Velden combineren tot 1 veld mbv query; opbouw tabellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een keten zoals deze werkt alleen als er geen schakels ontbreken. Je moet dus een 'box' record hebben. Net als dat een room altijd één storage record moet hebben, moet een storage één record in Racks hebben, en Racks één record in Boxes. Enzovoorts.

Voor lezers die de draad nog niet kwijt zijn, een sprekender voorbeeldje ter verduidelijking :)
Stel je een woningcorporatie voor die studentenkamers verhuurt. De corporatie heeft verschillende gebouwen. Elk gebouw heeft verschillende Eenheden. Elke Eenheid kan één of meer kamers hebben.
Dus Gebouw A kan 12 Eenheden hebben, en elke eenheid maximaal 4 kamers (+ bijvoorbeeld gezamenlijke keuken). Dus A.01.1 is Kamer 1 in Eenheid 01 in gebouw A, A.01.2 is Kamer 2 in in Eenheid 01 in gebouw A, en B.12.2 is kamer 12.2 in Gebouw B. Maar een Kamer kan ook zelfstandig in een gebouw zitten. Dan zou je zeggen: Kamer B.21. Toch moet je dan ook een Eenheid record hebben, omdat de keten anders niet meer werkt. Dus de kamer krijgt dan nummer B.21.21. Je maakt dus een 'Eenheid' aan die gelijk is aan de kamer.

Back to topic: Je moet dus voor alle 'stappen' die er eigenlijk niet zijn, één record aanmaken die dan gelijk staat aan het bovenliggende niveau. Maar dat maakt niet uit, want het aantal objecten dat je kunt opslaan in een Room wordt uiteindelijk bepaald door het vermenigvuldigen van de onderliggende lagen. Dus een kast met 2 Storages met 3 Racks waar per rack 5 boxen op kunnen kan in totaal 2 * 3 * 5 = 30 boxes kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ehhhmmm vraagje ik heb alle records aangemaakt maar nu wil ik graag op mijn formulier de rack nummers zien ipv rackID hoe krijg ik dat voor elkaar?

Sory misschien moet ik dit iets beter omschrijven;

Ik heb in mijn tabellen alle records aangemaakt, mijn formulier Reagent werk zoals die moet horen maar op het formulier wordt in de lijst Rack de RackIDs weergegeven (wat ook helemaal klopt want gelinkt aan de volgende lijst) maar de racken die wij hebben heten in de praktijk anders (Rack number). Nu zou ik graag de Racknumber willen zien op mijn formulier ipv de RackID.

Als ik dit aanpas krijg ik wel de juiste nummers te zien alleen klopt dan de link naar mijn volgende lijst (box) niet meer; ik krijg dan bv rack numbers 1 t/m 12 te zien (wat klopt) dan zou ik box A1-A5 t/m L1 - L5 moeten zien maar ipv dat zie ik NA (wat weer overeenkomt met de koppeling die aan RackID 1 hangt bv.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt meerdere velden opnemen in de lijst, en velden die je niet wilt zien geef je een breedte van 0 cm. Het sleutelveld RackIDs heb je uiteraard nodig voor de koppeling, zoals je al gemerkt had. Maar die geef je dus een breedte van 0. Eventueel zet je hem achteraan, maar als je dat doet moet je denk ik ook de afhankelijke kolom aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan