jackfish
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 sep 2010
Ik ben bijna aan het einde van mijn werk (een mooi praktisch bruikbaar Userform dat data naar het document en excel wegschrijft) en krijg de melding "compileerfout; procedure te groot" ...
Alle code staat "onder" het userform en bevat kennelijk teveel regels? Als ik de lijst om te exporteren naar Excel weghaal, geeft VBA geen foutmelding meer. Ik heb geprobeerd om een module in te voegen en de code voor export naar excel daarin weg te schrijven. Dat werkt op zich wel , alleen krijg ik de 'private sub Naar_Database' niet van het userform, via een command-button, opgestart.
Op te roepen macro in module1
Wie kan mij verder helpen. Ik ben een beetje wanhopig na al het werk en posts op dit forum :shocked:
Alle code staat "onder" het userform en bevat kennelijk teveel regels? Als ik de lijst om te exporteren naar Excel weghaal, geeft VBA geen foutmelding meer. Ik heb geprobeerd om een module in te voegen en de code voor export naar excel daarin weg te schrijven. Dat werkt op zich wel , alleen krijg ik de 'private sub Naar_Database' niet van het userform, via een command-button, opgestart.
Code hierboven geeft: compileerfout; Ongeldig gebruik van een eigenschapPrivate Sub Naar_Database_Click()
Call Naar_Database
End Sub
Code hierboven geeft fout 1004; macro kan niet worden uitgevoerd, niet beschikbaar of macro's zijn uitgeschakeld.Private Sub Naar_Database_Click()
Run "Naar_Database"
End Sub
Op te roepen macro in module1
Sub Naar_Database()
Dim oExcel As Excel.Application
Dim oWB As Excel.Workbook
Set oExcel = New Excel.Application
Set oWB = oExcel.Workbooks.Open("C:\helpmij.xlsx")
oExcel.Visible = True
With oWB.Sheets(1)
.Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = TxtVBClientNummer.Text
.Cells(.Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1) = TxtVBGeboortedatum.Text
.Cells(.Rows.Count, 3).End(xlUp).Offset(1) = IIf(CBvbMan, 1, 0)
.....
.Cells(.Rows.Count, 550).End(xlUp).Offset(1) = IIf(CBanticonceptieNee, 1, 0)
End With
oWB.Close True
oExcel.Quit
Set oWB = Nothing
Set oExcel = Nothing
End Sub
Wie kan mij verder helpen. Ik ben een beetje wanhopig na al het werk en posts op dit forum :shocked: