vastlopen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat een goeie harde schijf is en of die past

dat zou je misschien even kunnen navragen waar je hem bestelt of misschien kan ronnie1 daar antwoord op geven

je moet wel rekening ermee houden dat je geen windows installatie cd hebt ( of heb je die wel ? )

dus kijk of je die kan lenen van iemand of je zou er zelf een moeten aanschaffen

misschien kan je nog andere dingen proberen om de computer te testen of de harde schijf op errors te controleren

voordat je tot aankoop overgaat



UPDATE :

hier de ultimate boot cd

met deze cd zou je je harde schijf kunnen controleren

je moet de iso op en cd branden en dan in je bios veranderen dat je computer vanaf de cd rom start

Webiste : Ultimate Boot Cd

maar ik weet niet zo gauw iets te bedenken, als me iets te binnen schiet dan post ik het
 
Laatst bewerkt:
ik vind alleen de ultimate boot cd voor windows t/m xp is deze ook geschikt voor vista?
 
waar zie je staan dat ie alleen voor windows t/m xp is ?

ik kan zelf ook even niet vinden of deze voor vista/win7 zal werken

maar volgens mij moet dit geen probleem zijn, je boot de cd ook uit dos en niet vanuit windows

ik brand hem wel ff en test het uit op me windows 7 (kan altijd handig zijn)

laat het zo even weten



UPDATE :

werkt perfect met windows 7 het zou wel handig zijn als je weet welk merk harde schijf er in je pc zit

hier nog een andere programma die je op een cd kan zetten : HirenBoot doet hetzelfde als ultimate boot ( INFO )

je moet maar even kijken welke van de 2 je wil gebruiken

maar op deze cd.s staan diagnostische programma.s om je HDD te checken
 
Laatst bewerkt:
ik heb de hirensboot cd gedownload en in de dvd speler gestopt, welk programma moet ik daarvan kiezen, als ik niet kies keert hij telkens naar de acer recovery modus, waar ik vervolgens niets kan
 
je moet eerst even weten welk merk harde schijf je hebt

en dan kan je de tool selecteren die voor jou harde schijf is gemaakt

der zit meestal een klepje onderop je laptop als je die open schroeft dan kan je zien wat voor harde schijf erin zit

en op http://www.hiren.info/pages/bootcd kan je dan vinden welke tool voor welk merk je moet gebruiken
 
Laatst bewerkt:
hiren boot cd leverde niet veel bijzonders op, hierna geprobeerd een back up cd van andere computer te installeren, geen match, daarna geprobeerd windows xp te installeren,daarbij een blauwscherm en een foutmelding, dit gebeurde bij herhaling. Hierop toch besloten een nieuwe harde schijf te plaatsen. Opnieuw windows xp geprobeerd te installeren, daarna opnieuw hetzelfde blauwe scherm als bij de oude harde schijf, er bleek op dat de bios om onduidelijke reden veranderd te zijn, na die te hebben hersteld xp geinstalleerd op nieuwe schijf tevens de goede drivers geinstalleerd en nu weer een werkende computer, mgl is dus toch de oude schijf nog goed, maar hoe de fout is nu ontstaan in de bios is onduidelijk. ook nog geen verklaring voor het herhaaldelijk vastlopen.

iig hartelijk dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan