VBA een selectie maken van cellen met alleen tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

LonnieO

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Beste allemaal,

Vanuit een werkblad wil ik met VBA een selectie maken van een bereik (V11:AE49), maar dan alleen wanneer er in kolom V.. tekst staat.
Bijv. als er in V11 t/m V20 tekst staat, moet het bereik (V11:AE20) zijn.
Let op, in alle cellen van V11 t/m V49 staan formules.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Wat bedoel je met "alleen tekst"? Je geeft zelf al aan dat de eigenlijke cellen formule's bevatten. Dus wat bedoel je precies met alleen tekst? geen cijfers in het antwoord, of iets dergelijks?

In cel V11 t/m V49 staat een "als" formule, waarbij de waarde indien waar een klantnaam is. Deze klantnaam kan ook cijfers bevatten.
De uitkomst van onwaar is: "". Het kan niet voor komen dat bijv. V11 als uitkomst "" heeft en V12 een klantnaam, dus als er een
cel in het bereik van V11 t/m V49 als uitkomst "" heeft, hebben alle cellen daaronder ook "" als uitkomst.
Mijn doelstelling is dat ik alle cellen met een klantnaam selecteer en alle cellen met uitkomst "", niet binnen de selectie vallen.

in dat geval kun je van onder naar boven lopen. Je gaat net zo lang naar boven totdat de cel niet leeg is.
Code:
for i = 49 to 11 step -1
   if cells(i,22).value <> ""
      msgbox(cells(i,22).value & " is de laatste waarde
      exit for
   end if
next i

Bedankt voor de info, ik krijg hem alleen niet toegepast in het creëren van een range van V11:cells (i, "AE").
Kun je me hiermee verder helpen.

Je kunt een range maken van v11:v<gevonden> en die resizen met 8 kolommen of v11 naar (i,30) inderdaad. Als ik vanavond nog ergens tijd heb zal ik de code bijvoegen

Code:
for i = 49 to 11 step -1
   if cells(i,22).value <> ""
      set frange = range([v11],cells(i,30))
   end if
next i
frange.select

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan