Verbinding verbreekt, adsl lampje knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sweetgirl1985

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2002
Berichten
72
Mijn verbinding verbreekt steeds en het adsl lampje op mijn modem knippert,
Ik heb mijn pc opnieuw geinstaleerd want ik dacht dat het daar dus aan lag. Ook heb ik de nieuwste drivers gedownload maar ook dat maakt niks uit.
wie kan mij helpen?
 
Dan ga ik er even van uit dat je de usbvariant hebt...

Kan je misschien andere drivers voor je usbpoorten proberen te gebruiken door in apparaatbeheer naar andere stuurprogramma's te zoeken voor je usbpoorten?
Ik heb dit ook wel eens gehad en andere drivers gebruikt voor m'n usbpoort en het ging toen wel goed. Maar dat is al een jaartje of 4 geleden.
 
Ja, van je modem... probeer eens je usbpoort op een andere driver te laten draaien...
 
Ik heb wanadoo gebeld, en die zeggen dat het komt omdat ze de snelheid aan het verhogen zijn en raden mij een ethernet modem aan..

Wie heeft hier verstand van?(lekker duur grapje, ik moet een nieuw modem kopen omdat zei hun snelheid veranderen...)
 
Los van de snelheidsverhoging is een ethernetmodem altijd beter en stabieler dan een usb modem.Via welk netwerk heb je ADSL van Wanadoo ? KPN of van hunzelf ?
 
OK.Dan zou je er verstandig aan doen om op een tweedehands " marktplaats " een Speedtouch 510 te kopen (analoog) dan wel een nieuwere variant die ook voor ADSL2+ te gebruiken is eea van je abonnement.
 
Hey, ik heb hetzelfde probleem~!!

Ik heb ook de Alcatel Speedtouch USB, en mijn verbinding verbreekt ook steeds en ik heb Planet Internet..

Het was afgelopen maand goed, ik had vrijwel geen last meer maar sinds vorige week is het weer zo laat. Het is zo ontzettend vervelend!!
 
Het lag bij mij waarschijnlijk aan een kabel :rolleyes:.

Hoewel het eerst goed ging en toen weer slecht en toen weer goed en de laatste tijd weer slecht heb ik de kabel tussen een alcatal router (geloof ik) en daarna (indirect) naar mijn modem verandert en toen werkte had
 
Geplaatst door upsidaisy


Waar baseer je dat op ? Graag onderbouwen met meer dan 1 ervaring want Speedtouch/Alcatel zijn gewoon goede produkten.Je denkt toch niet dat KPN met Alcatel in zee gaat als het slechte produkten gebruikt ?
Ik werk op de kpn helpdesk en het zijn de meest gehate modems hier ;)
 
Geplaatst door beebje
Ik werk op de kpn helpdesk en het zijn de meest gehate modems hier ;)


Grappig dat je werkgever ze dan " standaard " opneemt.Maar je geeft nog niet aan waarom dan ?

Ik ken veel mensen die adsl hebben en heel veel met een Speedtouch 510 of 570 en die hebben zo goed als nooit problemen.

Dus leg het svp eens uit,ik leer graag.
 
Geplaatst door upsidaisy



Grappig dat je werkgever ze dan " standaard " opneemt.Maar je geeft nog niet aan waarom dan ?

Ik ken veel mensen die adsl hebben en heel veel met een Speedtouch 510 of 570 en die hebben zo goed als nooit problemen.

Dus leg het svp eens uit,ik leer graag.

de 510 word volgens mij niet meer standaard geleverd

het probleem is niet dat de modem niet goed werkt maar dat het een erg vervelende modem is voor mensen om te resetten. :)
 
Sorry maar wat een onzin ! Er zijn meerdere manieren om dat ding te resetten.Hij wordt nu niet meer geleverd ivm ADSL2+ maar ook bij de 516 is het resetten nog exact hetzelfde.

Dit is de enige reden waarom het modem " gehaat " is ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Sorry maar wat een onzin ! Er zijn meerdere manieren om dat ding te resetten.Hij wordt nu niet meer geleverd ivm ADSL2+ maar ook bij de 516 is het resetten nog exact hetzelfde.

Dit is de enige reden waarom het modem " gehaat " is ?
De modem is er idd uit omdat hij niet kan bijleveren aan de snelheid van adsl2 en voor iemand met een beetje verstand van techniek of pc's etc is het een prima modem maar om deze modem te resetten met een klant via de telefoon die niet zo handig is, is het een erg lastige modem lastiger dan andere modems, je mag het zeker onzin vinden maar veel mensen hier vinden het een rotding. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan