• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken het verschil in een andere row plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
bijgesloten een excelsheet. Wat ik probeer gerealiseerd te krijgen is dat de waardes uit sheet 1(tabel pc's) vergeleken wordt met de waardes uit sheet2(alle pc's) en dat het verschil in een andere rij(bijv. sheet 2 pc kolom verschil lijst 1 en 2 ) geplaatst wordt. Het rare is dat ik mij meen te herinneren dat al ooit hier gezien te hebben, maar ik vind het nergens meer.
alvast bedankt.

Bijlagen

=IF(ISNA(VLOOKUP(A2;$J$2:$J$300;1;FALSE));"Missing";"Matched")

heb ik uiteindelijk gevonden en die zou het moeten doen. ware het niet dat het mooiste zou zijn om de missing en de matched in een aparte kolom te krijgen.

Laatst bewerkt:
Maak dan 2 formules:

=IF(ISNA(VLOOKUP(A2;$J$2:$i$300;1;FALSE));"Missing";"")

en

=IF(ISNA(VLOOKUP(A2;$J$2:$i$300;1;FALSE));"";"Matched")

is idd een mogelijkheid. het probleem alleen is dat de missing of de matched eigenlijk vervangen moet worden door de computernaam. Dus als een computernaam "missing" is, dan moet deze in een tabel missing komen. Idem voor matched. Nu krijg ik namelijk een volledige tabel missing en een andere tabel met matched

mmm ik kan niets vinden om dat op te losse; dus 2 rijen vergelijken en dan het verschil tonen. iemand een guggestie?

gevonden:

=IF(ISERROR(VLOOKUP(A2;B:B;1;FALSE));A2;"")

controle of een waarde welke in kolom A staat in kolom B bestaat. Zo nee, dan wordt de waarde van kolom A gekopieerd anar kolom c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan