• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper52

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Hallo, iedereen

Onlangs heb ik op dit Forum een bestand (gemaakt door danny147) gevonden, genaamd "kalender ".
Via een zelf gemaakte kalender laat hij de datum opslaan in een cel op een Excel blad.
In dit bestand heb ik nog een UserForm gemaakt met een textbox en een knop om de kalender te laten verschijnen.
Mijn vraag is nu, welke code moet ik schrijven in VBA om de gekozen datum te laten verschijnen in deze textbox.
En welke code mag verwijderd worden zodat de datum niet meer opgeslagen wordt in het Excel blad.
Ik werk in Excel 2010 64bit

Groeten, Rudy

Bijlagen

Code:
Private Sub plaats(x)
    UserForm1.datum.Value = DateSerial(Year(Kalender.Tag), Month(Kalender.Tag), Me("Label" & x).Caption)
    ActiveCell.Value = DateSerial(Year(Kalender.Tag), Month(Kalender.Tag), Me("Label" & x).Caption)
    ActiveCell.Offset(1).Activate
    Hide
End Sub

en als je de datum niet meer op het excel blad wilt hebben dan laat je de regels met ActiveCell er in gewoon weg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan