verbinding met router, maar niet met internet. Firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joriizzz

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Thuis hebben wij een router waarop een computer met lan-verbinding en een laptop en computer met draadloos internet. De computer met lan-verbinding is de hoofdcomputer. Deze en de laptop doen het gewoon goed, en de gewone computer heeft wel verbinding, maar kan dus niet op internet. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (stekker router eruit, dns cache leegmaken, en firewall uit) maar dat hielp niet. Ook las ik ergens dat de firewall instellingen precies gelijk moeten zijn, maar de computers hebben verschillende firewalls.
Ligt het daaraan?

even voor de duidelijkheid, waar komt je internetverbinding op binnen? je router? Wat is dit voor router?

Een kpn experia box van siemens.
De computer is een XP en op de hoofdcomputer is de firewall van sygate en de computer met het probleem heeft gewoon windows firewall.

PS. er is ook nog een wii op aangesloten, maar dat is nutteloze info.

dus als ik het goed begrijp heb jij 3 pc's

1 pc bekabeld die doet het
2 laptop draadloos die doet het
3 pc draadloos die doet het niet

zijn de laptop en de pc die het niet doet allebei windows xp?
zo ja dan kun je gewoon de instellingen van die laptop overnemen.

staat er wel bij draadloze verbindingen dat hij verbonden is bij de pc die het niet doet?

wat je ook kunt doen is de pc die het niet doet een statisch ip adres geven.

voor als je niet weet hoe dat moet hoor ik het graag.

Ze zijn allemaal XP ja. Ik heb de gegevens van de bekabelde computer overgenomen, , maar zit daar dan een verschil in?
en dat statische ip, ik zou niet weten wat dat is, dus zeg het maar of is dat iets dat je in CMD renew all ofzo moet intypen?
dat las ik namelijk ook ergens.

PS. Na het aanmaken van deze vraag, heeft mijn vader ook nog zijn laptop van het werk aangesloten en die werkte wel in één keer.

op de laptop of de laptop van je pa doe je windowsvlaggetje + R, dan opend uitvoeren dan typ je cmd en vervolgens enter.

in het zwarte scherm wat nu verschijnt typ je "ipconfig /all" zonder de "" tekens.

nu verschijnt er tekst zoek iets van wireless adapter o.i.d. op het gaat om de cijfers noteer deze ergens: ip adres, subnet masker, standaard gateway en dns.

wss is het iets van:
ip 192.168.1.x
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.x.x
dns 192.168.x.x
maar dan anders.

als je deze gegevens genoteerd heb ga je achter je pc zitten die niet doet en gaat vervolgens naar:
start>configuratiescherm>netwerkverbindingen>draadloos
rechtermuisknop>eigenschappen>tcp/ip protocol>eigenschappen

als het goed is staat alles nu op automatisch detecteren.
selecteer "het volgende ip adres gebruiken" en "het volgende dns gebruiken"

en vul de gegevens die je genoteerd heb in.
LET OP! het IP adres moet anders zijn. (bijv. het ip van je laptop is 192.168.1.5 dan maak je van je pc 192.168.1.6 tenzij dat al in gebruik is door een van je andere pc's)

nu is je ip statisch. dit wil zeggen dat je pc altijd dit adres gebruikt. een statisch ip is verder een vereiste voor bijv poorten forwarden.

probeer nu eens je internet?

p.s. @ helpmij members, als ik nog iets vergeten ben zeg het dan ff xD

Laatst bewerkt:
ik ga het iig proberen. Ik dacht juist dat de ip adressen gelijk moesten zijn. :confused:
Dat is het dus misschien. Als het is gelukt zal ik het wel ff melden.

EDIT: nee het werkte niet. :"(
Maar ik ging nog wel verder zoeken, op de computer zelf wat hij aan info gaf over netwerkproblemen. Iig kwam ik erachter dat hij ipconfig /release en /renew niet kon uitvoeren, want er was een medium niet aangekoppeld ofzo. Heeft dat gewoon met Lan te maken of zit daar het probleem???

Laatst bewerkt:
die computer waar je het over hebt is draadloos toch? dus dan kun je dat niet uitvoeren omdat hij geen connectie heeft met de router. daarom geeft hij ook aan medium ontkoppeld.

daarom ben ik ook een voorstander van bekabeld want als je bekabeld hebt maar geen internet kun je ten minste nog wel je router bereiken. en bijv zulke commando's uitvoeren.

als je mijn stappen gevolgt hebt maar het werkt nog steeds niet is er iets anders aan de hand?

IP adressen kunnen idd niet hetzelfde zijn (gateway subnet en dns wel) als er 2 dezelfde ip adressen in 1 netwerk zitten krijg je een conflict.

als je probeerd te verbinden via draadloos doe je dat dan via windows? zie foto.
wlanconn_xpsp2_2.jpg

of via een ander programma?

kun je uberhaupt wel je eigen verbinding zien zoals in de foto?

het zou handig zijn als je een kabel tussen je router en je pc kunt hangen. (je kan ook gewoon bij je router gaan zitten met je laptop en dan daar een kabel tussen doen) dan start je je internet browser en typ je in de adresbalk je standaardgateway (wss 192.168.1.1) dan log je in op je router met de bij jou bekende gegevens. (ben je deze vergeten dan kun je je router resetten door de stroom er 10 sec af te halen dan word de inlog van je router gereset naar de standaard die is wss iets van admin of user is afhankelijk van welke router je hebt) hier moet je dan zoeken naar iets van wireless of draadloos.

doe het volgende als je de pc WEL met een kabel aan de router aangesloten hebt dit werkt namelijk alleen als je al verbinding hebt of als je met kabel verbonden bent.
ga weer naar dit scherm:
dhcp.png

en zet het op automatisch zoals in de foto hierboven.

doe vervolgens hetgene wat je al eerder zelf gezegt hebt namelijk:
windowsvlaggetje + R, dan start uitvoeren hier typ je cmd en druk je op enter.
in het zwarte scherm typ je ipconfig /release, nou even wachten.
daarna typ je ipconfig /renew

nu zou hij het moeten doen (alleen bekabeld) wat je nu kunt doen is de instellingen (ip adres, subnet, gateway en dns) handmatig instellen bij je draadloze verbinding en dan gewoon de lan instellingen exact overnemen dus ook ip adres. vervolgens kabel er weer uit en opnieuw proberen te verbinden. (via draadloos)

Laatst bewerkt:
Nou even wat vragen beantwoorden en ik ga de kabel van de hoofdcomputer op die andere aansluiten.
- hij is draadloos en kan alleen bestanden naar de router versturen.
- Ik gebruik een cd van sitecom (dus niet windows)
- Daar kan ik de verbinding zien

Edit: de draad in de hoofdcomputer zit onder plintjes dus kan ik niet gebruiken. :S
Dat gaat dan een hele verhuizing worden, want niet de laptop maar een gewone logge computer heeft het probleem.XD

Laatst bewerkt:
doe het volgende als je de pc WEL met een kabel aan de router aangesloten hebt dit werkt namelijk alleen als je al verbinding hebt of als je met kabel verbonden bent.
ga weer naar dit scherm:
dhcp.png

en zet het op automatisch zoals in de foto hierboven.

doe vervolgens hetgene wat je al eerder zelf gezegt hebt namelijk:
windowsvlaggetje + R, dan start uitvoeren hier typ je cmd en druk je op enter.
in het zwarte scherm typ je ipconfig /release, nou even wachten.
daarna typ je ipconfig /renew

nu zou hij het moeten doen (alleen bekabeld) wat je nu kunt doen is de instellingen (ip adres, subnet, gateway en dns) handmatig instellen bij je draadloze verbinding en dan gewoon de lan instellingen exact overnemen dus ook ip adres. vervolgens kabel er weer uit en opnieuw proberen te verbinden. (via draadloos)

je hoeft niet de kabel eruit te halen. je kan ook gewoon tijdelijk een lange kabel even los leggen van de pc naar de router en dan de stappen uit mijn quote volgen.

Als ik dus dat ipconfig /renew heb gedaan zegt ie dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het internet, omdat hij geen contact kan maken met de DHCP server. en dan staat erachter: "de aanvraag is verlopen".

Welke aanvraag en ik snap der helemaal niets meer van.

je hebt je pc nu bekabeld aangesloten?

aanvraag van de dhcp lease is verlopen houdt dat in. je dhcp moet wel ingeschakeld zijn want je hebt toch nog een andere pc bekabeld en die doet het toch wel?

hmmm vreemd. als je nu zelfs bekabeld geen verbinding tot stand krijgt is er wat anders aan de hand..

bekabeld kreeg ik wel verbinding, maar alleen via de kabel en niet via draadloos internet.

maar dus ook niet draadloos als je de instellingen van de LAN verbinding(kabel) overnam?

dus met kabel aansluiten kijken of je verbinding hebt. zo ja dan doe je weer uitvoeren, cmd en typ je ipconfig /all, noteer je weer ipadres, subnet, gateway en dns. dan kabel er weer uit.

vervolgens ga je naar je eigenschappen van je draadloos verbinding. ga je naar eigenschappen van tcp/ip protocol en vul je daar de exacte gegevens die je genoteerd hebt handmatig in. (dus ook hetzelfde ip adres want je gaat toch nooit tegelijk draadloos en bedraad werken)

maar dus ook niet draadloos als je de instellingen van de LAN verbinding(kabel) overnam?

dus met kabel aansluiten kijken of je verbinding hebt. zo ja dan doe je weer uitvoeren, cmd en typ je ipconfig /all, noteer je weer ipadres, subnet, gateway en dns. dan kabel er weer uit.

vervolgens ga je naar je eigenschappen van je draadloos verbinding. ga je naar eigenschappen van tcp/ip protocol en vul je daar de exacte gegevens die je genoteerd hebt handmatig in. (dus ook hetzelfde ip adres want je gaat toch nooit tegelijk draadloos en bedraad werken)

Ja dat heb ik gedaan en ik dacht dat het misschien kwam omdat ik de cd van sitecom gebruikte en op de andere computers gewoon met windows zijn aangesloten op het netwerk, maar ook nu werkt internet niet. Hij verzend namelijk alleen pakketjes en ontvangt er geen. Wat dus ook al met de sitecom cd was.
Ik las iets over poorten openzetten, alleen toen ging het over een tv maar ongeveer zelfde probleem, moet ik daar iets mee doen, en zo ja, hoe ?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu op de router bij het lokale netwerk het fysieke adres en ip adres van de computer boven ingevoerd, maar dat hielp niet. Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen en weet er dus iemand hoe het kan dat de computer alleen pakketjes kan verzenden en niet ontvangen?

je probleem ligt nogal ingewikkeld..

aangezien je de instellingen van een werkende laptop hebt overgenomen en het dan nog niet werkt. kan het zijn dat de netwerkkaart kapot is of dat er een firewall/virusscanner o.i.d. je inkomende verkeer blokkeerd.

je probleem ligt nogal ingewikkeld..

aangezien je de instellingen van een werkende laptop hebt overgenomen en het dan nog niet werkt. kan het zijn dat de netwerkkaart kapot is of dat er een firewall/virusscanner o.i.d. je inkomende verkeer blokkeerd.

Vrees dat het aan de netwerkkaart ligt. :(

Nou ja op zich zijn die dingen niet zo duur heb ik gehoord, dus ik sluit dit onderwerp maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan