Vast IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je nogmaals de eigenschappen van de netwerk kaart opvraagt, rechtsklikken op het icoon rechts onder in, kiezen voor status eigenschappen, dan krijg je te zien een tabblad algemeen en een tabblad alternatieve configuratie, klik eens op dit tabblad en vertel mij eens wat je ziet?

Ik blijf er toch nog een beetje bij dat je ergens een voorkeur hebt voor het dhcp adres met die 0 erin, dat staat ook in je ipconfig/all gegevens, adres 192.168.0.5 (voorkeur) en dat bevalt me niet.
Mag ik vragen mij een prive bericht te zenden, dan reageer ik daar wel op.

grtjs jjw

Hallo JJW,

Als ik rechtsonderin klik op TheFronz en klik dan op "status" zie ik maar één tabblad en dat is tabblad ALGEMEEN. Een tabblad "ALTERNATIEVE CONFIGURATIE" zie ik niet.
In het tabblas Algemeen zie ik de volgende gegevens:
IPv4-verbindingsmogelijkheden: Geen internettoegang
IPv6-verbindingsmogelijkheden: Geen internettoegang
Status van Media: ingeschakeld
SSID: TheFronz
Tijdsduur: 02:54:13
Snelheid: 65,0 Mbps

Wanneer ik op details druk zie ik o.a.
DHCP ingeschakeld: Ja
IPv4-adres: 192.168.0.5
IPv4-subnetmasker: 25.255.255.0
IPv4-standaardgateway: 192.168.1.1
IPv4 DHCP-server 192.168.1.5

Probeerde net je een privé bericht te sturen, maar krijg de melding "Alleen verenigingsleden en donateurs kunnen privé-berichten sturen". Waarschijnlijk doe ik iets niet goed???

Ja dat klopt idd, vergat ik te bedenken, alleen vereniging leden en donateurs kunnen dat doen. Oeps....
Maar ik geef nog niet op, jij dus ook niet doen, ik vind het wel een uitdaging. Er moet een ader onder het gras zijn waarom de computer een ip[4-adres krijgt wat niet klopt en ip4-dhcp server adres krijgt wat wel klopt.
Je gebruikt Windows 7 ??

Als ik dat van je hoor welk systeem je draait ga ik me eens verdiepen in de netwerk omgeving van Win7, heb ik hier draaien virtueel dus geen probleem.

grtjs jjw

Ja, zo langzamerhand ga ik wel denken: ...dan maar een vast IP-adres...waar maak ik me ook druk om..
Maar goed, wij gaan nog even door. Ik maak gebruik van WIndows 7 64 bit. Stel overigens dat mijn UPC modem (waar ik ook mee bel) stiekum toch ook een router is. Kan dat nog iets zijn? Dat deze dus ook al DHCP-instellingen doorgeeft?

Op zich geen verkeerde gedachten, daar had ik ook aan kunnen denken maaarrrr..... op zich zou dat niet uit moeten maken. Maar goed, daar kom je snel achter, log nog eens in je router en kijk naar de manier dat deze adressen verkrijgt van de ISP of te wel je internet provider. De instellingen van de WAN kant moet op automatisch staan. Misschien kun je ook screenshots maken van de wan kant van je router, de wan kant is de kant waar de router verbonden is met het modem.

Ik zie het graag, daarnaast ga ik als ik weer thuis ben even spelen met Win7. Ik draai zelf met een MAC en hier op de MacBook draai ik alleen XP virtueel. Thuis heb ik ook Win7 mee draaien.

Maar goed, jij een opdracht, ik een opdracht. En ik snap je gedachten wel hoor, ik zou er op den duur ook klaar mee zijn, of een vast ip adres of een andere router. Zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer, alhoewel ik toch aardig centjes heb betaald voor mijn Netgear WNDR3700.

grtjs jjw

Hallo JJW,

Heb van alle instellingen en subpagina's van mijn router een printscreen gemaakt. Heb wel logischerwijs mijn wachtwoord even geanonimiseerd. http://www.sendspace.com/file/0bwdmr
Meer mogelijkheden heb ik zo niet in mijn router. Zag de ISP-instelling er zo niet bij staan of zie ik hem over het hoofd?

Groeten
Riccardo

In het eerst tabblad basic setup, zie je onderaan bij de dhcp server setting 3 dns velden waarvan 2 ingevuld. schrijf die getallen eens op een blaadje en haal ze daarna eens weg uit die dns velden. Daar zou feitelijk niets moeten staan omdat boven aan bij internet setup alles al op auto configuratie staat. Het is een probeersel.
Voor de rest heb ik jouw een prive bericht gestuurd, lees die maar even.

grtjs jjw

Na veel geploeter en probeersels (Jarno bedankt voor alle goede ideeën) lijkt het probleem nu dan toch te zijn opgelost.
Ik heb dus een UPC-modem die verbonden is (op de internetpoort) met de Linksys 160N. Op de router zitten twee externe harddisks aangesloten (mediastore). Van één ervan zag ik dat het menu (via eigenschappen netwerkverbindingen) benaderbaar was via http://192.168.1.5. Dit IP-adres zag ik ook wanneer ik een dynamisch IP-adres instel en vervolgens geen internet heb. Ik heb afgelopen vrijdag het menu van de CH3SNAS benaderd en ik zag dat ik hier een statisch IP-adres had ingevuld.
Ik heb dit vervolgens aangepast naar DHCP-instellingen en vervolgens mijn statisch IP-adres verandert in een dynamisch IP-adres.
Gevolg: ik heb internet!! Ik heb enkele dagen afgewacht en het probleem doet zich niet meer voor.
Voor zover ik het nu kan beoordelen was de oplossing: het verwijderen van het statisch IP-adres in de CH3SNAS van Conceptronic.
Zodra ik dit had verwijderd kon ik zonder problemen een dynamisch IP-adres instellen. Het lag dus niet aan de router, maar aan het aan de router gekoppelde apparaat, zo lijkt het.

Ook andere problemen die ik had (een draadloze printer die continu de verbinding verloor met mijn router en een Internet WIFI-wekkerradio die af en toe de verbinding met de router kwijtraakte) zijn nu opgelost. Hij doet het nu al langer dan eerst.
Ik heb dus sterk het idee dat het aan de externe schijf van (Conceptronic CH3SNAS) lag. Blijkbaar pakte mijn verbinding die instellingen over.

Probleem is dus in elk geval opgelost. Ik sluit het topic. Bedankt iedereen die heeft meegedacht!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan