• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo,
Ik ben aan het knutselen op een macro welke een variabel bereik moet kopiëren. Alleen het bereik eindigt altijd in kolom a met op de laatste regel de naam ZZ. Hoop dat in bijgevoegd bestand het iets duidelijker wordt.

Groet Bas

Bijlagen

Code:
Sub kopïeer_bereik()
 rij = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
    For lrij = rij To 1 Step -1
          If Cells(lrij, 1) > 0 Then laatsterij = lrij: Exit For
    Next
Range("a1:H" & laatsterij).Copy
End Sub
Deze code plaatst het gemelde bereik op uw klembord en dus kun je het gelijk waar plakken.

Succes, Cobbe

Cobbe, helemaal top, en als ik het nu in een ander blad wil plakken, maar dan " plakken speciaal" alleen de waarden, wat zou dan de code worden?

Dezelfde code indien je het bereik handmatig gelijk waar plakt of Speciaal Plakt.

Cobbe

Euhh, ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd. De bedoeling is een knop, en als men daar op klikt, wordt de zojuist geselecteerde tekst geplakt in cel A1, en dan alleen de waarden.

Gr Bas

Voeg onderstaande macro aan een knop en het bereik in blad1 wordt naar blad2 gekopieerd.

Code:
Sub kopieren()
Set LR = Range("A:A").Find(0, , xlValues, xlWhole)
    Blad1.Range("A1:H" & LR.Row - 1).Copy
    Blad2.Range("A1").PasteSpecial (xlPasteValues)
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio, bedankt voor je antwoord, maar het komt niet van "blad1" . Het komt van het klembord, en moet geplakt worden in cel A1. En dan " speciaal" alleen waarden.

Groet Bas

De code kopieert de gegevens al en zet dit in blad2.
Hoe dan ook ik heb de code een klein beetje aangepast.

Code:
Sub kopieren()
Set LR = ActiveSheet.Range("A:A").Find(0, , xlValues, xlWhole)
    ActiveSheet.Blad1.Range("A1:H" & LR.Row - 1).Copy
    Blad2.Range("A1").PasteSpecial (xlPasteValues)
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb met jullie hulp inmiddels deze sheet gemaakt. Maar een ding loopt nog niet lekker. Als ik een naam invul op " voorblad" in kolom A onder het woord " leverancier", dan wordt er een tabblad gemaakt met de naam van de ingevulde naam in de cel en de afmetingen van het blad" pepsi" . Maar... de afmetingen van de kolommen veranderen, en dat zou niet moeten.

Hoe zou dat kunnen?

Gr Bas

Bekijk bijlage Leveranciers overzicht.xls

Misschien kan het gemakkelijker, maar dit werkt.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Column = 1 Then Sheets.Add(after:=Sheets(Sheets.Count)).Name = Target
   Sheets("pepsi").Range("1:5").Copy ActiveSheet.Range("1:5")
   [COLOR="red"]For i = 1 To 12
   ActiveSheet.Columns(i).ColumnWidth = Sheets("pepsi").Columns(i).ColumnWidth
   Next[/COLOR]
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan