Verbinding wordt verbroken (Zonnet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willie M.

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Sinds dinsdag valt mijn verbinding met internet regelmatig weg (keer of tien inmiddels). Pas als ik mijn pc opnieuw opstart, keert de verbinding terug. Het komt niet vanzelf terug, want de eerste keer dacht ik dat het een storing bij Zon was en heb ik het ongeveer anderhalf uur laten staan, maar dat leverde niks op.

Ik heb een Zon Family ADSL abo, met een E-tech V2 modem. De lampjes op het modem blijven gewoon branden. Ik draai Windows XP, maar daar is de laatste tijd niks aan veranderd, er is uberhaupt geen software bijgekomen in de voorbije week.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb alle stekkers etc nagekeken, maar daarna gebeurde het inmiddels al weer enkele keren.

Ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken. Dus het is niet steeds als ik een programma opstart, of zoiets.

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Je bent zeker dat het daaraan ligt, want ik check mijn pc regelmatig met adaware, maar die vind niks ongebruikelijks (alleen de bekende tracking cookies).

Elke zichzelf respecterende provider heeft een "probleem" pagina op zijn site. Raadpleeg die eerst eens alvorens je aan allerlei ellende gaat denken. Soms is de provider bezig met een herstructurering van het e.e.a. hetgeen niet zelden met overlast / uitval gepaard gaat.

Pas als je daar niets leest over storingen, moet je je voorzichtig zorgen beginnen te maken.......... ;)

Geplaatst door gast0225
Elke zichzelf respecterende provider heeft een "probleem" pagina op zijn site. Raadpleeg die eerst eens alvorens je aan allerlei ellende gaat denken. Soms is de provider bezig met een herstructurering van het e.e.a. hetgeen niet zelden met overlast / uitval gepaard gaat.

Daar staat niks. Zon had vorige week twee maal een storing, daarom dacht ik in eerste instantie dat het daar aan lag.

Maar ik had niet de laatste AdAware versie, de laatste vond wel een possible hijacking attempt.

Dan hoef je AdAware niet meer te draaien, je kunt altijd een HijackThis logje op het forum plaatsen, waarschijnlijk zal je probleem hierdoor opgelost worden :)

Dat kun je laten zitten. Als je zo af en toe al Ad Aware hebt gedraaid is het niet perse nodig je log te veranderen/verwijderen en opnieuw te posten :)

heb je het al gepost dan?

Graag gedaan, zal je log eens doornemen. Je zult moeten wachten tot Pieter en/of Olav op het forum zijn en de logs aan het nakijken zijn. Aangezien er vandaag aardig wat logs gepost zijn, zul je even moeten wachten op je beurt ;)

Edit:

ik zie trouwens dat je ZoneAlarm hebt. Hier kan het ook aan liggen, omdat ZoneAlarm nou niet zo geweldig is. Had het zelf ook even gebruikt maar zo gillend enthousiast was ik er niet over.

Dus misschien een optie om een andere firewall te installeren?

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Graag gedaan, zal je log eens doornemen. Je zult moeten wachten tot Pieter en/of Olav op het forum zijn en de logs aan het nakijken zijn. Aangezien er vandaag aardig wat logs gepost zijn, zul je even moeten wachten op je beurt ;)

Dus misschien een optie om een andere firewall te installeren?

Ik ben zelf ook niet superblij met Zone Alarm, maar dat draai ik al zo'n anderhalf jaar. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Maar als je een betere weet, bij voorkeur gratis;) , houd ik mij warm aanbevolen.

Een andere optie is mogelijk even wachten op het Servicepack 2 voor XP dat deze maand nog uit moet komen -zal wel augustus worden dus......... ;) - (enkele honderden MB's groot.........!).

De huidige FW van XP was al uitstekend (weliswaar voor binnenkomend onheil), volgens de diverse voor-publikaties over SP2 wordt de "nieuwe" FW van XP het neusje van de zalm en Billy Gaatjes een beetje kennende, zal hij er wel voor zorgen dat het zijn eigen Microsoft progjes niet gaat "bijten", m.a.w. redelijk probleemloos gaat draaien.

Geplaatst door gast0225
Een andere optie is mogelijk even wachten op het Servicepack 2 voor XP dat deze maand nog uit moet komen -zal wel augustus worden dus......... ;) - (enkele honderden MB's groot.........!).

De huidige FW van XP was al uitstekend (weliswaar voor binnenkomend onheil), volgens de diverse voor-publikaties over SP2 wordt de "nieuwe" FW van XP het neusje van de zalm en Billy Gaatjes een beetje kennende, zal hij er wel voor zorgen dat het zijn eigen Microsoft progjes niet gaat "bijten", m.a.w. redelijk probleemloos gaat draaien.

Hoi Pasja,

Hij is stukken beter dan de "portblocker" die bij de oude XP zat, maar ik vind het nog lang geen echte firewall.

Ik zal wel verwend zijn. Heb jarenlang Sygate gebruikt tot hij vergeetachtig werd en nu Kerio

Groetjes,

Pieter

Je benoemt het idd. correct, de "oude xp", maar sinds XP met al zijn updates aan de weg heeft getimmerd, is de firewall van XP voor binnenkomend onheil een uitstekende. (Bij .o.a. de poort-controle bij Shields Up, krijgt een XP FW gebruiker 100% stealth als antwoord op ALLE onderdelen. Bij alle overige testen komt het antwoord dat de pc ook eigenlijk helemaal bestaat, m.a.w. hartstikke veilig.)

Heb je zon via Versatel of via KPN?

Als je via versatel hebt, ben je niet de enige. Het kan zijn dat ze nu aan het upgraden zijn ofzo, of dat ze aan de lijn bezig zijn. Ik heb er zelf de laatste 2 dagen ook last van, dus nu ben ik er bijna wel zeker van dat het niet aan mij ligt.

Nou, ik hoop dat het snel verholpen is...

Groet,
Timothy

Geplaatst door T._de_vries
Heb je zon via Versatel of via KPN?

Als je via versatel hebt, ben je niet de enige. Het kan zijn dat ze nu aan het upgraden zijn ofzo, of dat ze aan de lijn bezig zijn. Ik heb er zelf de laatste 2 dagen ook last van, dus nu ben ik er bijna wel zeker van dat het niet aan mij ligt.

Idem dito hier. Heb Zon via Versatel en met E Tech V2 modem en idd sinds twee dagen dit probleem. Na een of twee uur ligt ineens de verbinding eruit en na opstarten is-ie weer terug.

Guus.

Geplaatst door Guus abc

Idem dito hier. Heb Zon via Versatel en met E Tech V2 modem en idd sinds twee dagen dit probleem. Na een of twee uur ligt ineens de verbinding eruit en na opstarten is-ie weer terug.

Guus.

Ah, dat zou het dan ook kunnen zijn, al, en dat is vast onnozel, zou ik niet weten of ik KPN of Versatel heb.

In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp:thumb:

Ik weet niet echt of dit er mee te maken heeft maar het loopt allemaal niet zo soepeltjes:

Zonnet worstelt met snelheidsverhoging adsl

Zaterdag, 19 juni 2004 - De invoering van de beloofde snelheidsverhoging van Zon gaat niet van een leien dakje. Met name de zwaarste abonnementen hebben problemen.

De ruim honderdduizend abonnees van Zonnet die surfen via het eigen Versatel-netwerk hadden deze week moeten profiteren van een hogere snelheid. Zo wordt Zonnet Family verhoogd van 768/128 Kbps naar 1024/320 en Zonnet Plus van 1536/320 Kbpsnaar 2048/512. Verder lezen: webwereld.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan