Ventilator videokaart maakte weer herrie..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Sinds Juli ongeveer heb ik een nieuwe pc :
Asus a7n8x mobo
512 mb ram
80 gb hd en 400 watt voeding

Eerst had ik een XFX geforce mx 440 se. De fan begon na een tijdje "tijdens" opstarten "straaljagergeluiden" te produceren.

Wat heb ik toen gedaan:
-Stikkertje op de fan eraf en een druppeltje naaimachine olie toegevoegd, maar dat hielp dus niet.

Ik heb toen een Pentium 1 fan erop gezet en dar werkte wel ;-)

Afgelopen maandag kocht ik een Asus V9520 (fx 5200) videokaart die nu exact hetzelfde doet. Zeer vreemd.
Kaart meegenomen naar de winkel en daar hebben ze hem getest.

"Dit geluid is echt niet normaal" zei de verkoper tegen me.

Na een seconde of 30 houdt het geluid op en hoor je hem nauwelijks meer maar draait wel.
Lijkt moeilijk op gang te komen. Maar na overleg bellen ze me op als de kaart weer op voorraad is ( ze hebben hem weer besteld)

Maar ik vind het wel toevallig dat hetzelfde probleem zich nu weer voordoet.

Berust dit zich nu of toeval of kan een ander component in mijn pc hier de schuldige voor zijn?

De voltages van mn PSU zien er i.i.g keurig uit en de Videokaart presteert ook goed.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad?

Dat je kaart even wat lawaai maakt lijkt me opzich niet zo vreemd, maar ja ik weet natuurlijk niet hoeveel lawaai. Als ze in de winkel het inderdaad ook niet normaal vinden dan zal dat wel (hoop ik). Zit er geen stekkertje ofzo tegen de ventilator aan dat dat het geluid veroorzaakt?

Dit lijkt mij puur toeval omdat je hier zelf geen invloed op hebt en het is gewoon garantie.

Wel heel toevallig Darkzen, ik heb dezelfde videokaart, in augustus gekocht en bij mij maakt hij ook zoveel herrie..

Ik had al alle losse ventilators losgekoppeld,om te kijken welke het was, er bleven er 2 over die het mogelijk konden zijn, de processor- en videokaartventilator..

Bij mij lijkt het probleem zich vooral voor te doen als de kamertemperatuur laag is (onder de 18 graden)..

@ Robbert 1978:

Het is echt een naar geluid, geloof me je kon het door die hele winkel horen ;-). Er komt geen kabeltje tegenaan.

@ Will-Well:

Dat klopt ja, dat wordt maar wachten op een nieuwe kaart dan he.

@ Stigter:

Jij hebt dus hetzelfde probleem, het probleem doet zich inderdaad voor als het "koud" is (inderdaad rond de 18 graden). Mocht de volgende kaart het weer gaan doen. Dan zet ik er wel zelf een andere VGA chipset cooler op.

Ik vind het jammer dat ie omgeruild moet worden want opzich presteert ie prima...

hoi ik heb het zelfde probleem gehad met deze kaart.
het schijn dat de ventilator niet zo goed zijn vzn deze kaart die van mijn stond helemaal stil naar 5 maanden, toen heb ik de kaart mee terug genomen naar de winkel en heb hem daar omgeruild voor de fx 5600 met asus ventilator .
en deze werk nog steeds erg goed geen gezeur meer van het geluid. misschien is dat ook iets voor jou om eens over na te denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan