Van XP naar '98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Berichten
207
Ik heb een computer staan waar XP op staat, maar aangezien ik daar ook internet op wil moet er '98 SE op komen te staan.
Ik wil dit volgens de fdisk manier doen, maar in XP pakt hij bij het opstarten de opstartdiskette niet die ik nodig heb om dit te kunnen doen.

Wat moet ik in de "Advanced BIOS Features" veranderen?:
- First Boot Device - CDROM
- Second Boot Device - HDD-0
- Third Boot Device - LS-ZIP
- Boot Other Device - Enabled
- Swap Floppy Drive - Disabled

?
 
- First Boot Device - CDROM
- Second Boot Device - HDD-0
- Third Boot Device - LS-ZIP
- Boot Other Device - Enabled
- Swap Floppy Drive - Disabled


- First Boot Device - Floppy
- Second Boot Device - CDROM
- Third Boot Device - HDD-0
- Boot Other Device - Enabled
- Swap Floppy Drive - Disabled
 
ten eerste waarom kan je onder xp het internet niet op?
ten tweede blijd uit de bios als je niet weet wat je doet, of niet zeker bent.
Een boot disk kan je ook via bootdisk.com downloaden.
 
Geplaatst door bork
ten eerste waarom kan je onder xp het internet niet op?
ten tweede blijd uit de bios als je niet weet wat je doet, of niet zeker bent.
Een boot disk kan je ook via bootdisk.com downloaden.

Hij krijgt de diskette niet opgestart omdat er niet vanaf diskette gestart wordt in zijn bios.
Een bootdisk vanaf die site zal daar geen verandering inbrengen ben ik bang.
 
De reden waarom ik van Windows XP naar Windows '98 Second Edition wil is omdat dat de enige manier is om op de XP internet te krijgen.

Mijn Planet ADSL comfort ("groene rog modem") werkt alleen onder '98 (of gaat iemand mij vertellen dat dat niet zo is? :D)

Maar goed, ik denk dat ik wel verder kom met de nieuwe opties die jullie mij hebben gegeven :thumb:
 
kijk eens op de site van de maker van de modem of er xp drivers zijn, en kijk anders even op de site van je internet aanbieder of die misschien de xp drivers hebben. moet mogelijk zijn denk ik.

zover ik weet moet het besturings systeem niet onderhevig zijn aan de internet aansluiting en is het een kwestie van de juiste driver.
 
stusb_150.jpg


Deze? Werkt prima op XP..
 
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik bang ben voor problemen bij de installatie van het internet op XP, omdat ik daar alleen de instructies van heb en ken.

Ik ben iig al 1 stap verder, maar het volgende probleem doet zich voor.

Nadat ik voor het eerst fdisk heb getypt en daarna "Uw computer bevat een schijf die groter is dan 512 MB. bla bla bla..." op J of N heb gedrukt krijg ik de volgende foutmelding:

berichtfout 6 zie de header van fdisk.msg voor foutdefinities
 
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik bang ben voor problemen bij de installatie van het internet op XP, omdat ik daar alleen de instructies van heb en ken.

Als je de instructies hebt wat is het probleem dan?
 
nogmaals wil ik je adviseren naar de site van jou internet provider te gaan, of de leverancier van de modem. die sites hebben over het algemeen dubbel zo veel kennis en informatie als wij hier samen en meestal ook nog een FAQ voor hun produkten

FAQ = frequently asked questions
 
Maar ik wil toch echt '98 op die PC krijgen :D

Kan iemand mij helpen met het laatstgenoemde probleem? Ligt dat aan NTFS, FAT of FAT32 partities? Op desbetreffende PC zit NTFS. Of misschien is de DOS versie te oud?
 
Als je NTFS partities wilt formateren via DOS, moet ik je helaas teleurstellen. Je kunt net fdisk wel de non-DOS partities verwijderen en dan formateren in FAT.

Er is echter nog wel een mogelijkheid, maar dan moet je in het bezit zijn van 2 floppy's die aangemaakt zijn met Partition Magic , die gebruikt namelijk Caldera Dos, en kan wel partities van NTFS in FAT wijzigen. Maar dat wordt wel erg veel werk om je windows 98 te installeren.

Ik zou gewoon die drivers downloaden ( en die werken prima). Scheelt je veel tijd en ergenissen.
 
Kan iemand mij helpen aan de juiste drivers voor mijn beeldscherm?

LG Studioworks 775N ?

Ik heb '98 nu probleemloos geïnstalleerd :)
 
Zover rijkt mijn IQ ook nog wel ja :D maar kijk, dat is dus precies waarom ik het hier vraag...

Ik dus die link geprobeerd en mij op DriverGuide.com helemaal geregistreerd om uiteindelijk een NIET werkende driver te downloaden... Pfff frustrerend hoor!

Iemand die me wel kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sparkel
Ik zou gewoon die drivers (voor je USB Modem) downloaden ( en die werken prima). Scheelt je veel tijd en ergenissen (En hier had ik nog niet eens aan andere drivers gedacht :rolleyes: ).

Je moet soms meerdere mogelijkheden uitproberen bij DriverGuide.com, maar het komt inderdaad voor dat je daar ook niet verder kan.

Ik kan je hier in ieder geval niet verder bij helpen.
 
Ja, ik weet dat ik het op de moeilijke manier doe terwijl het makkelijk kan, maar ik doe het gewoon even op mijn manier :D

En daar hoort ook bij dat ik nu met zwaar irritante probleempjes zit :evil:

Waarom kan ik op de site van LG zelf geen goed drivers vinden! Slecht hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan