VB.net - Snel en volledige afbeeldingen downloaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hoi!

Ik ben bezig met een programma te maken dat checkt of er een nieuw album is geplaatst op een website, de check-functie werkt al perfect!

Maar wanneer er een nieuw album geplaatst is zou hij ook de afbeelding (cover) moeten zien van de geplaatste album.. de code onderaan pagina gebruik ik om afbeelding te downloaden maar echter gaat het downloaden ene keer snel en staat hij binnen een seconden op het form maar de andere keer is hij er meer dan 20 seconden mee bezig. Dit is natuurlijk hartstikke vervelend! De cover-afbeelding van het album download ik vanaf de server van Tinypic.com.

Dus mijn vraag is; heeft iemand een code/tip/idee of wat dan ook om sneller de afbeeldingen te downloaden van Tinypic?

[CPP] Public Function webDownloadImage(ByVal Url As String, Optional ByVal saveFile As Boolean = False, Optional ByVal location As String = "C:\") As Image

Dim webClient As New System.Net.WebClient
Dim bytes() As Byte = webClient.DownloadData(Url)
Dim stream As New IO.MemoryStream(bytes)

If saveFile Then My.Computer.FileSystem.WriteAllBytes(location, bytes, False)

Return New System.Drawing.Bitmap(stream)

End Function

PictureBox1.Image = Functies.webDownloadImage(CoverURL, False)[/CPP]

Waarschijnlijk is de snelheid te wijten aan de internetverbinding, dus daarvoor heb ik geen oplossing.

Daarentegen, als het 20sec duurt om een image te downloaden, dan hangt je programma ook voor de volledige 20sec, niet?

Bekijk eens de backgroundworker class, zo kan je verder werken terwijl de image (al dan niet snel) wordt gedownload.

Hoi,

Je kunt proberen een Multithread in te voeren in je programma, dit kan inderdaad het "hangen" van de applicatie opvangen.
Werkt prettiger voor de gebruiker.

De snelheid kan te wijten zijn aan het feit dat de website (de URL naar jouw foto) al gecached is (waardoor het snel gaat), of dat hij hem inderdaad nog moet downloaden.

Dan hang je af van je verbinding, de throughput op de server, en de kwaliteit waarin de foto online staat.

Ik vrees dus dat je hier niet rond zult kunnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan