Veel problemen na herinstalatie windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin ouwerkerk

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Berichten
25
Omdat ik laatst veel problemen had met mijn computer heb ik de keuze gemaakt om mijn pc te formateren en windows xp te herinstaleren. De herinstalatie verliep eigenlijk vlekkeloos maar dat duurde niet lang. toen ik xp had geinstaleerd was mijn beeld heel erg groot en ik wou mijn beeldresolutie aanpassen, dat schuifje zat helemaal vast en ook na al de stappen uitgevoerd te hebben van de help-desk, kon ik nog steeds geen andere resolutie kiezen. Ook heb ik het probleem dat ik geen internet meer heb en hij ook niet word herkent. Hiermee wil ik zeggen dat hij de modem wel herkend maar aangeeft dat OF de netwerkkaard niet aanwezig is OF dat de netwerkkaard geactiveerd moet worden. ook na de stappen van de desk te hebben gevolgd is het niet opgelost. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg

kevin ouwerkerk
 
de drivers zal je ook moeten instaleren.
zo wel van de beeldkaart,chipset ,geluid en netwerkadapter
kijk eens of na instalatie van deze opjecten het spul wel normaal werkt.
drivers staan op de cd van het moederbord of anders downloaden bij de fabriekant
 
Je moet ook de nodige drivers nog installeren, ook o.a. die van je videokaart.

Download en installeer PC Wizard
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Je ziet dan precies welke onderdelen in je pc zitten. Post hier even naam en merk van je moeder bord en videokaart.

Kijk ook op je PC even via start=>configuratiescherm=>systeem=>hardware=>apparaatbeheer bij welke onderdelen van je PC gele uitroeptekens of vraagtekens staan, van die onderdelen moeten de drivers nog geinstalleerd worden, waarvan je dan naam e.d. via PC Wizard kunt terugvinden.
 
nou ik heb dus net gekeken bij mijn apparaatbeheer en er staan 4 gele vraagtekentjes:

* ethernet-controller
* multimedia-audiocontroller
* USB Device
* Videocontroller ( VGA-compatibel )


en ik neem aan dat ik dat programma dan op een cd moet branden ofzo en dan opstarten op me andere pc. want op die zit natuurlijk geen internet en kan ik het dus niet downloaden.?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed plan, of gewoon even op usb stick oid zetten, spaart weer een cd!:D
 
nou ik heb dus net gekeken bij mijn apparaatbeheer en er staan 4 gele vraagtekentjes:

* ethernet-controller
* multimedia-audiocontroller
* USB Device
* Videocontroller ( VGA-compatibel )


zo als ik al had gezegt daar zit het probleem dus.
maar dat idee van jou om de drivers te downloaden en dan branden op cd is goed :thumb:
 
ik heb hem opgestart nu op me andere pc.

even tussen door, ik dacht altijd zo slim te zijn met die computers, en als hij het helemaal doet, kan ik er ook heel handig mee overweg en weet me weg wel te vinden, maar nu mijn systeem plat ligt voel ik mij toch een beetje een leek hier in en ik vind het echt heel erg fijn dat er mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen.

naja goed daar gaan we dan weer even.

ik heb het opgestart, en hij staat nu gewoon geopend, kun u mij ongeveer uitleggen wat de bedoeling is en wat ik moet doen enzo,, ik wil niet lastig zijn maar hoop dat u het begrijpt
 
Geef hier naam en typenummer van:

je moederbord
je vga kaart
je lan kaart
je audio-device
 
heeft u niet de mogelijkheid om even te chatten op msn bijvoorbeeld of een andere optie, dat gaat wellicht wat vlotter met deze onhandige leek
 
Sorry, maar MSN helaas niet, dat is nou net niet de bedoeling van dit forum!

het gaat er juist om dat iedereen er van kan leren.

Alle info die ik je gevraagd heb kun jeeenvoudig zien wanneer je PC Wizard hebt geopend.
 
mainboard Dellcomputer corp. 0C7018
chipset Intell i865GV
processor Intel Celeron D 330J @ 2666 MHz
physical memory 512 MB ( 2x 256 DDR-SDRAM )
video card Intel Corporation 82865G IGD
hard disk WDC ( 80 GB )
dvd-rom drive HL-DT-ST-RW/DVD GCC-4471B
network card Intel corporation PRO/100 VE Network Connection
operating system microsoft windows XP home Edition 5.01.2600 Service Pack2
directX version 9.0c



Dit is wat er word aangegeven als ik hem heb geopend
 
Ok,

Nu weten we al heel wat meer. had ik vooraf geweten dat het om een Dell ging had dat nog wat eenvoudiger geweest, maar goed, daar heb ik zelf ook niet naar gevraagd.

Welk type Dell computer is het PRECIES?
 
bedoeld u dit??


systeem:

microsoft windows xp
home edition
versie 2002
service pack 2

computer:
intel ( R )
celeron(R) CPU 2.666 GHz



???? en als het het niet is waar kan ik dat dan wel zien.. ik wist niet beter dan configuratiescherm en dan systeem
 
Nee, sorry, ik bedoel nu gewoon op de buitenkant van de kast staat, bijvoorbeeld zoiets als Dell Dimension 5100 of iets dergelijks
 
Ik voel mij zo'n kluns dat ik er nooit zelf uit kom met die hardware enzo,, maar deze moest ik hebben.
* ethernet-controller
* multimedia-audiocontroller
* USB Device
* Videocontroller ( VGA-compatibel )

Maar die kwam ik dus niet tegen in het rijtje en heb het 3x afgelopen

ik hoop u niet vaker tot last te zijn maar hoop dat u me nog 1x van dienst kan zijn
 
Begin eens met de Chipset Driver, downloaden, installeren, opnieuw opstarten en dan weer kijken bij die vraagtekens/uitroeptekens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan