Vast lopen pc (of explorer) bij het openen van een afbeelding (.jpg).

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonDussel

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Hallo iedereen,

Op dit moment loopt mijn laptop vast als ik een .jpg open. Ik heb al op het forum van deze site het probleem besproken, maar we komen er niet uit (overigens mijn dank voor de hulp aldaar).

Maar; laptop met windows vista, die vastloopt bij openen van afbeelding. Normaal opend dan Windows Galerie. Maar dat gebeurd dus niet hij loopt vast.. Iemand suggesties?

Bedankt!

De koeling is prima, hij wordt niet (overdreven) warm... Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Andere ideeen?

Lees deze thread even.
Edit: Heb je eerst misschien een ander fotobewerkingsprogramma erop gehad waar je foto's mee werden geopend?

Laatst bewerkt:
Tread gelezen, ga zo even weer proberen foto te openen. (doe ik zodadelijk pas, want als het dus misgaat, moet ik weer restarten..).

Nee niks bijzonders er op gehad eigenlijk. Heb al e.e.a. aan programmatjes verwijderd die ik toch al niet meer gebruik... Verder nog ideen/tips?

Pc loopt nu niet vast, maar er komt een piepklein venstertje van zo'n 4 bij 4cm. Wit met verder geen tekst...

Ik vermoed dat mijn Windows Fotogalerie kapot is, kan ik deze her-instaleren?

Wat als je systeem herstel doet.
Haal je dat zover terug?
Heb je ze wel terug,maar misschien??

Ga 's in het configuratiescherm naar "standaard programma's" en selecteer daar de optie
"uw standaard programma's instellen" daar kun je Windows foto viewer als standaard instellen.
Neem aan dat het hetzelfde werkt als in Win7 want met Vista heb ik niet intensief gewerkt.
Ik dacht dat foto galerie van Windows Live was toch?

Laatst bewerkt:
He daar allemaal,

Nee niks werkt nog. Het duurd minimaal 4 uur voordat Kaspersky mijn laptop heeft gescand. Heb ga niet zo'n grote harde schijf, maar goed.... Meestal loopt de laptop daarna ook vast. Het scherm wordt zwart,en ik krijg het beeldscherm niet meer terug (terwijl de lampjes op de laptop nog flikkeren/branden, laptop is dus nog wel aan).

Heb het idee dat explorer dus vastloopt, en dat het iets met machtigingen te maken heeft? Ik ben enige gebruiker op mijn eigen laptop, en alles ging eigenlijk altijd goed. Maar wat nu?

Hoeveel vrije schijfruimte heb je nog? Rechtsklik op C:\ ->eigenschappen

He daar allemaal,

Nee niks werkt nog. Het duurd minimaal 4 uur voordat Kaspersky mijn laptop heeft gescand. Heb ga niet zo'n grote harde schijf, maar goed.... Meestal loopt de laptop daarna ook vast. Het scherm wordt zwart,en ik krijg het beeldscherm niet meer terug (terwijl de lampjes op de laptop nog flikkeren/branden, laptop is dus nog wel aan).

Heb het idee dat explorer dus vastloopt, en dat het iets met machtigingen te maken heeft? Ik ben enige gebruiker op mijn eigen laptop, en alles ging eigenlijk altijd goed. Maar wat nu?

Wat betreft de grootte van je schijf heb je niets te klagen,ik dacht eerder dat je maar 'n schijf van 40GB had.
Klik 's op de link in m'n handtekening en kijk 's of je daar verder mee komt!

Overigens, ik heb volgens mij ook last van 'n virus, denk ik.

Ik kan sinds dit geouwehoer ook niet meer bepaalde mappen verwijderen (program files / windows photo galery ) etc etc, hij zeurt dan over rechten. Maar het is mijn eigen laptop, en ik heb er nooit mee gespeeld, d.w.z. nooit de rechten veranderd..

Hoe krijg ik die virussen er af (heb Kaspersky 2009, en nu ook adaware, en Superantinogwat geinstalleerd).

Maar het vervelendst is en blijft die vervelende vastloperij..

Ik was aan het typen, terwijl jij aan het posten was.
Jouw link heb ik gebruikt, en ik vind ook van alles.

Echter, bij bepaalde zaken bijft de scanner steken o.a. bij de photo gallery, daar blijft hij op haken en dan loopt het systeem vast. Vermoed dat er een virus is (zie vorige post).

Mijn virusscanner loopt ook vast bij die bepaalde zaken. Zal dit misschien de vastlopers verklaren?

Ja,ik denk ook dat je geïnfecteerd bent,zie het advies in m'n vorige post.

Ja,ik denk ook dat je geïnfecteerd bent,zie het advies in m'n vorige post.

Ik heb dat ook wel geïnstalleerd, alleen blijven ze dus hangen bij (wat ik denk) geïnfecteerde zijn... Heb Superantispyware (free edition), ad-aware, en mijn reguliere anti-virus. Zal de 2e optie dan ook nog wel even installeren, misschien helpt dat iets....?

Of wat anders?

Draai alles eens in de veilige modus (meestal F8) draai vooral 's Mbam.

Bij de "Snelle scan" vind hij stuk of 8 dingen, veelal register dingen.
Deze zijn ook verwijderd. Dat is al positief. Hierbij heb ik gescand in de veilige modus.

Nu ben ik bezig met de "volledige scan". Ook weer in de veilige modus. Alleen dan loopt hij op een gegeven moment dus weer vast.... Er zit dus iets op de "C-schijf" wat er niet af wil!!

GRRR..Wat nu?

Ik typ nu vanaf een andere pc thuis.

Je zou nog chkdisk /r kunnen doen of fsc /scannow (Windows schijf nodig)
Heb je al 's in de logboeken gekeken naar foutmeldingen?(run->eventvwr.msc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan