Velden selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet nog een paar dagen doormodderen met een wat vagere blik op de wereld, dus ga je gang!
Als je simpele vragen hebt, kan ik wel met je meedenken.

Michel

Had jij nog aan mijn vraagstuk gedacht, ik ben al wel wat verder gekomen en begin deels te snappen hoe kruistabellen e.d. werken.
Nu heb ik eerst een tabel gemaakt met de volgende velden:
LevID
ArtID
Weeknr (heb ik nummerveld bv 200933 / 200934 enz
Prijs

Via een Query aan de tabellen leveranciers en artikelen gekoppeld.
Vervolgens hiervan een draaitabel gemaakt.

Het toevoegen van een nieuwe week doe ik doormiddel van een update Query.
Het probleem zit hier ook, nu heb ik mooi de weken naast elkaar staan, de weken kan ik selecteren d.m.v. van een weektabel en gekoppeld.

Maar nu kan ik in de kruistabel geen prijzen meer wijzigen, en dat is eigenlijk wat ik wil, mooi overzichtelijk werken.
Zoek ik nu iets wat niet kan ? of had jij ook al iets gemaakt ?

Alvast bedankt tot zover :thumb:

Groetjes,
Ronald

Laatst bewerkt:
In een kruistabel kun je nooit gegevens wijzigen, een kruistabel toont alleen overzichten op basis van de gegevens in de kruistabel.
Je werkt nog steeds met weektabellen? Ik denk dat je met een datumveld moet werken, en ik zal mijn voorbeeld daar toch op bouwen. Kun je straks kijken wat het beste werkt voor je!

Ik heb weer fatsoenlijk beeld, dus ik ga er weer wat aan doen!

Michel

Tis wat rustig geweest in deze draad, zoals je al had gemerkt.... Ben nu zover dat ik de prijstabel volgens mij wel werkend heb. Het was een leuk klusje om de data die je in aparte weekkolommen had staan te converteren naar een tabel waarbij je voor elke nieuwe prijs een nieuw record aanmaakt :D Maar dat is uiteindelijk wel gelukt dus...
In bijgaand voorbeeld zie je een formulier dat de laatste prijzen toont die zijn ingevoerd. Tevens op het fomulier een knop om nieuwe prijzen in te voeren, die dan tevens in het prijzen formulier worden gebruikt. Zo heb je van alle leveranciers de laatste prijzen.
Volgens mij moet je hiermee dus wel facturen/offertes etc. kunnen maken met de actuele prijs.

Kijk maar eens of je hiermee wat verder kunt! Ik heb de namen van de leveranciers en produkten veranderd, zodat het geheel wat anoniemer over de toonbank gaat...

Michel

Laatst bewerkt:
Michel,

Check even jou mail.
Verder heb ik een vraag, ik kan geen prijzen wijzigen.
Wanneer ik een wijziging maak zie ik die niet terug
Dan heb ik nog wel een vraag hoe een nieuw artikel in de lijst per leverancier te krijgen

Bijgesloten de uitgeklede versie.

Groetjes,
Ronald

Bijlagen

In de versie die je hebt teruggepost, ontbreken wat velden in de tabel Prijslijst, waardoor de Insert niet meer goed werkt. Ik heb de code aangepast, zodat het nu weer functioneert. Tevens heb ik een ander probleem(pje) verholpen, wat nog niet zal zijn opgevallen, het formulier geen records toevoegde..:o
Het probleem is namelijk, dat een komma als scheidingsteken in een getal niet lekker werkt, omdat Access in VBA een komma ziet als een waarde voor een ander veld. Als je dus de prijs 4,75 wilt toevoegen, maakt Access daar twee velden van: een veld krijgt de waarde 4, en het volgende veld 75. Je snapt, dat je dan niet uitkomt met de velden...
Om dit te omzeilen, vermenigvuldig ik de prijs dus met 100, zodat je in eerste instantie 475 toevoegt als prijs aan de tabel. Dat klopt uiteraard niet, dus in een volgende stap gebruik ik een query om de prijs weer door 100 te delen. Dat gebeurt met een bijwerkquery, die de records filtert op het zojuist toegevoegde record.

Kortom: kijk nog eens naar deze vesie!
Voor het toevoegen van artikelen en het koppelen aan leveranciers moet een apart formulier gemaakt worden. Hier staat ook een voorbeeldje van bij.

Michel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan