Venster met bestand struktuur (treeview?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
207
Hallo,

Ik begin wellicht binnen nu en 2 maanden met een MCTS Windows form traject :d maar dat helpt me nu niets...

Hoe krijg ik een Windows Explorer lijst in mijn Windows Form? Ik dacht dat zo'n control een TreeView heet maar als ik zo'n naar m'n form sleep en ik voer de applicatie uit dan verschijnt er geen directory struktuur.... :confused:

Anyone out there?
 
heb je hier iets aan

attached zip file
 

Bijlagen

  • 3953.zip
    4,1 KB · Weergaven: 12
Thanks, maar ik krijg het niet goed ge-upgrade in VB2008. Ik had de versie moeten vermelden. :eek:
 
Ik heb het uiteindelijk opgelost. Wat ik gedaan heb is Treeview naar een form gesleept en de volgende code erachter gehangen:

Code:
Imports System.IO

Public Class Explorer1

    Dim dir As String = "X:\"
    Dim sb As New System.Text.StringBuilder


    Private Sub Explorer1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        GetFolders(Nothing, "X:\", TreeView)
        GetFolders(Nothing, "X:\", TreeView)


    End Sub


    Private Sub GetFolders(ByVal Node As TreeNode, ByVal Root As String, ByVal Tree As TreeView)

        If Node Is Nothing Then Node = Tree.Nodes.Add(Root, IO.Path.GetFileName(Root))
        GetFiles(Node)

        Dim dirs() As String = IO.Directory.GetDirectories(Root)
        Array.Sort(dirs)
        For Each Dir As String In dirs
            Dim DirInfo As New IO.DirectoryInfo(Dir)
            If (DirInfo.Attributes And IO.FileAttributes.System) <> IO.FileAttributes.System Then
                Dim N As TreeNode = Node.Nodes.Add(Dir, DirInfo.Name)
                GetFolders(N, Dir, Tree)
                GetFiles(N)
            End If
        Next
    End Sub

    Private Sub GetFiles(ByVal Node As TreeNode)

        For Each File As String In My.Computer.FileSystem.GetFiles(Node.Name)

            Dim N As New TreeNode

            N.Text = IO.Path.GetFileName(File)

            Node.Nodes.Add(N)

        Next

    End Sub

End Class
Nu nog ervoor zorgen dat voor bestanden het juiste icoontje wordt weergegeven en dan vervolgens erachter zien te komen hoe de variabel heet van de waarde die je selecteerd in de treeview. Iemand een idee?

Ik zet hem maar op opgelost, met wat gegoogle of via de zoek functie zal ik er wel uit gaan komen. Tx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan