van Vista terug naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

fxrdg

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Ik heb op mijn laptop (Acer Aspire 7720Z) Vista als OS maar wil terug naar XP. Ik heb een XP installatie cd maar als ik aangeef XP te willen installeren gaat dit niet (foutmelding die ik niet even uit mijn hoofd weet) Wat moet ik doen om XP te kunnen draaien? Alle overige programma's mogen worden verwijderd.

In je Bios kijken of je de hardeschijf op ide mode kan zetten dat helpt. 2de heb je de xp drivers al 3de verwijder NOOIT de Recovery Partitie heb ik ook gedaan nu heb ik er spijt van

Welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
Lees eerst dit.

De SATA-drivers (voor de aansturing van SATA-schijven) staan standaard niet in XP installatie-cd's, en daar zal de foutmelding vandaan komen. Ga naar een pc die nog een floppy-drive heeft, download f6flpy3270.zip van deze link, pak het archief uit (zodat er een f6flpy32.exe bestand beschikbaar komt), start het f6flpy32.exe (stop een floppy in de drive die overschreven mag worden, dus liefst een lege). Zodra uitgevoerd heb je op de floppy de drivers staan die je moet gaan integreren in de XP CD. Evt. kopieer je de inhoud van de floppy-drive meteen ook naar memory-stick, zodat je ze overal kunt gaan inzetten.

Verdere XP drivers kun je hier vinden, maar daar heb je pas wat aan ná de installatie van XP. Kies daar notebook -> Aspire -> Aspire 7720Z -> klik op 'tabblad' Driver -> kies bij Besturingssysteem voor "Microsoft Windows XP Professional x32".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan