Vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rex.neggers

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Mijn systeem loopt vast tijdens mijn werk, enkel het muispeiltje kan ik nog bedienen maar enkel om te verschuiven iets aanklikken heeft geen gevolg ik moet zelfs mijn PC met de aan-uitknop uitschakelen en dan kan ik weer terug starten en een vijftal minuten werken voor het systeem weer vastloopt.

Start eens op in de veilige modus en kijk hoe het daar gaat.

Als je geen zin hebt in het zoeken naar het probleem, kun je ook systeemherstel toepassen naar een dag voordat het probleem zich voordeed maar ik neem aan dat je wil weten wat er aan de hand is?

Even wachten a.u.b.

Beste PASJA, mijn dank voor het snelle antwoord, ik moet wel even wachten voodat ik kan bevestigen dat het heeft gewerkt, de PC waar ik het probleem heb staat op mijn ander adres en daar ga ik pas morgen naar toe, dus even geduld a.u.b.
Groeten Van Rex

Goede morgen,
Het probleem is nog niet opgelost, zijn er nog andere mogelijkheden aub.

Goede morgen,
Het is gelukt, ik heb de spyware kunnen verwijderen (156 geinfecteerde) nu afwachten of het systeem blijft draaien, voorlopig loopt alles goed nu nog mijn machiene met ME bewerken.
Dank U

Hier ben ik dan weer, alles is goed verlopen het systeem blokkeerd niet meer, maar er is wat anders nu, het zeer, zeer, zeer traag geworden, mag ik nog eens om hulp vragen.
Dank U
Rex

Geplaatst door rex.neggers
Hier ben ik dan weer, alles is goed verlopen het systeem blokkeerd niet meer, maar er is wat anders nu, het zeer, zeer, zeer traag geworden, mag ik nog eens om hulp vragen.
Dank U
Rex
Uw systeem is nu virusvrij en goed onderhouden?

Dat houdt in:
Scan eens op virussen/spyware.
Defragmenteer de harde schijf eens.
Doe eens een schijfopruiming.
Controleer apparaatbeheer of alles nog correct functioneert.
Wat ben ik nog vergeten? :)

windows xp
ga naar de windows mapzoek daar de map prefetch en maak die map leeg, map dus niet weggooien.
zorg dat je temp map en de map temporary internet files
leeg zijn.

systeem te traag

Het ganse systeem is bijna leeg gemaakt en het blijft traag, een virus scan helpt ook niet (norton 2005) ik heb beslist mijn harde schijf volledig op te kuisen en te herformateren, wat is de juiste methode hiervoor aub, dus alles mag eraf (windows XP prof.) bij mijn pogingen komt er steeds een bericht dat er geen toelating is omdat er andere programma's ook nog werken, ik kan ze maar niet vinden, daarom alles opkuisen en opnieuw beginnen is voor mij de beste oplossing, maar hoe?

rex.neggers zei:
Dank u , maar de format opdracht moet die in dos gebeuren?

Nee.
Als je, zoals Pasja zegt, opstart met de CD krijg je vanzelf een grafische optie op één -en-ander te regelen.

systeem te traag

Ik geraak er mar niet uit,
Het verwijderen van mijn windows XP wil maar niet lukken, kan ik niet gewoon de HD volledig herformateren en opnieuw starten, wie wijst mij aub de eenvoudigste weg.
Mischien bestaat er ook een andere oplossing, hoe kan ik vinden welk programma er op de achtergrond blijft werken want dat is duidelijk de oorzaak van de traagheid van mijn systeem, alles is bijna verwijderd en toch blijft het lampje van HD altijd maar knipperen alsof er nog iets in werking is, dus als ik kan vinden wat er nog werkt?

Mijn berichtjes stuur ik nu via een andere PC (het is mijn laptop die fout loopt - traag )

Met oprechte dank aan allen

Rex

Misschien is het handig als je probeert het reeds gegeven advies uit te voeren:

XP CD erin, machine opnieuw opstarten (warme of koude start) en na de opstart even goed opletten op de melding : "Druk op een toets om vanaf CD te starten". Daarna doorloop je wat schermpjes en kun je de hdd formatteren. Kies NIET voor een Windows herstel of reparatieinstallatie !!!

Belangrijk: check in het bios of opstarten vanaf CD als 1e of desnoods als 2e optie staat ingesteld (als 1e optie de diskdrive is, mag de cd als 2e staan, zolang de hdd maar niet VOOR de CD als bootoptie staat is het OK)

Laatst bewerkt:
traag

Ik geraak maar niet in het BIOS, en inderdaad het systeem start niet op van de CD.
Bij het opstarten komt direct de vraag wie erop gaat werken (wij zijn met drie die de laptop gebruiken) ook de toetsen F8 of F6 reageren niet bij het opstarten.

Tot kort en groeten
Rex

Kijk nu wordt het al een laptop.
misschien een packard bell die gaat met f10 naar de bios.

geef eens merk en type dan kunnen we misschien meer zeggen.

traag

Sorry, maar ik dacht dat het voor elk toestel hetzelfde was, ik ben maar een amateurke hoor en probeer wat bij te leren met mijn problemen zelf (met de hulp van natuurlijk) op te lossen.
Het is een "TISHIBA - Satellite 4090XCDT" hopelijk is dit voldoende

groeten

Rex

Om in de bios te komen.
computer uit zetten.
even wachten.
computer aanzetten en nu herhaaldelijk F12 indrukken
nu zou je in de bios moeten kunen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan