Veel beschadigde downloads!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

de laatste tijd zijn mijn downloads beschadigt. ik heb laatst geprobeerd iets te downloaden maar als ik het vervolgens wil uitpakken dan zegt hij dat het bestand beschadigt is.

ik gebruik Altbinz om te downloaden.
ik heb 3 verschillende .nzb's geprobeerd en hij zegt steeds hetzelfde.
ook heb ik het op een andere pc geprobeerd en dan krijg ik hetzelfde.

kennen jullie dit probleem? weet iemand een oplossing? is Altbinz niet goed?
kan iemand mij aub helpen.

mvg mij.

Het feit dat er beschadigde NBZ bestanden van Usenet afkomen is opzich al raar. Dit komt vrijwel nooit voor. Usenet is één van de meest betrouwbare bronnen wat downloaden betreft.
Maar op de één of andere manier gaat het bij jou dus fout. Waar haal jij de NZB's vandaan zonder een naam van een site te noemen. Bij sites dus of van FTD?
Je zou Grabtis eens kunnen proberen. Deze pakt ook automatisch uit en repareert automatisch. Altijd het proberen waard. Ik heb nooit problemen met Grabit in ieder geval.

Als ik het goed begrijp zijn niet de nzb's maar de bestanden die gedownload worden beschadigd.
Het kan heel goed dat deze bestanden beschadigd binnenkomen doordat jouw retentie niet hoog genoeg is (de bestanden zijn dus al lang geleden gepost) of ze zijn niet helemaal goed geupload natuurlijk. Wat je in elk geval kunt doen is de bijbehorende par-bestanden downloaden om de andere bestanden mee te repareren. Of je dit handmatig doet met Quickpar of door GrabIt automatisch na downloaden laat doen, moet je helemaal zelf weten.
Mochten ook de pars niet helpen en je retentie is inderdaad niet hoog, dan raad ik je aan om een payserver te nemen vanwaar je kunt downloaden. Deze hebben doorgaans een retentie van 100+ dagen waardoor je dus ruim de tijd hebt om postings binnen te halen.

Succes ermee!

Dat was inderdaad mijn volgende oplossing en ook waar ik net aan zat te denken.
Gebruik je nu een gratis newsserver dan is de kans inderdaad groot dat het aan de retentie ligt zoals Vinnie al zei. Ik zou dan bijvoorbeeld Eweka als server gaan gebruiken. Deze zit al op 200 + dagen retentie en is de kans groter dat je completere bestanden binnen krijgt.

ik gebruik eweka :P

en idd het zijn de bestanden niet de nzb's die beschadigt zijn.

jah de retenties zijn best oud tegen de 200 dagen.

hoe werkt dat grabit precies? en waar halen jullie je nzb's vandaan?

Ik haal ze van diverse sites maar die kan ik hier niet noemen.
Een enkele keer gebruik ik FTD maar er zijn luitjes die alleen maar FTD gebruiken.

jah de retenties zijn best oud tegen de 200 dagen.
Eweka heeft een 170 dagen retentie, dus best kans dat je bestanden probeert te downloaden die ouder zijn. Heb je het ook met bestanden die nog geen week oud zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan