***** verbinding!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo!

Ik had een vraag over mijn internetverbinding.

Ik heb een ADSL-verbinding (USB), en deze valt steeds uit. Althans dat vermoed ik omdat de ene keer de websites heel snel worden weergegeven, maar vaak meteen daarna weer heeeeeel langzaam en meestal zelfs helemaal niet.

Weet iemand waar dat aan ligt en wat ik er aan kan doen?
Ik draai met het volgende:
PIII 667 MHZ
512 MB RAM
13 GB HDD
Planet ADSL (2,0 Mbs)
Windows XP

De problemen zijn sinds deze week. Daarvoor deed ie het prima. XP heb ik er sinds 2 weken op zitten, net als de 512 MB (daarvoor 64 Mb).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want nu is het heel irritant internetten.
ThanX!

Brian.

Alle update's geinstalleerd ?
Service pack 1a ook ??

Probeer het eens met alleen de usb modem aan de pc, dus alle usb kabels ff loskoppelen.

usb deelt nml de kanalen en als het modem gedeeld wordt met een ander apparaat dat vrij veel stoom door de usb trekt heb je kans dat alles een dippy krijgt.

Het is maar een gok van mij hoor.

groetjes speedtouch

Heb je mogelijk Norton producten geinstalleerd?

ik heb alle usb's losgehaald, maar ook dan is ienog traag. Kon ook haast niet anders, want hiervoor deed hij het wel prima, met alle (2 extra) usb-apparaten aangesloten.

En ik heb geen Norton programma's lopen. Die heb ik niet eens geinstalleerd. Misschien wel handig, want na een virusscan van Tiscali gaf ie 180 virusbestanden aan.

Maar internet is dus nog steeds traag. Weet iemand nog een andere mogelijkheid??

Het is trouwens ook zo dat het afsluiten/afmelden tientallen seconden en soms minuten duurt. Dit deed ie voorheen binnen luttele seconden.

Help .... :(

En die service pack 1A krijg ik niet geinstalleerd omdat er bij de installatie steeds een melding komt dat het XP-logo (dig. handtekening) niet compatible is en dat breekt setup autom. af.
Ik heb de service pack gewoon van microsoft.nl gedownload, dus vind het een beetje vaag.

Geplaatst door Lunatic
En ik heb geen Norton programma's lopen. Die heb ik niet eens geinstalleerd. Misschien wel handig, want na een virusscan van Tiscali gaf ie 180 virusbestanden aan.

:confused: Installeer dan maar gauw een antivirusprogramma, zou ik zeggen (hoeft niet per se Norton te zijn natuurlijk); zonder virusscanner online gaan is echt vragen om problemen.

ja ik weet het. zou je me dan misschien een linkje kunnen geven waarvan een goed anti-virus programma kan downloaden? Of kan ik gewoon de ratings op download.com volgen?

Geplaatst door Lunatic
ja ik weet het. zou je me dan misschien een linkje kunnen geven waarvan een goed anti-virus programma kan downloaden? Of kan ik gewoon de ratings op download.com volgen?

Moet het gratis zijn of mag het iets kosten? Wil je een gratis antivirusprogramma, dan zou je AVG Free Edition kunnen nemen. Volgens sommigen is die best goed. http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Als het wat mag kosten, kies dan voor één van de gerenommeerde merken. Ik waag me niet aan uitspraken over welke de beste zou zijn. Zelf ben ik al jaren een tevreden gebruiker van Norton AntiVirus.

Oke, die gratis zal ik dan (voorlopig) nu installeren.

En ik heb net Ad-aware scan-proggie gerund en de spyware verwijderd. Maar internet loopt nog steeds zeer traag. Als ik net verbinding heb gemaakt loopt alles goed en lekker snel. Maar enkele kliks later duurt het weer 'uren' voor een site weergegeven wordt. Dit is iedere keer zo.

Het schiet niet echt op zo.... :confused:

Heb je toch geen P2P progamma meelopen die ingesteld staat op sharen.

Of een virus dat actief wordt en dan alle capaciteit verbruikt van het systeem.

Oke, ik heb alles gedaan.
Ad-Aware, SPyBot en Hijack. De files verwijderd zoals mij geadviseerd werd.
Ik heb dat gratis aniti-virus programma er nu tijdelijk opgezet.

Maar nog steeds is de verbinding het begin supersnel, maar al snel duurt het weer minuten voor pagina's geladen worden. Soms zijn niet eens vindbaar.

Ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem.

Kan het niet aan de lijn liggen? Want laatst waren we telefonisch ook niet te bereiken en konden we zelf ook niet bellen. Dit ging op een gegeven moment weer goed en is ook niet meer voorgekomen.

Ik ben nu echt ten einde raad...... :'( *snik*

Oke,

Mijn pc'tje bleek helemaal vol te zitten met virussen en spyware en weet ik het wat.

Ik heb helemaal opgeschoond en dit heeft prositieve gevolgen gehad voor mijn verbinding. Het gaat nu weer een stuk sneller. Nog niet helemaal top, maar dat kan ook aan de drukte op de sites liggen natuurlijk.

In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie ideeën en links. Zonder dat was het niet gelukt. :)

Thank you! :D

Oke,

Mijn pc'tje bleek helemaal vol te zitten met virussen en spyware en weet ik het wat.

Ik heb het helemaal opgeschoond en dit heeft prositieve gevolgen gehad voor mijn verbinding. Het gaat nu weer een stuk sneller. Nog niet helemaal top, maar dat kan ook aan de drukte op de sites liggen natuurlijk.

In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie ideeën en links. Zonder dat was het niet gelukt. :)

Oke,

Ik heb het helemaal opgeschoond en dit heeft prositieve gevolgen gehad voor mijn verbinding. Het gaat nu weer een stuk sneller. Nog niet helemaal top, maar dat kan ook aan de drukte op de sites liggen natuurlijk.

:thumb:

En nu de boel regelmatig controleren op die troep.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan