Vastlopen,zwart scherm en opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik had 2 weken geleden een probleem met mijn pc en wist niet waar te beginnen.Uiteindelijk bleek alles in orde maar nu blijkt dat niet zo te zijn en is het zeker dat de fout in W7 zit.
Het ging eerst over dit
Ik kreeg goed een week later terug last van uitvallen en vastlopers na een upgrade van de driver voor de grafische kaart.Toevallig had enkelW7 problemen.Ik heb dan de ssd metvW7 verwijderd en verder gedaan met W8 alleen.Alles bleef perfect lopen.
Dan de ssd met W8 verwisseld met die van W7.Al vanaf de eerste sessie op internet had ik prijs,direct BSOD en herstarten van de pc.
Heb dan Memtest86 de hele nacht laten lopen(pass14) en kon toen zeker zijn dat het geheugen ok was.
De driver van de grafische kaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met enkel de driver voor de kaart,alle andere toeters en bellen achterwege gelaten.
Nog altijd geen verschil te merken en het is nog altijd alleen als ik op internet bezig ben dat het gebeurd.Ik mag tegelijk een zware foto in photoshop aan het bewerken zijn,muziek spelen,internet openzetten maar niets doen,de mail bekijken met filmpjes enz. en er gebeurd niets.
Ik zou nu echt willen weten wat er fout loopt.
Wat ik kan meegeven is de logs van de BSOD,en fouten die in de logboeken staan.
Ook heb ik in de Windows map bij het bekijken van de logs twee bestanden gevonden waarvan ik me afvraag waartoe ze dienen en of ze verwijderd kunnen worden.
Hopelijk word dit probleem nu voorgoed opgelost
Bekijk bijlage log.txtBekijk bijlage log2.txtBekijk bijlage log3.txtBekijk bijlage logboekfouten 2.txtBekijk bijlage naar zoeken uit windows.txtfout1.jpg

Welke hardware precies? Lijkt op iets met de Nvidia driver?

Dat vermoeden had ik ook ,maar ik kan er maar niet bij dat W8.1 vlekkeloos draait met dezelfde hardware en dezelfde drivers.

ASUSTeK Computer INC. P5Q-PRO (LGA 775)
4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GH
75GB INTEL SSDSA2M080G2GC ATA Device (SSD )(W7)
112GB INTEL SSDSC2CT120A3 ATA Device (SSD) (W8)
767MBGeForce GTX 460 (nVidia)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke versie driver van Nvidia gebruik je?

Ik zelf heb problemen met me nvidia gtx 560 ti 2gb en drivers boven de 314.22 in windows 7.
Meestal als ik in de internet browser bezig was liep me computer vast of ging me muis aanwijzer raar doen (die veranderde van kleur en zware lagg) .
Der zijn al 3 nieuwe whql drivers uit en ze blijven mij die vastlopers bezorgen..
Misschien dat jou probleem ook met die drivers te maken heeft, dus als je boven die drivers zit zou ik het is proberen te downgraden.
Nu ik op de 314.22 drivers zit geen een vastloper me muisaanwijzer doet normaal verkleurt niet en het loopt als een zonnentje.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage log 6.txtIk denk dat je de nagel op de kop slaat, ik had het nog niet vermeld maar gisteren heb ik enkele keren na elkaar ook voorgehad dat mijn muisaanwijzer van kleur veranderde en andere vormen aannam.
Momenteel gebruik ik versie 331.65-desktop-win8-win7-winvista-64bit-english.Heb op één week wel 2 nieuwe updates gehad.
De driver waar ik van kwam was 331.58-desktop-win8-win7-winvista-64bit
Ik ga eens kijken of ik nog een oudere vind en die eens uittesten.
update:
Heb de driver verwijderd en via Windows update versie 327.23 laten installeren.
Benieuwd of deze mijn problemen verhelpt.

update 6/11
Helaas pindakaas of toch niet helemaal?
Gisteren is de pc perfect blijven werken na de driver van Microsoft te installeren.
Toen ik vandaag even voor 12u de pc opstartte ging alles ook normaal,internet openen ging prima,geen vastlopers of wat ook.
Even later sluit ik alle toepassingen af om te gaan eten en plots herstart de pc automatisch.
Ik heb opnieuw een log gemaakt van het dmp bestand.Blijkbaar heeft het deze keer niets meer te maken met de grafische driver.
In het logboek systeem vond ik volgende foutomschrijving hiervoor;
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x00000124 (0x0000000000000000, 0xfffffa80042328f8, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000). Er is geen volledige dump opgeslagen.
in bijlage de log.(staat als eerste,log6.text)
Wat betekent die fout en hoe deze te verhelpen?

Laatst bewerkt:
De watchdog vraagt mij hoe het zit met mijn vraag,een vraag die ik me ook stel,maar ik kan er ook niet aan doen dat er geen reactie meer komt.
Ik ben nu in testfase na deze vraaag gelezen te hebben en en een tip van hier uitgevoerd te hebben.
Zodra ik zeker ben dat dat in orde is kan ik deze vraag sluiten.

Als je je post op het forum aanpast... dan krijg ik geen berichtje dat er iets is bijgewerkt, dus zie ik ook niet dat er een nieuw berichtje is gepost.

Toch nog even een vraag ben je ooit wel naar de 314.22 drivers gegaan zoals ik aangaf? (kan het niet uit je tekst opmaken) verwijder wel alle Nvidia drivers eerst.

Link --> http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-314.22-whql-driver.html

1 driver versie omlaag gaan naar 327.23 heeft duidelijk geen zit omdat er met die versie ook problemen zijn.
Als je daarna nog problemen hebt na het installeren van de 314.22 drivers dan zal het probleem misschien nog ergens anders aanliggen.
Of je moet gewoon nvidia forums in de gaten houden als je graag de nieuwste drivers wil gebruiken.
Ze zijn bezig met een fix maar goed dat zijn ze ook al een paar maanden.
Dus tot die tijd blijf ik zelf op de 314.22 drivers totdat ik zeker weet dat de problemen zijn opgelost.

Ik zou eerst de 314.22 drivers downloaden.
Dan de nu geïnstalleerde drivers verwijderen en opnieuw opstarten.
Daarna de 314.22 drivers installeren.

Blijven er dan nog problemen die niet gerelateerd zijn aan de videokaart.... dan zou ik even een nieuwe post openen op het helpmij forum.

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten is die foutcode gerelateerd aan een fout in de hardware, had je die Intel SSD waar W7 op staat ook getest?
Heeft Intel überhaupt software om dat te testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan