vba code voor bijlage functie ivm pasfoto

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnverdaas

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Ik heb op mijn leerlingen formulier een bijlage veld gemaakt [LLFoto] dit veld heeft in de tabel [tblLeerling] de waarde bijlage. Als ik over het veld ga met mijn muis (in [frmLeerling]) krijg ik de twee pijltjes en de paperclip te zien. Nu wil ik graag die stap overslaan en gelijk de functie bladeren activeren doormiddel van een CMD knop, die ik naast het veld op mijn frm [frmLeerling] heb staan.

Ik heb op de meest gekke dingen gezocht op het forum, maar nergens kreeg ik een hit naar VBA code en bijlage.

Is dit mogelijk???

Mijn nieuwe naslagwerk (handboek Access 2013) verteld mij de oplossing ook niet. die stopt bij de functie zoals hij bedoelt is.

Als het mogelijk is zou ik ook graag de prullenbak CMD knop willen programmeren voor het weggooien van de foto.

ps is het ook mogelijk om via deze knop het veld bijlage te vullen met een realtime opname van de webcam?? hoe heet dat protocol ook al weer (e train of zo)

Ook in Access 2013 is het niet verstandig om bijlagen in de database op te slaan. Je wilt niet dat de db onhandelbaar groot wordt, en dat gebeurt nu eenmaal als je bijlagen opslaat. Beter is het om ze dus in mappen (in dezelfde map als de db) op te slaan, en met padverwijzingen (tekst) te werken.

Ik dacht dat hij met bijlage ook een link maakte in de database en het bestand extern naar een bepaalde map zou kopieëren. Nee al die oto's van de leerlingen in de database is geen optie, veel te groot.

Hallo Michel,

Ik ben gaan neuzen onder foto en tekstveld.

Nu kwam ik op een post terecht waar ook een reactie van jouw stond namelijk

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/734069-Foto-in-formulier?highlight=foto+tekstveld

Nu was ik dit aan het proberen en vroeg me even af of dit wel de juiste methode gaat worden.

Omdat ik straks een leerling voor mijn neus krijg bij de bali wil ik gelijk met de webcam een foto toe kunnen voegen met de webcam/camera.

Als ik in het veld eerst de naam moet zetten van het bestand wordt het erg omslagtig wanneer ik op les i1 45 nieuwe leerlingen in een halfuur moet bedienen, pasjes printen en dan ook nog hun geld afhandig maken, :cool:

Dus even aan jouw de vraag is dit wel de juiste oplossing of heb je een betere tip voor mij?

Ole-Object??

De bestandsnaam kun je simpel met een druk op de knop genereren lijkt mij; ik zou zowiezo een vast format verzinnen voor die foto's, dus dan kan dat geautomatiseerd worden. Wellicht kun je de webcam nog aansturen via het formulier, maar dat zou ik zo niet weten. Starten zal nog wel lukken denk ik, maar een bestandsnaam overhevelen hangt wellicht van die webcam af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan