VBA: Range selecteren nadat rij is geselecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

icecube87

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Hallo,

ik heb het volgende stukje code gemaakt:

Code:
Dim WeekNummer As Long
WeekNummer = Worksheets("Totaal overzicht").Cells(2, "aa").Value

Worksheets("Hulp wca").Range("L59:L69").Copy
Worksheets("transponeren_upd").Cells(WeekNummer + 1, 2).Range("B + WeekNummer").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Transpose:=True

Zonder het stukje " Range("B + WeekNummer") " werkt de code en verplaatst de data naar het tabblad " transponeren_upd " in de juiste rij (a.d.h.v. weeknummer)

Echter, ik wil ook aangeven in welke kolom het telkens moet komen staan.
Er komen meerdere regels code, welke allemaal een eigen kolomletter krijgen om te starten, maar met " Range("B + WeekNummer") " werkt dat niet. Hoe kan ik dit maken?

Uiteindelijk komt het er op neer dat verschillende kolommen getransponeerd worden en de data achter elkaar in één rij (bij het juiste weeknummer) worden geplaatst.

Laatst bewerkt:
Je werkt met Strings dus moet je sowieso niet het + teken gebruiken:
Code:
Range(KolomLetter & WeekNummer)

Top! Bedankt.

Nu werkt het inderdaad, mocht iemand in de toekomst de oplossing zoeken, ter verduidelijking, zo heb ik het nu gedaan:

Code:
Worksheets("Hulp wca").Range("R59:R69").Copy
Worksheets("transponeren_upd").Range("EP" & WeekNummer + 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Transpose:=True

Wees consistent:

Code:
sheets("transponeren_upd").Cells(WeekNummer + 1,146).PasteSpecial xlPasteValues,,,True
of

Code:
sheets("transponeren_upd").Cells(WeekNummer + 1,146).PasteSpecial -4163,,,1
of
Code:
sheets("transponeren_upd").Cells(WeekNummer + 1,146).resize(10)= application.transpose(Worksheets("Hulp wca").Range("R59:R69"))
of
Code:
sheets("transponeren_upd").Cells(WeekNummer + 1,146).resize(10)= [transpose('hulp wca'!R59:R69)]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan