Velden vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnvt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2013
Hallo,

Ik ben bezig om in Access een database op te zetten voor het beheer van adressen, orders en voorraden. Bij het bouwen van de tabel voor de adressen wil ik drie soorten adressen opslaan. Te weten Factuur, leverings, en bezoekadres. Bij de meeste klanten is het zo, dat alle drie de adressen gelijk aan elkaar zijn. Om tijd te sparen, zou het handig zijn wanneer het veld voor de straatnaam van het factuuradres in gevuld wordt, ook de waarde van de velden van de straatnaam van het bezoek en leveringsadres ingevuld worden. Het moet wel mogelijk zijn deze waardes aan te passen indien er wel afwijkende adressen zijn.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Groetjes,
Ron

Ik zou, als je meerdere adressen wilt kunnen gebruiken (denk bijvoorbeeld aan meerdere afleveradressen) daar een aparte tabel voor maken, waarin je dan bij elk nieuw adres aangeeft voor welk doel dat gebruikt wordt middels een keuzelijst of 3 selectievakjes. De afleveradressen zet je dan in een keuzelijst bij de orders, de factuuradressen filter je bij facturen etc. Daarmee bouw je de grootste flexibiliteit in, en je voorkomt dubbele (of drievoudige) gegevens, wat in database gebruik zoveel mogelijk vermeden moet worden. Je wilt, als een adres verandert doordat het bedrijf verhuist, natuurlijk niet 3 keer hetzelfde adres aanpassen als dat niet nodig is. Bovendien voorkom je daarmee dat er typfouten in één van die adressen wordt gemaakt.

Dit lijkt mij een bruikbare oplossing. Bedankt voor u hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan