Veiligheid eigen server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucdewit

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
31
Hallo,

Ik wil van een pc een server maken. Hier voor gebruik ik nu xampp op mijn huidige pc, maar dat ga ik dan dus op een aparte pc zetten. Het forwarden en alles lukt allemaal wel, maar ik heb een aantal vraagjes, voornamelijk over de veiligheid. Overigens komt er waarschijnlijk linux als OS op de server.

Is het nodig een pc die dient als webserver te beveiligen, en zo ja, hoe?
Kan iemand via die server dan ook gegevens over het netwerk zien of in andere pc's uit het netwerk komen?

Dus eigenlijk komt het erop neer, wat moet ik ervoor doen om dit veilig te houden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Luc de Wit
 
Een webserver moet je zeker goed beveiligen!!!!

1. Alles wat op internet wordt aangesloten moet worden beveiligd.
2. In principe als jouw beveiliging in orde is, komen ze niet in de computers van het netwerk, mits hun beveiliging weer slecht is.

controleer dit goed.
 
Hoe zou ik mijn server en de andere pc's het beste kunnen beveiligen dan? Met wat voor een soort programma's enz? :)
 
Voor computer beveiliging raad ik: Norton internet security

Voor de beveiliging van de server: Zorgen dat alle updates goed geïnstalleerd zijn zo nodig ook Norton installeren, beperk rechten zoveel mogelijk.
 
Voldoet Nod32 ook voor op de andere pc's en de server zelf? Neem aan van wel toch :)
 
Maar NOD32 heb ik op een aantal pc's hier al staan, vandaar. Hartstikke bedankt voor je hulp!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan