Vanuit een query direct naar het desbetreffende record

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusoh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Met een query kun je een selectie maken uit de database. In een query staan dus niet alle velden (is niet noorzakelijk). Als ik de query in beeld heb wil ik op een desbetreffende record clicken zodat ik dan (eventueel in een formulier) alle gegevens van het desbetreffende record laat zien. Is dat mogelijk, zoja hoe kan ik dat voor elkaar krijgen.

Volgens mij kan dit niet via een query. Wel kun je een formulier maken waar je in een gegevensblad de rijen laat zien en vervolgens de gebeurtenis "bij dubbelklikken" gebruiken om naar een ander formulier te springen met het huidige record.

Mocht je er niet uitkomen dan kan ik je wel de code sturen voor het dubbelklikken event.

Gr.
Jolanda

Mogen de rijen op het gegevensblad dan wel uit een query komen?
grts

Bertus

Volgens mij kan dit niet via een query. Wel kun je een formulier maken waar je in een gegevensblad de rijen laat zien en vervolgens de gebeurtenis "bij dubbelklikken" gebruiken om naar een ander formulier te springen met het huidige record.

Mocht je er niet uitkomen dan kan ik je wel de code sturen voor het dubbelklikken event.

Gr.
Jolanda

Je zult iets duidelijker moeten zijn wat je precies wilt.
Een query is een statement geschreven in de taal SQL.
Bijvoorbeeld: SELECT ID, naam, woonplaats FROM tblMijnTabel;

Als ik dus een letterlijk antwoord op je vraag moet geven: nee dat kan niet.
Maar dit is waarschijnlijk niet wat jij bedoeld.

Wees dus duidelijker wat je precies wilt.
Sluit je mdb bij en geef aan waar je precies wat wilt doen.

Ik heb in een Word doc. even laten zien wat ik bedoel. Mocht je toch de database nodig hebben is dat ook te regelen maar dan moet ik hem even aanpassen omdat ie nogal groot is.

b.v.d.
Bertus

Bijlagen

Kijk eens in de helpfunctie van access naar RecordsetClone.
Via dit kan je precies doen wat je wil.

Groetjes
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan