Vast IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga er morgen mijn hoofd weer over laten buigen....
Nu net thuis van werk dus voetjes op de bank en...niets doen.

grtjs jjw
 
Gelijk heb je. Ben inmiddels wel alweer een stuk verder. Heb nu handmatig in het menu van de router adhv de Mac-adressen van de verschillende PC's het IP-adres toegekend. Misschien had ik dit ook al in een eerder stadium moeten doen en is dat nu juist het hele probleem, maar goed. Nadat ik dat had gedaan krijg ik nu wel weer verbinding met een automatisch gegenereerd IP-adres. Ik zal nog niet te hard juichen en eerst morgen de hele dag maar even afwachten.

Ik laat in elk geval aan het eind van de dag (of eerder als hij het niet doet) even iets van mij horen.

Groeten Riccardo
 
Nou dit zou in theorie niet hoeven maar goed als het werkt. Ik ben benieuwd naar de uitslag, als ik deze lees dan denken we weer verder.

grtjs jjw
 
Nou voorlopig doet alles het. Schrok vanmiddag even dat het internet van mijn mobiele telefoon het niet deed, maar was buiten het bereik van de router geweest. Had alleen verwacht dat hij het IP-adres dan weer automatisch zou oppakken. Dat gebeurde niet. Toen ik WIFI op mijn telefoon uitzette en daarna weer aan, toen deed hij het wel weer.
Tot zover dus nog steeds goed nieuws!
 
Nou zolang het het blijft doen dan wachten we gewoon geduldig af tot je eventueel weer in de lucht komt dat het niet meer werkt.

Veel internet plezier.

grtjs jjw
 
Het feit dat ik al enkele dagen stil ben geweest lag helaas niet aan het feit dat ik geen (internet)problemen had. Ik kan gerust zeggen dat er niet bepaald een zegen rust op mijn internetverbinding. Sinds gisteren had ik weer geen internet. Alle apparaten (telefoon,printer,laptop) hadden een internetprobleem. Wanneer ik het IP-adres nakijk zie ik dat hij weer een onjuist IP-adres heeft gekregen (192.168.0.5) terwijl de standaard gateway gewoon op 192.168.1.1 staat. Ik heb vanavond contact gehad met de helpdesk van Linksys. Zij concludeerden dat niet zou moeten kunnen (??!!!). Ik was ook de eerste met een dergelijk probleem. Met een nieuwe firmwareupdate die alleen verkrijgbaar was op een amerikaanse site (versie 2.0.03) zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Zojuist deze firmware gedownload en de router vervolgens gereset. Ik heb de boel daarna weer ingesteld. Alles ging prima totdat ik overging van een statisch IP-adres naar een dynamisch IP-adres. Gevolg: IP-adres 192.168.0.5 met gateway 192.168.1.1.

Ik vrees dat het gewoon aan de router ligt. Heeft iemand nog een briljant idee?
En in het ergste geval: welke router staat goed bekend en kunnen jullie mij aanbevelen?
 
Ik weet niet hoe lang je de router al hebt? Of dat er nog garantie op zit. Een dergelijk geintje had ik met een Sitecom, deze heb ik keurig weer in de doos gedaan en terug gebracht naar de winkel.
Ik werk nu met een Netgear WNDR3700 v2 en ben zeer te spreken, helaas kost deze dan wel wat centjes.

Mag ik vragen, de router staat gewoon op dhcp server? Ik neem aan van wel, zet de gateway in de router eens op 192.168.0.1. Kijk nog eens goed of er niet in de instellingen toch iets schuilt waardoor dit kan komen. Feitelijk kan er niet veel mis zijn met een router.

Je zal het genoemd hebben maar noem nog eens het merk en type op? Dan ga ik eens snuffelen op het mooie internet. We gaan het nog niet opgeven.

grtjs jjw
 
Hallo JJW,

Ik heb de router nu net iets langer dan twee jaar. De persoon van de helpdesk heeft het adhv het serienr nagekeken en het viel net buiten de garantietermijn. Zul je net zien :confused:.
Het gaat om een Linksys WRT 160N V 2. De firmware die er nu op staat (op aanraden van de helpdesk) is 2.0.03. De firmware betreft een amerikaanse versie.
De DHCP server staat ingeschakeld. Volgens de helpdesk zou de computer de combinatie van een gateway 192.168.1.1 en een IP-adres nooit moeten kunnen accepteren.

Ik zal vanavond de gateway van de router eens naar 192.168.0.1 zetten. Misschien dat dat helpt.

Bedankt in elk geval voor het meedenken!

Groeten
Riccardo
 
Kijk eens naar je range van de dhcp server, staat deze niet toevallig op 192.168.0.x t/m 192.168.0.x ipv 192.168.1.x t/m 192.168.1.x ? Je weet je het maar nooit. Bij mijn router kan ik ook de meeste vreemde waardes invullen haha. Dat zou wel verklaren waarom een dhcp client een 192.168.0.x adres krijgt, en dan zal hij nooit op het internet geraken als de gateway 192.168.1.x is.

Ik zou bijna denken dat dat het wel is, ik kan niet zo snel anders bedenken waarom de dhcp server vd router je een 0 adres geeft ipv een 1 adres.

Dat zeg ik, we geven niet op, we zoeken net zo lang tot dat we het snappen.
grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
Nee, alles staat volgens mij prima. Maar misschien zie ik het ook wel gewoon over het hoofd. Ik heb allerlei printscreentjes gemaakt van de instellingen van mijn router (op mijn w8woord na:d). Dat praat toch weer iets makkelijker.

http://www.sendspace.com/file/s5sim9


Ik zie zo niet waar het niet goed gaat. Ik heb op de laatste pagina een printscreen gemaakt van mijn instellingen wanneer ik gebruik maak van een dynamisch IP-adres (en dan gelijk GEEN verbinding meer heb). Misschien zie je zo waar het niet goed gaat??

Groeten
Riccardo
 
Ik ga er snel even naar kijken. Kom net van werk en nu is het even tijd voor rust.

grtjs jjw
 
Nou eerlijk gezegd zie ik maar een paar vreemde dingen in je Word document.
Op veld 1 staat AUTOMATIC CONFIGURATION DHCP, wat voor keuzes heb je daar nog meer?

Op veld 1 zie ik ook een knop DHCP RESERVATION, wat staat daar onder? Misschien staan daar wel de clients met hun verkeerde ip adres.

Op veld 1 staat de dhcp lease time op ) of te wel 1 dag, zet deze eens op een andere waarde zodat de clients langer gerbuik mogen maken van hun verkregen ip adres

Op veld 3 staat AP ISOLATION uit, zet deze is aan. Feitelijk mag het geen verschil maken want het bied alleen maar bescherming tegen het overdragen van bestanden van de ene client naar de ander. In je laatste veld staat nu keurig een dhcp ip adres die goed is, dus nu werkt het wel? Maar soms krijgen ze dus een 0 adres? Als je dit een keer hebt maak daar dan eens een screenshot van als je wilt.

Als dit niet werkt zet dan toch eens de gateway in de router hard op 192.168.0.1, je weet maar nooit. Dat zeg ik we geven nog niet op.

Ik lees weer van je.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
Hallo JJW,

Onder de knop “automatic configuration_DHCP” staan de volgende opties:
 Static IP
 PPP0E
 PPTP
 L2TP
 Telstra Cable

Onder de knop “DHCP reservations” staat nu verder helemaal niets. Ik heb hier de mogelijkheid om handmatig IP_adressen toe te wijzen aan de hand van het Mac-adres. Dit had ik vorige week voor een paar apparaten ook gedaan, maar door het upgraden van de nieuwste firmware (en de reset daarna) is alles nu weer leeg. Ook hier staat nergens een IPadres van 192.168.0.X.
AP Isolation heb ik nu even uitgezet. Maar eens proberen wat dit oplevert….
De leasetime had ik laatst op 9999 (=max. tijd) gezet, maar na enkele dagen was toch ook weer de verbinding verdwenen.
Mijn laatste screenshot (pagina 8) geeft al de situatie weer waarin het NIET werkt. Als het goed is zie je hier een IP-adres met 192.168.0.5 en een standaard gateway van 192.168.1.1. In deze situatie heb ik dus geen internet.

De gateway van de router heb ik nog niet aangepast. Dit zal ik vanavond doen.
 
Ik heb (op het wijzigen van de standaard Gateway na) alles nu geprobeerd en vervolgens gekozen om de laptop weer een automatisch IP-adres te geven. Gevolg geen internetverbinding.
Ik heb van alle adapter-instellingen op mijn laptop even een printscreentje gemaakt om te laten zien hoe de instellingen op mijn laptop precies staan:
http://www.sendspace.com/file/56b4qi
 
We gooien het eens over een andere boeg. Je kunt je bestaande draadloze netwerken waar de laptop op dit moment mee verbind heel simpel "weg gooien" en gaan hand matig eens verbinden met TheFronz, er staat wel verbonden met TheFrons maar heb stiekem een beetje het vermoeden dat je niet verbind met je eigen router. Ik zie dat oldman ook heel sterk bij je binnen komt en je je weet maar nooit maar het zou zo kunnen wezen dat je daarmee verbonden bent, tenminste dat je van die router een ip adres krijgt. Het is maar een wilde gok maar we gaan het toch eens proberen. Ik hoop dat je weet hoe je handmatig een draadloos netwerk moet kiezen, je kunt of uit een selectie een keuze maken of een netwerk opgeven, dan moet je de naam van de ssid invullen en de manier waarop deze beveiligd is en daarna het paswoord en kijk dan eens wat hij dan doet.
Je ziet ook in je netwerk centrum dat de laptop verbonden is met een onbekend netwerk, dit is al vreemd namelijk want je zou met TheFronz verbonden moeten zijn, door dat het netwerk onbekend is is de internet verbinding ook niet actief.

Nou je hebt weer wat te proberen, ik lees je reactie wel weer.

grtjs jjw

Daarnaast vind ik het vreemd dat je 2 ip adressen krijgt op je tcp/ip 4 adres. Kijk eens bij je netwerk instellen naar tabblad alternatieve configuratie, staat daar niet stiekem iets verkeerd. En zet
 
Hallo JJW,
Ik heb mijn verbinding weggegooid en hem vervolgens weer handmatig ingesteld. Gevolg: ik heb internet op basis van een dynamisch IP-adres!!! Goed nieuws dus!! Nu weer even afwachten of die het ook blijft doen. Wat bedoel je overigens met het tabblad "alternatieve configuratie"? Dat kan ik zo niet terugvinden. Waar zou dit moeten staan? Verder wlde je volgens mij nog iets meer zeggen, want je bent blijven hangen in de tekst "En zet..".

Tot zover weer enorm bedankt!

Groeten
Riccardo
 
Hallo JJW,

Even ter aanvulling: heb hetzelfde (voorzover mogelijk) net weer met mijn telefoon gedaan. Ook hier de verbinding weggegooid en vervolgens opnieuw ingesteld. Helaas geeft hij op mijn telefoon weer een IP-adres van 192.168.0.6. Ik word er zo langzamerhand helemaal moedeloos van.
 
Niet moe worden, dan ben ik wel nadat ik gister gewerkt heb tot laat en nu is het eehhh half 6 haha en de wekker is net gegaan en mag er zo weer tegen aan.

Als ik thuis ben dan kijken we weer verder.

grtjs jjw
 
Druk eens op start, op uitvoeren en typ eens in CMD. Daarna ipconfig/all en vertel mij eens welke dhcp server jouw dat adres geeft?

grtjs jjw
 
De volgende gegevens zie ik staan:

IP-routering ingeschakeld: Nee
WINS-proxy ingeschakeld: Nee
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom. configuratie ingeschakeld: Ja
IPv4-adres: 192.168.0.5 (voorkeur)
subnetmasker: 255.255.255.0
Lease verkregen: maandag 14 maart 2011 21:03:44
Lease verlopen: maandag 21 maart 2011 21:03:44
Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan