• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdere uitbouw Kassa-Stock systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de macro eens bekeken, is nog iets te vroeg voor mij om te snappen.

Had eens gekeken of ik zelf geen aanpassingen kon doen, maar raak er niet uit.

In "ticket rapport" houdt geen rekening met korting % gegeven op totaal van ticket, kan het totaal in ticket rapport gehaald worden uit het ticket cel G26 ?

Verder had ik nog één vraag, is het mogelijk een bepaalde code te kunnen ingeven dewelke toelaat bedrag en beschrijving manueel aan te passen ?

bvb Code "Custom01", laat toe om in ticket de omschrijving en prijs aan te passen, kan zoiets ?

tx

Code:
Sheets("Ticket Rapport").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6) = Array(.Range("D6"), _
                .Range("D5"), TI, BH, .Range("G26"), .Range("C29"))

yup dat werkt, Warm bakkertje, als je een idee hebt en ne keer tijd voor de custom code ;-).

tx

Vul je manueel iets in ben je sowieso je formule kwijt voor de volgende keer dat je die regel gebruikt.
Hier zal je een dus keuze moeten maken. Ofwel werk je met formules zoals je nu doet en kan je niets manueel wijzigen, ofwel moet je het opzoeken van omschrijving en prijs gaan uitbouwen in VBA bij het selecteren van een productcode. Wordt de code teruggevonden kan je omschrijving en prijs laten invullen anders manueel aanpassen. Dit opzoeken kan je doen met een Worksheet_Change event.
In de bladmodule van Sheet Ticket.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Target.Value = vbNullString Then Exit Sub
    If Not Intersect(Target, Range("C9:C21")) Is Nothing Then
        sn = Sheets("Stock").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 4)
        For i = 1 To UBound(sn)
            If sn(i, 1) = Target.Value Then Target.Offset(, 2) = sn(i, 3): Target.Offset(, 3) = sn(i, 4)
        Next
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Warme-bakkertje, zit nog met probleemke waar ik nie aan uitgeraakt.

In Ticketrapport wordt onderscheidt gemaakt tss behandeling en product verkoop.
Echter merk ik dat soms de behandelingscode ( dus beginnende met BH ) toch in de kolom product komt, hoe zou dit kunnen komen.
Is heel raar want soms werkt het wel correct

Wat denk jij waaraan zoiets kan liggen ?

Heb laatste versie nog is in bijlage toegevoegd.

Bedankt

Bijlagen

Waarschijnlijk staat er dan nog een teken voor de BH-code (een spatie oid)
Controleer op Stock alle BH-codes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan