Verbinding tussen router en modem werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Zyxel hoef je niets aan te veranderen.

De handleiding van het aangegeven Sitecom apparaat staat hier.

Ik ga ervan uit dat je het draadloze gedeelte van de Sitecom al had ingesteld naar jouw smaak (netwerknaam (SSID), encryptie-sleutel etc.). Anders is dat het eerste wat je moet gaan instellen.

Daarna (voor de zekerheid) via de instructies op pagina 50 UPnP uitzetten.

Daarna (zie pagina 16) het nieuwe LAN ip-adres instellen én de DHCP serving uitzetten in 1 stap: Verander het ip-adres naar 192.168.1.20 en zet de optie DHCP server op Disabled en druk op Apply.

Daarna een van de 4 'gele' aansluitingen achterop de Sitecom verbinden met de Zyxel.

Daarnaje pc opnieuw opstarten. Je pc zou dan (maakt niet uit draadloos of bedraad) verbonden met de Sitecom een ip-adres moeten krijgen van de Zyxel, dus een 192.168.1.x ip-adres. Je hebt dan de Sitecom effectief gedegradeerd tot accesspoint/switch.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ok, heb alles gedaan zoals beschreven, maar nog steeds geen internet. Enige wat ik niet had gedaan is met een draadje aan de sitecom de instellingen wijzigen. Vreemde is ook dat ik dan niet bij de sitecom kom....

Alle mogelijkheden zijn zo ongeveer een beetje uitgeput :( misschien oude router er weer eens tussen zetten....

Ik snap er nog niet veel van.... heb je nu wel of niet aanpassingen gedaan op de Sitecom? En heb je de Sitecom daarna via een van de LAN-aansluitingen doorverbonden met de Zyxel?

Indien ja, dan zeker proberen je pc/laptop met een draadje te verbinden met de Sitecom (op 1 van de 3 overgebleven LAN-aansluitingen), om draadloos even te vermijden.
Als je pc dan geen ip-adres krijgt dan zou ik de Sitecom recyclen. ;)

Tijs.

Ik ben idd een beetje door alle opties heen zo. Ga nog even proberen een oude router er tussen te proppen (die hetzelfde probleem leek te hebben trouwens, vandaar dat ik al een nieuwe had gekocht)....misschien dat dat iets uit gaat maken....

Kan het trouwens zo zijn dat er vanuit Telfort iets gedaan moet worden? bv ivm DNS een flush oid? Kan me herinneren dat we vroeger wel eens problemen hadden met sites van de ene naar de andere provider verhuizen (toen ik nog bij een website bedrijfje werkte)....

Het moet zo zijn dat alle pc's die via de Sitecom verbonden zijn zich hetzelfde gedragen alsof ze rechtstreeks aan Zyxel zijn aangesloten. Dus als (direct aangesloten aan de Zyxel) alles goed werkt (incl. DNS etc.), dan had dat (in de setup van Sitecom als switch/accesspoint) ook goed moeten werken.

Tijs.

Ok dit is vreemd; ik heb m'n oude router eens afgestoft en hij werkte gewoon in 1 keer. Dat terwijl ik die juist had vervangen omdat hetzelfde probleem zich voordeed (naast het feit dat ie al vrij oud was).

Sla mij maar lek, snap er niks van. Misschien is dat de truuk; gewoon een jaartje ergens laten verstoffen.....

Fijn dat je nu een werkend alternatief hebt.

Graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan