Veldnaam met gegevenstype in een tabel toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hoe krijg ik een veldnaam met ja/nee eigenschap, mogelijk via een query, toegevoegd in een bestaande tabel?
Ik kan natuurlijk tabel openen en toevoegen maar ik wil niet dat jan en alleman aan deze tabel gaat sleutelen.
Ik zoek dus een veilige oplossing.

Bij voorbaat dank!

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik vermoed dat je een extra boolean veld nodig hebt in een tabel. En dat wil je niet met de hand toevoegen. Vraag: waarom wil je dat automatiseren? Als je zo af en toe eens een nieuw veld nodig hebt, lijkt het mij een stuk simpeler om de tabel even in de ontwerp modus te zetten, en dat veld er bij te maken. Dat gaat een stuk sneller als een procedure maken.

Dan kun je de structuur zowiezo niet aanpassen.

Oke, duidelijk! Dan gaat het in ieder geval niet op de manier waarop ik me dat had voorgesteld. Dan moet ik de structuur gaan veranderen.

Dank!

Als je niet wilt dat gebruikers de structuur veranderen (overigens moet ik de eerste gebruiker nog tegenkomen die dat zou willen) moet je de db splitsen in een frontend en een backend. Dat is zowiezo aan te raden als meerdere personen tegelijk in de db moeten werken. In een frontend heb je alleen koppelingen naar de hoofdtabellen, en die kun je nooit aanpassen via de frontend, alleen via de backend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan