vast ip lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Onlangs nieuw modem van Online ontvangen. Thomson TG712 met adapter TG123G
Laptop beneden met Win 7 een vast IP adres gegeven en bepaalde poorten in firewall opengezet. Gaat prima.

Ik heb ook nog een snelle moderne pc met XP.
Bij de PC veel problemen met de verbinding. Wegvallen, traag. Dus ik wil ook hier een vast IP adres instellen.
Maar zodra ik dat doe kan ik geen mail meer ontvangen of versturen. Wel internetten.
Bij DNS servers geef ik in wat Online op hun site meldt.
Ook de Wireless Zero Configuration werkt maar 1x, daarna is het lijstje met alle netwerken weer uit beeld verdwenen.

Ik zou boven graag een stabiele verbinding willen hebben. Poorten hoeven niet specifiek open, daar.

Moet het vaste ip adres wel of niet hetzelfde zijn als die ik te zien krijg in de dosbox ipconfig/all?
Sommigen zeggen dat ik juist een veel hoger of lager eindcijfer moet ingeven als het modem zelf de adressen uitdeelt. Maar ik geloof dat niet zo,..
Hoe het nu is: IP niet vast, anders kan ik niet mailen..
Ik wil ook graag die draadloze netwerken in zicht hebben, maar het lijkt of het systeem dit niet vastlegt.
Hoe kan dit? Ik verdenk soms ook de verbinding dat die gewoon niet goed is.

Ik begrijp het gedrag van je PC niet zo. Maarrrrr.... jouw router/modem deelt waarschijnlijk IP adressen uit via DHCP. Wil je dus met een vast IP adres gaan werken, dan moet je dat ook vast gaan leggen op je router.

Ligt de reden van je trage internetverbinding niet ergens anders? Heb je al eens van kanaal gewisseld?

ja ik heb al van kanaal gewisseld. Hielp niet.
Beneden staan 2 laptops die als een speer draaien, maar deze pc (boven) dus niet.

De adressen worden uitgedeeld door DHCP inderdaad, ik dacht in het modem gezien te hebben dat ik van automatisch naar handmatig kan.

Het gekke is dus dat zodra ik een vast IP adres aanmaak in de pc, ik nog wel kan internetten maar geen e-mail meer kan ophalen of verzenden.
Dat is toch vreemd?????

Hoi !

Laat de ip-toewijzing even op automatisch staat.

In de betr. PC : windowstoets + R - cmd - enter.

Achter de prompt trommel je: ipconfig /all - enter.

Je ziet nu het ip-adres dat je automatisch wordt toegewezen.

Schrijf dit even op, sluit zowel de cmd als Windows af, start opnieuw op, en stel het opgeschreven ip-adres nu in als vast ip-adres.

Probleem opgelost; misschien moet je je e-mail programma even opnieuw configureren.

Greetz,

Harry.

ik geloof dat de stap die van cruciaal belang was, om in het modem aan te geven dat de IP adressen NIET op automatisch staan. Dat heb ik veranderd, de pc het vaste ip adres gegeven en het werkt!
bedankt!!!!

ik geloof dat de stap die van cruciaal belang was, om in het modem aan te geven dat de IP adressen NIET op automatisch staan. Dat heb ik veranderd, de pc het vaste ip adres gegeven en het werkt!
bedankt!!!!

Goed zo!

@ harry: Jouw idee werkt maar tijdelijk. Als het nog niet opgelost was was ik er wel dieper op ingegaan, maar het is in ieder geval een fout advies

helaas. Ik heb net weer gestart en geen verbinding. Ook de wireless zero configuration werkt slechts eenmalig, tot de pc weer opnieuw start. Dus nu staat het modem op handmatig IP adres, de instellingen staan in de pc bij TCP/IP volgens mij goed, de verbinding komt helaas niet tot stand.
Ik begrijp het gewoon niet!
Kan het te maken hebben met het thuisnetwerk? Ik bedoel delen printer en bestanden? Of Win 7 en XP?
Of moet ik gewoon een betere USB adapter hebben....maar dan zou ik een slechte verbinding hebben en niet helemaal niets!

Laatst bewerkt:
Hoi !

@error53: probeer 'n oude ,an es wat te leren.

Ik doe het pas tenminste 10 jaar zo, maar wil graag wat nieuws leren.....

Greetz,

Harry.

Hoi !

@error53: probeer 'n oude ,an es wat te leren.

Ik doe het pas tenminste 10 jaar zo, maar wil graag wat nieuws leren.....

Greetz,

Harry.

Ok, situatie:

1. Routrer staat op DHCP
2. Jij geeft een vast IP adres aan jouw PC
3. Router geeft het ip adres dat jij vast hebt gezet aan een andere PC

gevolg: Dubbel ip adres

ok, ik geef toe, wanneer je een heel hoog ip adres kiest zal de router deze nooit uitgeven, maar jij hebt waarschijnlijk thuis geen 255 pc's staan :D??

Zo moet je het doen:

Gebruik een DHCP range van bijvoorbeeld 192.168.0.100 t/m 192.168.0.255

Geef je probleem PC een vast IP adres 192.168.0.50. Sommige routers/modems hebben de mogelijkheid om dit IP adres ook dedicated toe te kennen aan jouw PC.

Dan zou het opgelost moeten zijn.....

Of het probleem ligt echt ergens anders. Delete de netwerkkaart eens uit de device manager en laat hem eens opnieuw herkennen?

error 53 je schrijft:
Ok, situatie:

1. Routrer staat op DHCP (KLOPT)
2. Jij geeft een vast IP adres aan jouw PC (KLOPT)
3. Router geeft het ip adres dat jij vast hebt gezet aan een andere PC (KLOPT NIET, IK GEEF BIJ TCP?IP EIGENSCHAPPEN ZELF HET IP ADRES IN< NATUURLIJK NIET HETZELFDE ALS DE LAPTOP!!!)

gevolg: Dubbel ip adres (NEE, KLOPT NIET)

Hoi !

@error53: Dit is dus nonsens !

Een moderne router geeft nooit 'n IP-adres uit dat al uitgegeven is !

Dus van dubbele IP-adressen kan met 1 router geen sprake ziijn; ditgeldt pas als je 2 routers gebruikt waarvan 1 als access-point.

Ik bouw/repareer PC's, en plug per jaar tientallen PC's in.
Dus m'n eigen PC's hebben 'n vast IP-adres, en dat wordt echt nooit aan 'n andere PC uitgegeven.

Greetz,

Harry.

tsja...ik heb beneden een laptop met windows 7 erop, die heb ik een vast ip adres gegeven (gewoon dezelfde als die het modem had uitgegeven), poorten opengezet voor bepaalde programma's.
Waarom dat boven op de pc niet lukt, geen idee
Ik heb nog een laptop met xp, ik zal eens proberen of die een vast adres wil..

hoi helpende mannen

inmiddels heb ik mijn andere laptop, waar XP op staat, een vast IP adres gegeven.
Geen probleem. Het werkt en na herstart blijft het werken. Mail werkt ook.
Dus: laptop met win 7 en laptop met XP hebben vast IP adres dat werkt.

De PC met XP, die boven staat, werkt met een automatisch IP heel traag, met een vast IP adres werkt internet wel maar de mail niet. En na een herstart werkt het niet meer.

Het vreemde is, dat op de probleem pc ook geen draadloze netwerken te zien zijn (als ik op het draadloze netwerk icoontje klik). Ik krijg dan te zien dat ik Wireless Zero Configuration moet starten. Dat heb ik inmiddels meerdere keren gedaan.
Maar steeds wordt dat weer ongedaan gemaakt.

Kan er iets aan de beveiliging liggen? Firewall? WEP ipv WPA proberen?
Wat kan hier aan de hand zijn? :evil:

Hoi !

Meestal is de oorzaak van het niet weergeven van de WZC een met de drivers van de wlan-kaart geinstalleerd programma dat op z'n eigen manier de verbindingen wenst te verzorgen.

Ik heb hier bijv. een TP-Link Wireless USB-stick liggen, die met de drivers automatisch 'n Ralink progje download.

Doe je dat, dan wordt de WZC uitgeschakeld en neemt Ralink de zaak over.

Greetz,

Harry.

dank je. ik heb een Sagem USB adapter en een Thomson. Die laatste werd nagestuurd omdat de boel niet werkte. Heb het geinstalleerd.
Het voordeel van de Sagem is dat er een soort trappetjes icoon verschijnt waar als ik erop klik ik wel de netwerken te zien krijg.

Maar wat heeft dit te maken met mijn probleem???
Als dat al van invloed zou zijn?

Hoi !

Uiteraard is dat van invloed !

Niet Windows (via WZC) maar dat Sagem-tooltje bepaalt nu je instellingen.

Gefeliciteerd ermee, als je dat direct gezegd had........

Verwijder het tooltje en je problemen zijn opgelost.

Greetz,

Harry.

Nee, dat is niet zo, ik gebruik, zoals ik al schreef, de Sagem USB stick niet meer. Ik gebruik de Thomson. Dit omdat deze volgens de rammelhelpdesk :p van Online betere firmware zou hebben en bladiebla.

Evengoed geen Wireless Zero Config mogelijk, een rammelende verbinding en ook nog eens geen trappetje om de netwerken te zien!

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem...

Kan het iets met een firewall te maken hebben?
Ik zit mij maar af te vragen wat er nu toch stoort in het geheel!

trouwens, ik kan dat tooltje bij de Sagem niet verwijderen, en als het verwijderd is (door de Thomson te gebruiken) heb ik nog geen oplossing...
ik kan geen vast IP instellen .

Hoi !

@error53: Dit is dus nonsens !

Een moderne router geeft nooit 'n IP-adres uit dat al uitgegeven is !

Dus van dubbele IP-adressen kan met 1 router geen sprake ziijn; ditgeldt pas als je 2 routers gebruikt waarvan 1 als access-point.

Ik bouw/repareer PC's, en plug per jaar tientallen PC's in.
Dus m'n eigen PC's hebben 'n vast IP-adres, en dat wordt echt nooit aan 'n andere PC uitgegeven.

Greetz,

Harry.

Ok, als jij lekker vaste ip adressen wil blijven gebruiken, be my guest :thumb:

Maar als ik iets beweer wil ik dit dan ook altijd bewijzen, dus lees:

http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/router/ip-adres-uitleg/

ik citeer:

"Als u ervoor kiest om gebruik te maken van een vast IP adres, dan kiest u voor een adres dat niet in de DHCP-range van uw router voorkomt. "

"Als u namelijk een pc een vast IP adres geeft die wel in de DHCP range voorkomt, kan dit conflicten geven als een computer die wel van DCHP gebruik maakt hetzelfde IP adres krijgt toegewezen door de router"

Veel succes met het repareren van computers. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan