• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele in vaste titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

josetteberendse

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Ik wil in excel steeds dezelfde regels bovenaan de pagina plaatsen, maar in 1 cel moet steeds een cijfer wijzigen. Dezelfde regels laten afdrukken is eenvoudig te doen via titels afdrukken, maar dan wijzigt dat cijfer natuurlijk niet.
De cijfers lopen gelijk aan de paginanummers dus in principe zou een koppeling met het paginanummer een mogelijkheid zijn, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Ik werk in excel 2010.

Groeten,
Josette

Code:
Blad1.PageSetup.LeftHeader = "&P of &N"
Wijzig Blad1 in de juiste bladnaam.

Kan het zijn dat deze formulier alleen werkt in een kop of voettekst. Dat is nl. niet de bedoeling. De tekst waarin het nummer moet verschijnen staat gewoon op de 1e pagina van het werkblad en wordt steeds weer afgedrukt op de volgende pagina. Het is niet mogelijk om deze regels in een koptekst te plaatsen.

Het wordt tijd voor een...... voorbeeldbestand.

Code:
Sub testprint()
Dim N As Long
For N = 1 To 5
     Cells(2, 15).Value = N
     ActiveSheet.PrintOut N, N, 1
Next
End Sub

Dank je wel Rudi. Hoe verwerk ik die formule in het excelsheet?
Ik heb wel wat verstand van Excel, maar dan vooral de basisdingen. Dit ziet er uit als een macro en daar werk ik niet veel mee.

Groeten,
Josette

Open VB-Editor met ALT-F11
Invoegen Module
Code plakken
Nu maak je ofwel een opdrachtknop aan op je werkblad en hang de macro daaraan ofwel door op ALT-F8 te drukken roep je de beschikbare macro's op, selecteer bewuste macro en klik op Uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan