Beste ontwikkelaars,
Ik heb een Excelsheet dat niet meer is dan een formulier 'WerkKopij" met een "commandbutton" (Voorbeeld onderaan)
Door de button aan te klikken wordt er een ander Excelbestand geopend : "Prestaties CCF" zie het eerste gedeelte van de code hieronder... ('Opent Prestatie CCF)
Wanneer Prestaties CCF open gaat verschijn er ook eerst een formulier met verschillende commandbuttons om naar verschillende sheets te kunnen navigeren.
Wanneer ik op 1 van de commandbuttons klick en zo een sheet activeer gaat de code van WerkKopij verder.
So far no problem.
Is het mogelijk, in plaats van op een commandbutton te klikken, deze actie te laten gebeuren met een code?
Dit is de code van de commandbutton die met VBA zou moeten geactiveerd worden :
Ik heb rondgezocht op het web met verschillende mogelijkheden maar niets werkt. (bv Call cmdAlleCCF_Click() geplaats na het gedeelte 'Opent Prestatie CCF, ...)
Wat is de juiste VBA code?
In bijlage een kopij van het eerste Excelbestand dat alles in gang zet.
Bekijk bijlage Creatie versie Pascal - Copy.xlsm
Bedankt
Greetz
Pascal
Ik heb een Excelsheet dat niet meer is dan een formulier 'WerkKopij" met een "commandbutton" (Voorbeeld onderaan)
Door de button aan te klikken wordt er een ander Excelbestand geopend : "Prestaties CCF" zie het eerste gedeelte van de code hieronder... ('Opent Prestatie CCF)
Code:
Private Sub cmdWerkKopij_Click()
Unload frmWerkKopij
' Opent Prestatie CCF
ChDir "N:\BFA-M-AG-MA\CCF (externe zorgverstrekkers)\Prestaties"
Workbooks.Open Filename:= _
"N:\BFA-M-AG-MA\CCF (externe zorgverstrekkers)\Prestaties\Prestaties CCF.xlsm"
frmOpslaan.Show
' MsgBox "Het bestand zal nu op de N-Drive 'BFA-M-CHEF' opgeslagen worden." & vbNewLine & "" & vbNewLine & "U kan later het bestand een eigen naam geven."
ChDir "C:\Users\vandeputte.p\Desktop"
' ChDir "N:\BFA-M-CHEF"
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\Users\vandeputte.p\Desktop\Prestaties CCF-Versie Chef BFA-M.xlsm", FileFormat _
:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
' ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
' "N:\BFA-M-CHEF\Prestaties CCF-Versie Chef BFA-M.xlsm", FileFormat _
' :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
ActiveWorkbook.Save
' Maakt de sheet Exclusive
If ActiveWorkbook.MultiUserEditing Then
ActiveWorkbook.ExclusiveAccess
Application.DisplayAlerts = True
End If
Wanneer Prestaties CCF open gaat verschijn er ook eerst een formulier met verschillende commandbuttons om naar verschillende sheets te kunnen navigeren.
Wanneer ik op 1 van de commandbuttons klick en zo een sheet activeer gaat de code van WerkKopij verder.
So far no problem.
Is het mogelijk, in plaats van op een commandbutton te klikken, deze actie te laten gebeuren met een code?
Dit is de code van de commandbutton die met VBA zou moeten geactiveerd worden :
Code:
Private Sub cmdAlleCCF_Click()
Sheets("Alle CCF").Select
Unload Me
End Sub
Ik heb rondgezocht op het web met verschillende mogelijkheden maar niets werkt. (bv Call cmdAlleCCF_Click() geplaats na het gedeelte 'Opent Prestatie CCF, ...)
Wat is de juiste VBA code?
In bijlage een kopij van het eerste Excelbestand dat alles in gang zet.
Bekijk bijlage Creatie versie Pascal - Copy.xlsm
Bedankt
Greetz
Pascal