Velden combineren tot 1 veld mbv query; opbouw tabellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je, ik kwam er maar niet uit.

Kun je misschien dit stukje
Wellicht dat hij niks met het probleem te maken heeft, maar alles met bibliotheken. Kijk dus eens wat er gebeurt als je in het VBA venster je verwijzingen controleert, en de db compileert.
iets nader toelichten.
 
Access genereert op de gekste plekken foutmeldingen die niets te maken hebben met de handeling die je op dat moment aan het doen bent. Formules met DATE() er in bijvoorbeeld die dan niet werken. Vaak komt dat doordat er ergens in de db een fout zit in VBA code. En dat 'sijpelt' dan door. Door in het VBA venster te controleren of er geen fouten zitten in de bibliotheken (waar dan ONTBREEKT bij staat) (<ALt>+<F11>, <Extra>, <Verwijzingen>) kun je al een deel ondervangen. Verder kun je vanuit het VBA venster met <Foutopsporing>, <dbnaam compileren> de database controleren op fouten. Op elke plek waar iets niet deugt (functies die een niet-geladen bibliotheek aanroepen, objectnamen die niet bestaan etc.) stopt de controle, en kun je het probleem oplossen. Als de compilatie geen problemen meer aangeeft, en alle bibliotheken geladen zijn, zou je geen foutmelding meer moeten krijgen.
 
Ik had zo gehoopt dat dit het zou zijn maar helaas, alle "problemen" heb ik er met compileren uit gehaald maar hij blijft dezelfde fout melding (parameters) geven.
 
Ik heb je een mail gestuurd. Hoop dat-ie is aangekomen :)
 
Daar kan ik geen antwoord op geven natuurlijk :). Maar dat zou dus een optie kunnen zijn. Laat maar weten of het kan/mag en wanneer het je dan eventueel zou schikken. Ik heb morgen trouwens een redelijk volle agenda, maar tussen 12-14 heb ik wel tijd. De rest van de week geen probleem.
 
Er moet gewoon iets verkeed zitten in mijn relaties, het kan niet anders. In jouw (OctaFish) database zie ik namelijk bij het openen van het formulier alleen een lijst met Room, pas als ik klik op een waarde, kom mijn 2de lijst pas te voor schijn.
 
Dat klopt ook; de lijstvolgorde is gebaseerd op doorklikken. Uiteindelijk gaat het om de positie van de reagent die je wilt opslaan. Het systeem is nog niet helemaal perfect, omdat hij ook andersom zou moeten werken, i.e. dat als je een record hebt opgeslagen, dat je op basis van het veld [Storage Location] (wat overigens numeriek zou moeten zijn) de overige gegevens weer terugzoekt. Dat kan wel op hetzelfde formulier, maar dan moeten de queries onder de keuzelijsten andersom werken.
Overigens verander ik steeds de naam van de tabel [Tbl_StorageID] naar [Tbl_Storage]. Daar kan je ook nog over struikelen :).
 
Foutmelding Frm_Reagent.jpg

Voor alle zekerheid heb ik toch nog even een printscreen gemaakt van de foutmelding, misschien dat het bellen doet rinkelen
 
Je gebruikt zo te zien een Engelstalige Office, en dan kent hij Formulieren! niet als geldige verwijzing. Dat moet dan Forms! worden. Dat zul je in de verschillende keuzelijsten moeten aanpassen.
 
Ik heb tussen 14:00 en 15:00 een vergadering, de rest van de tijd kan het wat mij betreft nog wel.
 
Ik heb de keuzelijsten aangepast en inderdaad mijn foutmelding is verdwenen het lijkt er zelfs op dat die het doet maar ik zie in mijn lijst(en) geen waardens staan, kan dit en hoe?
 
Zelfs het zichtbaar maken van mijn (1ste) lijst (Room) is gelukt. Nu alleen nog mijn andere lijsten zichtbaar maken na het aanklikken van mijn vorige lijst. Ideeen waar dat in kan zitten?
 
Dat zit als het goed is in mijn code, of bedoel je het zichtbaar maken a.d.h.v. bestaande records? Bij een nieuw record kies je eerst de room, en de Requery achter de <Bij klikken> gebeurtenis ververst dan de tweede zodat je daar de gekozen opties ziet.
 
Check! Nu een aantal puntje op de i ;)

1. Hij slaat mijn record niet op
2. Hij geeft RackID weer in de lijsten terwijl het handiger is om de de waarden in het veld Rack (nummer van de lade)weer te geven
3. Ik kan op mijn datums (arrival en expiry) geen validation rule (expiry date <= arrival date ) plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm getest, en hij slaat de waarden op als je de laatste keuzelijst correct aan het veld [Storage Location] hangt, en de veldeigenschappen overeen komen. Je ziet ze nog niet terug denk ik, omdat de code voor het muteren heel anders is. Tenzij je die al hebt natuurlijk :)
 
Hahaha, ehhhmmm nee die heb ik nog niet maar daarover begonnen, sommige racks hebben geen boxen, dit gaat een probleem opleveren voorzie ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan