Vergelijking 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi, ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen (ik heb er niet super veel verstand van).

Mijn eisen voor de PC zijn:
- het spel LoL spelen met veel FPS
- editen
- beeldopnemen d.m.v. fraps/hypercam
- streamen(live game streamen op twitch)
- fluister stil
- Dat ik later eventueel nog meer RAM zou kunnen toevoegen. (Dit is niet echt een must)

Op dit moment heb ik een: Acer Aspire M7300
- AMD Phenom II X6 1035T Processor 2.60Ghz
- 6GB RAM
- ATI Radeon HD5570 up to 3835MB
- Hardeschijf van 1 TB
- 64 bit besturing met Windows 7

Ik heb dus een PC samengesteld gekregen van M-PC's en ik heb een PC gevonden op Azerty.
Nu wil ik graag weten wat jullie van beide PC's vinden, of ze aan mijn eisen kunnen voldoen en welke Windows ik er bij zal kopen, 7/8 Home of professional en OEM of Retail?

Samengestelde PC: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[258095]=1&product[9448]=1&product[665582]=1

PC van Azerty: http://azerty.nl/0-2249-659759/azerty-zeus-i2013g8-elite.html

Eventueel een aanpassing aan de samengestelde PC is mogelijk.

Mvg,
Roy

EDIT: Ik weet dat de PC van Azerty(kant en klaar) een betere processor heeft en tot 16GB RAM kan worden uitgebreid maar de samengestelde PC heeft weer een SSHD en kan t/m 32GB RAM worden uitgebreid.
Daarnaast weet ik niet of de kant en klare PC fluisterstil is.
EDIT 2: Ik haal niks uit mijn oude PC dus moet alles wat nodig is kopen.

Laatst bewerkt:
De PC van Azerty is een werkstation, geen game-pc.
Daarmee is de Samengesteld PC beter voor gaming.
En als je veel wilt gaan opnemen en streamen, kun je beter een nVidia kopen (GTX750/760/770/780). Die hebben namelijk Shadowplay, die opneemt zonder veel FPS te verliezen en heeft ook een ingebouwde stream mogelijkheid.
Mijn samenstelling: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B543146%5D=1&product%5B563652%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B458903%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B630964%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B634347%5D=1.
Hier zit dan ook een 120GB SSD bij, maar is optioneel.
Je kan rustig uitbreiden naar 4x8GB RAM.

En over Windows: ga voor 8.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de moeite.

Ik zie hier geen CD speler en aparte ventilator huisjes bij zitten, of zie ik dit over het hoofd?
En over de SSD heb ik een beetje zitten over zoeken, als ik het goed begrijp moet ik vanaf mijn SSD werken, omdat dat sneller is. Maar als hij vol begint te raken moet ik het op mn standaard harde schijf zetten? Of klopt dit nu niet wat ik zeg?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit inderdaad geen aparte CD speler bij, maar wel een koeler, de Cooler Master Hyper 412s.
Het klopt inderdaad niet wat je over de SSD zegt. De SSD gebruik je voor Windows, belangrijke programma's, games etc. De dingen die je snel opgestart/geladen wilt hebben.
De harde schijf gebruik je voor foto's, video's, word-bestanden, films etc. De minder belangrijke dingen dus.

Oke bedankt, klinkt goed! Maar ik neem aan dat een CD speler er nog wel bij past en dat de koeler ook fluister stil is?

EDIT: Moet ik eigenlijk ook een netwerkkaart erbij doen, als ik internet wil gebruiken via de draad? En zo ja welke is aan te raden?
EDIT2: Ik heb 120MB download en 6MB upload speed.

Persoonlijk ben ik van mening dat een SSD heel leuk is maar ga dan niet voor de 120GB versie van de samsung evo, Er zijn veel betere 120 GB ssd's.
De Adata is bijvoorbeeld sneller en goedkoper, hetzelfde geld voor de mushkin SSD's
De Kingston ssdnowv300 is sneller en veel goedkoper.

Daarnaast kun je idd gaan voor een gtx760 videokaart, hoewel je hiervoor beter een fx6300 processor kan nemen aangezien deze die kaart minder bottleneckt.
750 TI is geen optie, Waardeloze prestaties en ze zijn gewoon nog te duur. De 270x kost het zelfde maar presteert vele malen beter, dit is ook tevens een van de beste price/performance videokaarten op de markt op dit moment, vandaar ook dat ik daarvoor koos, ook zit er gratis BF 4 bij, leuk extratje.
Nvidia shadowplay is inderdaad erg leuk en lightweight dus als streamen echt heel erg belangrijk is voor je kun je gaan voor de 760, hoewel deze wel veel duurder is.

Los daarvan wil ik even toevoegen, Als je LoL wilt gaan streamen zou ik geen 760 kopen, Gewoon te duur.
Xplit met een 270x werkt prima om lol op full ultra met 60+ fps te spelen.

Voor streamen opzich raad ik nogmaals aan wel te gaan voor de fx6300, deze zal hier minder moeite mee hebben dan de 4300.

Ook heb je geen netwerk kaart nodig, dit zit op je moederbord onboard.

En de build van diderik is verre van optimaal als we praten over een stille pc.

Wat betreft windows, 8.1 is zeker een degelijk besturingssysteem en ook ik raad aan de overstap te maken.
en wat betreft de SSD, Als je voor de seagate SSHD gaat heb je niet persee een ssd nodig, Het is wel sneller met ssd, begrijp me niet verkeerd, maar minder nodig.

Natuurlijk kan ik altijd nog een andere samenstelling maken voor je mocht je hier interresse voor hebben dan hoor ik het graag van je !

Wow, zoveel informatie en keuze's, het zou top zijn als je nog een keer wilt samenstellen wat jij mij aanraadt!

ik ben net terug van het sporten dus dat doe ik later vanavond wel even voor je

Ben het volledig met Marcelpc's eens. Ik had precies hetzelfde in gedachte, het geen wat hij voorschoteld is naar mijn mening de beste prijs prestatie met de volgende onderdelen:

- 120GB SSD (Lees snelheid is het belangrijkst, je wilt zo weinig mogelijk op je SSD schrijven)
- FX 6300
- AMD R9 270x
- 8GB 1600Mhz Latency 9. (Voor streamen, als je moederbord het ondersteund 1866Mhz)
- 500-550 Watt voeding (Bronze certificated)

Zelf ben ik grote voorstander van Asus, omdat deze componenten. (Koeler blijven in het algemeen en een langere levensduur hebben)
Dit heeft te maken met de solidcaps ect, dan zou je op zoiets uit komen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B624119%5D=1&product%5B549755%5D=1&product%5B469019%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B280735%5D=1&product%5B657470%5D=1

-600 euro

Laatst bewerkt:
@Royy212,

aantal onnodige quote;s van je verwijderd hoft niet bij elk antwoord hoor

Excuses voor het laten wachten, momenteel heb ik het nogal druk met mijn bedrijf en heb ik dus even geen tijd om iets voor je samen te stellen, ik ben bang dat dit aankomend weekend pas word!

Ben het volledig met Marcelpc's eens. Ik had precies hetzelfde in gedachte, het geen wat hij voorschoteld is naar mijn mening de beste prijs prestatie met de volgende onderdelen:

- 120GB SSD (Lees snelheid is het belangrijkst, je wilt zo weinig mogelijk op je SSD schrijven)
- FX 6300
- AMD R9 270x
- 8GB 1600Mhz Latency 9. (Voor streamen, als je moederbord het ondersteund 1866Mhz)
- 500-550 Watt voeding (Bronze certificated)

Zelf ben ik grote voorstander van Asus, omdat deze componenten. (Koeler blijven in het algemeen en een langere levensduur hebben)
Dit heeft te maken met de solidcaps ect, dan zou je op zoiets uit komen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B624119%5D=1&product%5B549755%5D=1&product%5B469019%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B280735%5D=1&product%5B657470%5D=1

-600 euro

In de tussentijd zou je mijn samenstelling kunnen bekijken, is hetgeen wat marcelpc ongeveer bedoeld (Denk ik?)
Nu je nog geen reactie van hem hebt.

Ow bedankt voor je reactie, ik had het de vorige keer toen ik op het forum keek helemaal niet gezien.
Alleen een CD/DVD speler ontbreekt, maar die kan ik gewoon toevoegen neem ik aan en dat het nog steeds in de kast past.

EDIT: En wat is jouw mening over de gtx760 en de Asus R9270, als het gaat om streamen, gamen en editen.

Laatst bewerkt:
Excuses voor het laten wachten,

Ik ben even terug gegaan door je thread heen en heb eventjes precies nagekeken wat je zocht en ik zou aanraden voor het volgende te gaan :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[649374]=1&product[9448]=1&product[630964]=1

Dit systeem is super stil.
Het heeft windows 8.1
streamen is absoluut geen probleem met dit systeem.
Goedkope en snelle SSD.
SSHD.
zeer stofbestendig.
Goeie Videokaart.
Instaat om de nieuwste games te kunnen spelen voor een degelijke prijs.

Eventueel kan je dit systeem dan bij mij bestellen voor 930 euro inclusief btw, assemblage, installatie van de software en updates.
Ik hoor graag van je !

Mvg M-PC's

wat betreft de 760 vs r9 270x de 760 presteerd beter en is veel beter instaat te streamen dankzij shadowplay, Is alleen wel duurder.

Laatst bewerkt:
Klinkt goed, ik zal even nadenken en ik denk dat ik morgen antwoord geef.

In principe is de GTX 760 beter voor streamen. Maar als je bijv weer een kaart van 3GB pakt, heb je toch dat tikkeltje extra dat je meer pixel tegelijkertijd kan laten afspelen en opnemen (Bij het streamen "Vloeiender")
Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar een R9-280X. Nu zou je een SSHD eruit kunnen laten, omdat je al een SSD schrijf hebt. (Bijna geen meerwaarde de SSHD)

Een andere koeler heb je ook niet nodig, de standaard koeler voldoet ruim voldoende. Ik zou er alleen niet mee gaan overclocken en als je dit wel van plan was, kan je hem nog altijd later aanschaffen. (Bespaard weer geld bij de aanschaf op iets wat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt) Een 8 core is ook nog handig om naar te kijken, omdat je dan beter kan multitasken (Vloeiender "FPS-Frames per second") Wat je met streamen doet.
Heb een beetje zitten kijken voor je, met een R9-280X en een 8-core (920 Euro met assemblage en windows)
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B624119%5D=1&product%5B549755%5D=1&product%5B469019%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B280735%5D=1&product%5B563659%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B642781%5D=1&product%5B648593%5D=1

Denk dat dit meer aan je wensen zal voldoen, de kast is groot genoeg waar alle onderdelen in passen.
Edit: Als je het geld ervoor hebt, zou ik een meer gebruikelijke kast pakken (Corsair 200R), het oog wilt ook wat > Dan kom je op 930-940 euro uit. > Voor als je ooit wou upgraden, twee videokaarten ect.

Laatst bewerkt:
Overklokken ben ik niet van plan.
En over de SSHD en SSD zat ik ook al naar te kijken.
Nu heb ik een (normale/minder snelle) harde schijf in de lijst die jij hebt samengesteld toch, maar nog wel een SSD?

Wat bedoel je met de standaard koeler, bedoel je daarmee de 2 casefans in de Cooler Master?
Zijn deze 2 casefans dan wel genoeg om een fluisterstille PC te behouden.

Welke kast ik ga nemen, twijfel ik nog aan.. Want met de Cooler Master N300 kan ik nog wel meer RAM upgraden als ik het goed heb.

Bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Roy had zelf aangegeven in vorige posts, zie ook zijn andere thread dat hij graag een super stille pc wou die ook stof bestendig is, de silencio is hiervoor de beste keuze, eventueel zou hij kunnen gaan voor het iets goedkopere 452 model, mocht hij dat nodig vinden.

wat betreft de videokaart ben ik van mening dat dit complete onzin is, Shadowplay van de 760 gtx is zodanig lichtweight dat de 2gb versie van de 760 beter presteerd met streamen dan de r9 280x, qua prestaties zijn bijde kaarten bijna identiek, en mocht roy echt extra geheugen willen heeft de 760 gtx ook nog een 4GB variant.

Daarnaast is een 520W seasonic niet voldoende om een 280x te voorzien van stroom naarmate de pc iets ouder word, (kijk dit eens hier : http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp - na.)

een 8 core zou een optie zijn, of het zodanig nodig is voor roy vraag ik me zeer sterk af, ik ben persoonlijk van mening dat de fx 6300 prima volstaat voor zijn wens.

Wat betreft de SSHD of HDD naast de SSD zou ik zeggen, het is onzin dat het geen meerwaarde heeft, de enige vraag die de TS zichzelf moet stellen is of hij bereid is meer te betalen voor de meerwaarde van de SSHD.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit het waard is, maar ik kan me best voorstellen dat de TS een andere mening heeft.

Alles wat je op de SSHD zet geeft je meerwaarde ten opzichte van wat je normaal op de HDD zou zetten, hierbij moet je ook denken aan games omdat je simpel weg niet al je games op een 120GB ssd kan zetten vanwege de ruimte beperking.

De crucial ssd is opzich nog wel een goede keuze ten opzichte van de kingston ssd, ik heb in dit geval denk ik over de crucial heen gekeken.

Wat betreft de CPU koeler, ik weet uit ervaring dat de fx chips zeer goed overclocken met stock voltages waarbij je niet de garantie verliest van de processor en daarvoor heb je wel een extra koeler nodig, daarnaast weet ik ook uit ervaring dat de standaart koelers van zowel intel als amd overtijd veel meer lawaai produceren en niet bestand zijn tegen langdurige stress op de processor.

De hyper 212 is een van de goedkopere betere prestatie gerichte koelers op de markt op dit moment en is daarnaast vele malen stiller dan de standaart koelers.
Aangezien dit een eis was van de Roy heb ik me hieraan gehouden.

De SSD heb ik aangepast, van de rest ben ik van mening dat dit het beste is voor de wens van de TS.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[9448]=1&product[630964]=1&product[613824]=1

Kortom misschien is het handig als je zelf iets meer nadenkt en research doet naar wat de TS wil en waar deze om vraagt voordat je post, goed dat je probeert te helpen maar kom wel met een build waar de ts iets aan heeft en niet met een build waar jij iets voor voelt.

Mvg M-PC's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan