VB6 toepassingen onder win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth123

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
82
Is er een oplossing om VB6 toepassingen, die perfect werken onder winXP ook te laten draaien onder win7?
Nu krijgen we telkens volgende foutmelding:
'Component 'cwui.ocx' or one of its dependencies not correctly registred: a file is missing or invalid'

Is hier een een oplossing dmv een kleine aanpassing mogelijk of moet het programma opnieuw geschreven worden?

Alvast bedankt!
 
Je kunt de cwui.ocx kopieren van je XP machine naar Windows 7. Plaats deze dan in de System32 map als je de 32-bit versie van Windows hebt of in de SysWOW64 map als je de 64-bit Windows 7 hebt. Daarna open je een command box in administrator mode, ga je naar de map waar je dat bestandje hebt geplaatst en registreer je deze handmatig met de volgende opdracht:
Regsvr32.exe cwui.ocx
 
Bedankt, het werkt!
Ik had het bestandje al (zonder resultaat) in de map SysWOW64 geplaatst, maar het laatste was niet gebeurd..

Hoe kan ik zo een .bat-bestandje maken wat ik op stick kan zetten samen met het bestand om dit snel op andere PC's te kunnen doen?
Allez, ik weet wel hoe ik een bat bestand maak, maar niet juist wat ik erin moet zetten..
Ik moet dit op zo een 30 PC's doen..

Mja.. laat dat vorige maar, zit ondertussen al met een ander probleem, bij een andere VB toepassing krijg ik volgende foutmelding:
'De Microsoft.Jet.OLEDB.4.0-provider is niet geregistreerd op de lokale computer.'

Enig idee wat dit kan zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de installatie krijg ik volgende foutmelding:
001.jpg
Moet ik dan office opnieuw installeren? Of is er nog een andere oplossing?
 
Je moet de 32bit versie hebben. Dus die zonder x64 in de naam.
 
heb ik geprobeerd maar krijg steeds dezelfde foutmelding:
'De Microsoft.Jet.OLEDB.4.0-provider is niet geregistreerd op de lokale computer.'
 
Op 4 verschillende win7 PC's geprobeerd maar telkens zelfde foutmelding..
002.jpg
 
Probleem opgelost door in VB.net bij project eigenschappen de Target CPU op x86 te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan