Van windows vista weer naar windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge88

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
72
Ik heb nu sinds een paar maanden windows vista op mijn laptop staan... windows vista bevalt me niet zo goed en ik zou liever weer windows xp erop hebben. Kan ik nu gewoon de cd van windows xp erin doen en de boel opnieuw installeren? Geeft dit geen problemen ivm de upgrade die ik heb gedaan voor vista?
 
Je kan je pc gewoon opstarten met de cd van XP.
Je kan mbv de cd je HD gewoon formateren. Neem hierbij NIET de keuze snel, maar normaal.
Hierna kan je beginnen met de installatie.
 
Okee bedankt voor je snelle antwoord! Dan weet ik genoeg... :thumb:
 
Hoi !

Dat installeren zal wel lukken, maar: als je indertijd hebt geupgraded naar Vista, is je XP-key ongeldig geworden !!

D.w.z. dat je XP niet meer kunt aktiveren, tenzij je Microsoft telefonisch kunt overtuigen.

Succes,

Harry.
 
Waat?? Dus met andere woorden. Als je eenmaal de boel hebt upgegraded... dan is er geen weg terug?
 
Er is zeker een weg terug en dat is Microsoft bellen en de situatie uitleggen
 
En dan komt het volgende probleem: Alle bestanden kwijt na een Format C:
Zorg dus eerst dat je alle belangrijke bestanden hebt gebackuped.
 
Het gaat om een laptop van Acer.. toen ik hem kreeg, hoefde ik alleen de laptop aan te zetten en de boel werd geinstalleerd. Op het eind moest ik een cd erin doen en werd er een back-up gemaakt. Dit is dus ook de enige CD die ik heb... een back-up versie van XP. Gaat het problemen geven als ik deze back-up terugzet?
 
Hoi !

Ik heb geen idee of een restore-CD werkt om XP over Vista te installeren, maar ik vrees met grote vreze.....

Je hebt er nu niets meer aan. maar je had natuurlijk Vista naast XP moeten installeren als z.g. dual-boot.
Had je nu zondetr problemen terug gekund.

Maar goed: ik werk niet met die st... restore CD's en heb dus geen idee.

Gewoon proberen, zou ik zeggen.

Enne.....je hebt je belangrijke gegevens toch wel ge-backup't ?

Succes,

Harry.
 
Ik heb belangrijke gegevens op mijn externe harde schijf gezet ja.

Maar als niet zeker is dat dit niet goed gaat, dan probeer ik het liever niet. Straks heb ik niks meer... ik had ook geen orginele xp cd bijgeleverd gekregen van Acer. Dit vond ik ook nogal raar...
 
Het gebeurd wel met meerdere merken dat er geen CD rom's bijgeleverd worden.
Alles staat dan op een recovery partitie.
Hier staat dus de besturing met alle nodige drivers en ook de programma's die meegeleverd waren als een soort van image bestand.
Na aankoop wordt vanaf deze partitie geboot en alles teruggezet en beschik je over een nieuw systeem en volledig werkende PC of Laptop.
Meteen hierna wordt aanbevolen om hiervan een recovery CD rom te maken, waarmee je het hele systeem terug kan zetten of kan herstellen.
Herstellen is niet zo gevaarlijk, maar als je het komplete systeem terug zet, ben je alle gegevens of belangrijke bestanden kwijt en beschik je weer over een kompleet functionerende PC zoals hij uit de fabriek komt.

Ik heb geen idee wat er gebeurd als je deze recovery CD er in doet met Vista op de PC.
 
Hallo !

Blijf maar bij Vista, want ik ben bang dat het terugzetten niet gaat lukken.

Alles kan uiteraard, maar het lijkt me werk voor een vakman om de omzetting van Vista naar XP te realiseren zonder gegevensverlies.

Het is tegenwoordig gebruikelijk dat je na aanschaf van een OEM-PC zelf een restore-CD/DVD maakt.
Of dat in strijd is met het consumentenrecht is nog een punt van discussie, maar daar heb je nu niets aan.

In elk geval: terugzetten van XP houdt een formattering in, dus gegevensverlies, ook als je dat met een geleende originele XP-CD zou doen.

Het is niet anders,


Styerkte,

Harry.
 
Hey,

Ik vind het niet erg als ik daarbij al mijn bestanden verlies. Deze heb ik immers al overgezet naar een externe harde schijf. Ik wil gewoon terug naar XP met een volledig schone laptop...
 
Hoi !

Leen dan even een originele XP-CD en installeer die met de key die op je PC staat !

Opstarten van die CD, de Vista-partitie formatteren en XP daarop installeren !

Met Microsoft mag je het daarna uitzoeken !!


Greetz,

Harry.
 
Ik heb dus geen speciale windows xp voor laptop nodig? Of zeg ik dan iets vreemds. Ik geloof dat mijn ouders nog wel een xp cd hebben liggen... voor hun pc.
 
Hoi !

Nee hoor, geen verschil !

I.v.m. de key moet je wel dezelfde versie (Home of Professional) gebruiken.

Greetz,

Harry.
 
Maar je hebt een recovery CD gemaakt.
Met XP er op zou deze de PC in originele staat terug moeten zetten.

Boot eens van deze CD en kijk eens wat er gebeurd onder Vista.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan