• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

velden automatisch laten invullen door ID in te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Hallo allemaal

Ik ben bezig met een excelsheet te maken voor mijn inkomende en uitgaande facturen bij te houden.
Er staat een heleboel in de lijst wat ik nodig heb en wat werkt, maar 1 ding wil mij niet lukken.

Zie het bestand overzicht facturen voorbeeld

Wat ik probeer te bereiken is dat als ik bij het tabblad AANKOPEN in de kolom V (ID) een getal ingeef, dat hij de waardes (bedrag, betaald, open) die bij dat ID hoort in het tab VERKOPEN verder invult.

En andersom ook bij het tab VERKOPEN het ID ingeven van de AANKOPEN zodat hij de velden automatisch ingeeft.

Dit wil ik gebruiken zodat ik weet bij een aankoop als er een verkoop tegenover staat of het louter om een kost gaat.
Ik weet dat het moet kunnen omdat je bv. bij facturatie ook een artikelcode kan ingeven en hij automatisch omschrijving, bedrag e.d. gaat invullen.
Ik weet alleen niet hoe :-(

Hopelijk kunnen jullie helpen!
Alvast bedankt!

Diëtiek,

Ik ben niet thuis en kan je file niet openen mar heb je het ook al Horizontaal zoeken geprobeerd?

diegie,

zoals in de bijlage op regel 4 van "AANKOPEN"?
(mbv vertikaal zoeken)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan