matthiej88
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2010
Hallo mensen,
Voor het maken van een fotorapportage maken we gebruik van een macro. De macro gaat per object twee foto's toevoegen m.b.v. een loop. De macro zorgt voor een vaste fotohoogte, zodat deze in de betreffende rij past en het direct opmaaktechnisch ook goed staat.
Het gaat echter alleen fout als de lengte-breedte verhouding van de foto te veel uit verhouding is. De fotohoogte klopt dan, maar omdat de foto heel breed word, gaat hij het afdrukbereik aanpassen.
Nu wil ik de hoogte altijd op 160 houden en de breedte alleen aanpassen als het echt nodig is (i.v.m. verhouding).
Hier ff een stukje code om e.e.a wat te verduidelijken:
Ik zat zelf te denken om iets als dit in de macro te zetten:
Dit werkt natuurlijk niet, maar ik weet niet hoe ik het wel goed moet schrijven.
Graag jullie hulp, alvast bedankt!
Matthijs
Voor het maken van een fotorapportage maken we gebruik van een macro. De macro gaat per object twee foto's toevoegen m.b.v. een loop. De macro zorgt voor een vaste fotohoogte, zodat deze in de betreffende rij past en het direct opmaaktechnisch ook goed staat.
Het gaat echter alleen fout als de lengte-breedte verhouding van de foto te veel uit verhouding is. De fotohoogte klopt dan, maar omdat de foto heel breed word, gaat hij het afdrukbereik aanpassen.
Nu wil ik de hoogte altijd op 160 houden en de breedte alleen aanpassen als het echt nodig is (i.v.m. verhouding).
Hier ff een stukje code om e.e.a wat te verduidelijken:
Code:
Sheets("Fotorapportage").Select
ActiveSheet.Pictures.Insert(Fpth).Select
With Selection
.Height = 160
If .Width > 180 Then .Width = 180
End If
.Top = Range("B9").Top
If Y = 1 Then
.Left = Range("B9").Left
Else
.Left = Range("C9").Left
End If
End With
Ik zat zelf te denken om iets als dit in de macro te zetten:
Code:
if .width >180 then
.width = 180
end with
Dit werkt natuurlijk niet, maar ik weet niet hoe ik het wel goed moet schrijven.
Graag jullie hulp, alvast bedankt!
Matthijs