van vista terug naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sally1

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
124
halooo
ik heb een maand geleden via internet een windows vista gekocht maar die was alleen voor een bepaalde tijd en nu dat die proef periode voorbij is kan ik niet meer terug naar xp en ik kan ook geen vista meer gebruiken
help plzz
 
Waarom kun je niet terug naar XP / heb je geen (legale) XP CD of, .................?
 
halloo

bedankt voor uw reactie ik heb een laptop met windows XP gekocht en pas geleden heb ik windows vista dr op gezet en nu vraag ie voor een code voor vista en die heb ik niet ik wil alleen mijn oude versie terug op me computer

gr
 
Da's niet helemaal het antwoord op mijn vraag.

Héb je een XP CD erbij gekregen? Zo nee, is er dan een recovery tool aanwezig? Op één punt kan ik je al gerust stellen, 1 van de 2 heb je meegeleverd gekregen.
 
met mijn laptop bedoel je ?
en wat is een recovery tool en waar kan ik die vinden
 
Volgens mij heb je je dag niet?

Nu geef je nog geen antwoord op de vraag. Heb je nu wél of níet een CD XP erbij geleverd gekregen?
 
Oké, helder. Dan is het in de DVD lade leggen van de XP CD géén optie dus.
Ik ben helaas niet helderziende, maar de recovery tool kan / moet geactiveerd worden tijdens het booten van de PC (althans, dat is bij een aantal recovery programma's gebruikelijk). Met welke Functietoets je dat moet dan, daarvoor moet je de bij de laptop meegeleverde documentatie even bekijken.

Heb je daar geen tijd voor / zin in, probeerd dan tijdens het booten van de laptopb de F4 toets in te drukken. Who knows............
 
Ok, sorry, soms gebruiken we op de Helpmij kretelogie waarvan we denken dat iederen die begrijpt.

Booten wil niets anders zeggen dan de laptop aanzetten.

Vanaf moment 0, powerknop indrukken, moet je dan een toets of toetscombinatie indrukken om die recovery tool te activeren.

Zo'n recovry tool brengt je laptop terug in de staat waarin die bij je afgeleverd is. Pas op! Al je brieven / foto's ed. zijn dan verdwenen, de laptop is dan precies zoals íe was voordat je 'm uitpakte en in gebruik nam.
 
zo dus maar kan het niet anders want ik heb belangerijk document dr op staan
en ik wil ze niet kwijt
 
Er zijn mogelijkheden, maar die zijn best wel technisch als ik ze zo lees op Google. Daar moet je dus niet aan beginnen zonder deskundige hulp naast je / achter je monitor.

Als je de machine aanzet, waar eindigt het geheel dan / wat staat er uiteindelijk op je beeldscherm?
 
bedoel je helemaal op begin of als ik het wachtwoord moet intoetsen
 
Je zet 'm aan, dan gebeuren er dingen. Wát gebeurt er : doorloopt de machine zwarte schermen met allerlei technische onzin en wat gebeurt er vervolgens, start er iets van Windows en / of ......?
 
als ik mijn wachtwoord intoets dan krijg ik op het scherm dat ik windows vista moet activeren als dat wat je bedoelt
 
Volgende vraag: toen de machine het nog wel deed, welke schijven had je toen tot je beschikking, of anders gezegd: welke driveletters waren er allemaal ter beschikking in "Deze computer" / de verkenner:


bijvoorbeeld: C: D:


of misschien wel: C: D: E: F:

???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan