat je van het virus af bent. Welke stappen heb je allemaal uitgevoerd om het virus te verwijderen.
Niet volledig zeker, maar volgens mij start er nog iets verdachts automatisch op met windows.
 
Hoi,
je hebt toevallig geen vinkje staan bij de optie " alle instellingen voor opstarten blijvend maken"?
Alle opstartinstellingen permanent maken
Wijzigingen in Systeemconfiguratie worden niet gevolgd.
Opties kunnen later worden gewijzigd met Systeemconfiguratie, maar dit moet handmatig gebeuren.
Wanneer deze optie is geselecteerd, kunt u uw wijzigingen niet terugdraaien door Normaal opstarten te selecteren op het tabblad Algemeen.
 
Hoi,
je hebt toevallig geen vinkje staan bij de optie " alle instellingen voor opstarten blijvend maken"?

Nee naar mijn weten niet. Ik zou het perongeluk aan ge tikt kunnen hebben maar ook dit lijkt me sterk omdat ik heb nu nog wel aan kan vinken en een waarschuwing krijg.

Hoe kan ik die opties nog handmatig wijzigen in systeemconfiguratie?
 
Laatst bewerkt:
Nee naar mijn weten niet. Ik zou het perongeluk aan ge tikt kunnen hebben maar ook dit lijkt me sterk omdat ik heb nu nog wel aan kan vinken en een waarschuwing krijg.

Het virus kan deze optie ook laten aanvinken hebben.
Daarom dat ik denk dat je computer nog geïnfecteerd is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan