verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Besturingssysteem: windows xp
Wanneer ik de pc opstart komt de internet (ADSL)-verbinding automatisch tot stand.
Wanneer ik stop met werken en ik kom enige tijd later terug, dan moet ik uiteraard even het beeldscherm activeren door een druk op een toets op het toetsenbord, en dan is de verbinding met internet weg. Ik moet dan opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.
Het is een probleem dat ik tot voor kort niet had.
Kan iemand mij helpen om het probleem op te lossen?

Ja ik heb de standaard screensaver van windows, die na 10 minuten zijn werk begint te doen en het beeldscherm gaat na 15 minuten op zwart.
Nee, ik heb geen andere firewall. Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Zone Alarm.

Het gaat ook om ZoneAlarm
In bovenstaande link kwam het daar op neer.
Tenslotte werd er verwezen naar
ZoneAlarm

Kijk eens goed in de configuratie van de firewall.
Eventueel met behulp van de link.

Dank voor deze reactie. Ik heb de adviezen opgevolgd en ga nu de pc een tijd met rust laten om dan daarna naar het resultaat te kijken. Ik zal dit melden

Ik hoop het voor je. 't Lijkt me knap lastig!
groetjes.

Ik heb te vroeg gejuicht.
Het niet toepassen van de screensaver werkt toch niet in verband met het probleem.
Toen ik de computer langer alleen gelaten had, en door een druk op een toets weer op het scherm kreeg, was de internetverbinding niet meer aanwezig.
Ik moest toen weer herstarten om weer verbinding te krijgen.
Zijn er misschien nog andere adviezen?

Vertel eens iets meer over je verbinding.
Je hebt ADSL. Hoe?
Met een router?
Van welk merk is die router?

Het is een Adsl-basisverbinding; dus met een vrij lage snelheid (384/128).
Het modem is verbonden met een ethernetrouter (merk Soho). De router geeft twee pc's (waaronder die van mij) en twee notebooks toegang tot internet.

Wat ik in vergelijking met een week geleden heb gedaan, is het uitschakelen van de screensaver en enkele dagen daarvoor het uitschakelen van de stand by-instelling. Beiden hebben dus niet geholpen.
De firewall is niet de Zone Alarm pro maar de freeversie.
Tot zover wat nadere informatie

Trek eens de stekker van de router er uit.
Dan schoont deze op.

Als je nou eens dat beeldscherm gewoon laat branden.
Dat is toch niet noodzakelijk?
Probeer het in ieder geval ene poosje. Welke heb je trouwens. Eentje van Windows of een externe?

Stel vervolgens onder Start/Config.scherm/beeldscherm het volgende in:
Schermbeveiliging geen.
Energie: nooit, nooit en nooit.
Slaapstand uitgeschakeld.

En dan maar weer kijken wat er gebeurt.

Ik heb nu twee keer enkele uren na je voorstellen te hebben uitgevoerd, het scherm laten "branden", en het effect is positief.
Blijft natuurlijk mijn nieuwsgierigheid. Waar komt het nu precies door en hoe zou je de functies wel kunnen gebruiken zonder dat de internetverbinding wegvalt?
Ik zal in ieder geval in de komende dagen iedere keer weer een stapje inschakelen en zien waar het schip strandt.
Dank

Ik had dezelfde problemen.
Omdat jij het over je beeldscherm had ben ik daarop doorgegaan.
Zelf heb ik het opgelost door er een mailprogje op te zetten. Dit gaat iedere 3 minuten het net op en daarmee hield ik de verbinding open.
Kun je dus ook nog doen.
Download ePrompter. Zet je accounts er op en wijzig de tijd van 'kijken op de server' in zo min mogelijk minuten.
Soms kom je er gewoon niet achter

Ik heb een ePrompter geinstalleerd. Op zich een prettig gereedschapje. En ik denk dat de verbinding hierdoor inderdaad in stand zal worden gehouden. Ik heb daarom het uitschakelen van het beeldscherm weer ingeschakeld.
En tot nu toe houd ik verbinding
Dank

Nou, het zal mij benieuwen of je er van af bent.
Ik hoor het wel.
En ander moet je alsnog alles in energiebeheer uitschakelen.

Lijkt op een poewersafe die je ergens hebt lopen maar die niet gaat werken omdat jij je scherm aan hebt staan

Is wel een oplossing maar of het de beste is ?

Ik heb met de ePrompt aan in energiebeheer het uitschakelen van het beeldscherm weer ingeschakeld, en dat had nu geen invloed op de internetverbinding. Deze bleef bestaan.
Daarna heb ik in energiebeheer de standby weer ingeschakeld, en de pc een paar uur op standby laten staan. En ook - het is pas een keer - nu kwam uit de standby de internetverbinding weer tot stand.
Leuk. Hartstikke leuk.
Maar is er een andere, betere "oplossing" , Daisy??

Een vraag, die volkomen buiten dit onderwerp staat, maar toch.
Ik zie vaak dat er een link wordt aangemaakt in een bericht in de vorm van "klik hier" of een websitenaam. Ik vind dat een heel gebruikersvriendelijke "truc", die ik niet beheers. Ik zou hem graag willen leren.
Wie?
Dank en groet

Ik zal maar even antwoorden. Upsidaisy komt dacht ik niet dagelijks hier of in ieder geval laat.

Een link maak je als volgt.

Ga naar de pagina op het web waar je naar wilt verwijzen.
Kopieer het adres dat bovenin staat.
Nu ga je terug naar Helpmij.
In het bericht waar je de link wil plaatsen klik je op
http.
De eerste keer vul je *klik hier* of Symantec enz. in.
De tweede keer plak je de link.
Klaar.

Er is een andere, sneller manier. Mensen typen dan de meeste dingen zelf en plakken de link er tussen.

Geplaatst door sjcmmol
Maar is er een andere, betere "oplossing" , Daisy??

Dat weet ik niet maar misschien heb je je poewersafe op je netwerkkaart aan staan of een andere energiebesparende maatregel waardoor de problemen zouden kunnen onstaan ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan