vast e-mailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Zo af en toe wissel ik van provider. Eerst was het Chello, nu is het Demon (met een verrekt lang e-mailadres). Vervelend is dat het e-mailadres ook veranderd als je een andere provider neemt. En hotmail of lycos worden vaak door anderen geblokt.
Ik zou het liefst een e-mailadres hebben dat eindigt op achternaam.nl, ook als ik van provider wissel. Ook zou het mooi zijn als ik in mijn netwerkje dan maar 1 mailbox heb (nu kan ik niet bij mijn e-mail inbox als ik bijv. op mijn PC boven werk).
Kan iemand mij adviseren en aangeven met welke kosten dat ongeveer gepaard gaat?

Als je een Windows Server hebt (Windows 2000 of 2003) dan kan je zelf e-mail aanmaken, maar zo niet, dan weet ik het niet :confused:

Je kunt meestal je oude emailadres behouden (niet altijd).

Ik stel het altijd zo in bij anderen:

Inbox: emailgegevens van het emailadres dat je wilt behouden bv gompie@chello.nl(dus de pop gegevens)

Outbox: emailgegevens van je provider waarmee je internet verbinding hebt, dus Demon, als je die nu hebt. (dus de smtp gegeven)

De meeste providers laten wel toe dat je een ander emailadres hebt, maar je moet wel zelf mail VERSTUREN via hun provider.

Op deze manier kun je je oude emailadres bijna altijd behouden. Mijn ouders bv internetten via casema, maar hebben een emailadres van zonnet behouden.;)

Hier nog een voorbeeld dat het mogelijk is http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=168668 en zo zijn er meer topics:)

PS. Als je de optie "berichten achterlaten op server" aanvinkt, dan kun je op de pc boven ook je mails lezen. Dan komt hij op iedere pc binnen waar je dat account zo ingesteld hebt. Uiteraard op de pc boven ook instellen, anders kun je ze beneden weer niet lezen.

Laatst bewerkt:
Gompie,
Dat wat jij wilt is gewoon een domein registratie met e-mail.

Je registreerd bv...Gompie.nl
en je krijgt dan e-mail bv jan@gompie.nl

Dat e-mail adres kun je dus altijd doorsturen naar de op dat moment gebruikte provider.
Altijd je eigen e-mail adres.

dank voor de reacties! ik ga ermee aan het werk. wat kost een domeinregistatie en hoe pak je zoiets aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan