Van XP naar '98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jep, daar was ik ook al geweest, maar ik kan er niet echt wijs uit welk bestand ik dan moet pakken.

Ach ja, ik zal eerst de manual eens doorlezen... hopelijk wordt er dan meer duidelijk.

Iig bedankt :)
 
crt zijn die oude schermen die grote en tft zijn de platte
 
Het was even knutselen, maar ik ben weer 1 stapje verder.

Hij herkent de monitor nu als Studioworks / HiSync 775N op standaard PCI grafische adapter (VGA).

Maar qua verbeteringen van het beeldscherm heb ik nog altijd de keuze tussen 2 en 16 kleuren. En de grootte van het beeldscherm kan ik ook niet veranderen. Het beestje heeft nu dus alleen een naampje :D
 
Als ik naar Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Adapter ga staat daar:

Standaard PCI grafische adapter (VGA)

Als ik dan in de lijst probeer te zoeken om de juiste adapter te vinden staat LG daar niet tussen. Ik denk dat ik iets van ATI o.i.d. nodig heb. Of een of andere beeldschermadapter, want bij het tabblad Monitor staat hij gewoon correct ingevuld, maar daardoor veranderd er nog niks aan mijn opties: 2 tot 16 kleuren (je zou mijn beeld eens moeten zien, je krijgt er koppijn van :D) en een resolutie die niet te wijzigen is van 640 x 480...

Wie red mij? :(
 
Als je een ativideokaart hebt kan je hier drivers downloaden: www.ati.com en voor een geforce moet je hier zijn: www.nvidia.com
Leuk dat je drivers hebt gezocht voor jemonitor, maar die heb je echt niet nodig, je hoeft dus alleen nog de drivers voor je videokaart te installeren.
Heb je wel al de moederborddrivers geïnstalleerd? Erg belangrijk met win98, die ondersteund namelijk erg weinig.
 
Hoe kom ik erachter wat ik eigenlijk voor videokaart ik heb?

(ik ken deze PC nog niet zo goed)
 
nVIDIA RIVA TNT2 M64

En nu?

Op de site van nVIDIA wordt ik niet veel wijzer welke drivers ik moet pakken...

Bij "Wizard Apparaatstuurprogramma bijwerken" staat alleen de nVIDIA 128, en toen ik die de vorige keer pakte werd het er alleen maar erger op. Pictogrammen veranderden in zwarte blokken e.d.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een nVIDIA RIVA TNT2 M64 Video kaart maar in het tabblad "Adapter" staat een "Standaard PCI grafische adapter (VGA)" weergegeven.
Bij codenaam staat "NV5M64"

Als ik in dat tabblad wijzigingen wil aanbrengen en ik vervolgens de lijst met fabrikanten bij nVIDIA ga kijken staat daar alleen de "NVidia Riva 128". Deze heb ik net geprobeerd te installeren. Na opnieuw opstarten is het alleen maar erger geworden en geeft hij de pictogrammen weer als zwarte blokjes. En is het tabblad Monitor ook verdwenen...

Wie kan mij verder helpen?
 
Nope, die doet het niet.

Voordat hij echt met de installatie wil beginnen breekt hij af en zegt dat er helemaal geen nVidia chips gedetecteerd kunnen worden???

Hoe vaag is dit dan?
 
Zeer, ik heb helaas ff geen kant-en-klare oplossing meer voor je. Heb je niet nog ergens diep in een kastje of lade een cd'tje liggen van je videokaart?
 
Om nog even terug te komen op dit topic dat vooralsnog opgelost was :D...

Ik ga binnenkort toch weer over naar XP, ik wist niet dat ik zoveel bugs onder '98 kon krijgen op deze PC en het netwerk aanleggen is ook nog altijd niet gelukt :evil:

Maar jullie zeggen dat de drivers voor deze modem:
stusb_150.jpg


Ook perfect werken op XP? Zoja, zijn de drivers die ik nu in '98 gebruik (versie 301.0.0.12) volledig compatible met XP?
 
Die pagina zoek ik al dagen , hoe heb je hem gevonden?

Het cynisme druipt er vanaf :D (of ik moet het verkeerd interpreteren)

Ik weet het, begin lui te worden door jullie :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan