Verbinden met een remote server

Status
Niet open voor verdere reacties.

st0ne2thedge

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Ik probeer nu al een tijdje ervoor te zorgen dat mijn vb.net applicatie via een database op een server informatie op kan slaan en kan opvragen.
Maar ik geraak zelfs niet verbonden met de server...
Als fout krijg ik dat SQL server geen remote connections ondersteund.
ik heb geen idee hoe ik het anders kan aanpakken...

Laatst bewerkt:
Misschien handig om ook het type database dat je probeert te benaderen te vermelden :)

@Mike: Zeer goede tip van je! Ik geef het een uitstekende kans dat het probleem inderdaad m.b.v. jouw aangegeven artikel is op te lossen!

@Topic-starter: Er is een nieuwere versie van Mike's SQL verbindingen-artikel, namelijk hier, die ook nog eens in het Nederlands is.

Tijs.

Dan blijft het verhaal dat je in de Firewall instellingen een voorziening moet treffen dat 'van buiten' met de MySql service verbonden mag worden.

Zover ik weet gebruikt MySql dezelfde poort-nummers en protocollen als SQL server, dus zou je kunnen proberen in ieder geval het gedeelte over de Firewall instellingen alvast uit te voeren, natuurlijk aangepast aan MySql (het uitvoerbare programma zal bijv. anders heten dan voor SQL server).

Tijs.

id

ik had een idee om gewoon een php pagina aant te maken die gewoon de db gegevens vanop de server via parameter in de url op de pagina weergeeft, en die dan op te halen in vb.net...
Is dit een beetje mogelijk zo?:s
aangezien het een mysql server is

FF aanvulling op de vraag:
Is het ook mogelijk om op een velige manier een php pagina aan te roepen die gegevens in een mysql database aanpast vanuit een .net applicatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan