verborgen muziek...

Status
Niet open voor verdere reacties.

miraka

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Wie helpt mij met een vreemd internet? Zodra ik op een Amerikaanse website zit, voornamelijk in de avond, hoor ik vanuit mijn speakers heel zachtjes een of andere buitenlandse radio uitzending. Vaak is het Chinees...., of zelfs een vreemde Slavische taal.
Is mijn kabelmodem niet helemaal oke, of ligt het probleem ergens in mijn computer?
Sowieso loopt mijn comp. heel vaak vast in/op internet, het zal er waarschijnlijk wel mee te maken hebben. Maar wat is de oorzaak? Vista zit er weer nieuw op,na formatteren, ruim een week en het euvel blijft. Ziggo probleem, kabelmodem probleem? Anyway, het is nu mijn probleem. Wie helpt mij? Alvast bedankt!

Miraka

Je hebt niet toevallig Logitech speakers?
En je weet zeker dat het alleen bij Amerikaanse sites is en alleen in de avond?

Zet het volume van je computer eens op nul, om zeker te stellen dat het geen hardwarematige invloed is.

Je hebt niet toevallig Logitech speakers?

Heb het hier ook wel eens, inderdaad Logitech speakers.
Weet jij hier de oorzaak van, aangezien je specifiek vraag of het Logitech speakers zijn.

Ik heb altijd het vermoeden dat hij iets van een radiosignaal oppikt of een signaal van de buren.

Heb het hier ook wel eens, inderdaad Logitech speakers.
Weet jij hier de oorzaak van, aangezien je specifiek vraag of het Logitech speakers zijn.

Ik heb altijd het vermoeden dat hij iets van een radiosignaal oppikt of een signaal van de buren.

Ik heb noch Chinese noch Slavische buren, en ook geen logitech speakers. En zelfs al staat het volume op nul komt deze kakafonie van ongewilde uitzending uit de speakers...
En nu? Een signaal mag toch niet zomaar binnenkomen, zelfs al zou je logitech speakers aangesloten hebben lijkt mij.

Miraka

Bij sommige Logitech speakers is dat een probleem geweest wat Logitech ook erkend heeft.
Je kan er dus mee terug.
En nee Blindman, bij de set die ik verkoop speelt dit probleem niet. :thumb:

De versterker van je boxen ontvangt het signaal (radiogolven) uit de ether. De bekabeling werkt waarschijnlijk als antenne. Je zal misschien ook wel merken dat het tijdens een hogedruk-situatie meer voorkomt dan bij een lagedruk-situatie. Vroeguh ontving ik op de televisie (met buitenantenne) in de zomer (hogedrukgebied)ook zenders uit Duitsland en Frankrijk.
Hier is niet veel aan te doen, behalve misschien ferrietkralen om de bekabeling heen doen of de kabel in zien te korten. Of zelf een kooi van Farady creeeren in je kamer, maar dat zal wat moeilijk gaan vrees ik :)

Het lijkt erop dat je luidsprekerkabels als antenne fungeren.

Leesvoer in de bijlage.

Deze verklaring is een ietsje zinvoller, of tenminste zo komt het over, dan een antwoord over buitenlandse buren en een radio die daar aan staat.....

Het is in iedergeval iets om mee te beginnen, andere speakers aansluiten! Want toegegeven het is een wat verouderd type, inclusief lage tonen speaker.

Ik ga ermee aan de slag!

Bedankt.

Miraka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan