• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijking rechte

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik heb een grafiek in een werkblad. Deze grafiek verandert continu door ingave van andere waarden. Met behulp van de functie ' trendlijn toevoegen' voeg ik een trendlijn en een vergelijking toe aan de grafiek (bv y= getal1 * xkwadraat + getal2 * x + getal3). Ik wil die vergelijking automatisch in enkele cellen van mijn rekenblad overbrengen, met andere woorden, hoe kan ik automatisch de getallen 1, 2 en 3 in een cel overbrengen ?

De bedoeling hiervan is dat ik op die manier onmiddellijk na ingave van de nieuwe gegevens met de nieuwe formule kan rekenen zonder steeds de nieuwe formule te moeten intypen.

Of is het mogelijk die vergelijking rechtstreeks (in één keer) in een cel te plaatsen ?

graag uw hulp (oplossing)

dbv, Stefano

PS werkblad in bijlage

Laatst bewerkt:
Bijlage toevoegen: De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn.
Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf

Als het een excel bestand is.. .xls.. dan zal je die eerst in moeten zippen ;) :)

hierbij de bijlage, met excuses

In bijlage de ....bijlage

Bijlagen

Geplaatst door stefano
Ik heb een grafiek in een werkblad. Deze grafiek verandert continu door ingave van andere waarden. Met behulp van de functie ' trendlijn toevoegen' voeg ik een trendlijn en een vergelijking toe aan de grafiek (bv y= getal1 * xkwadraat + getal2 * x + getal3). Ik wil die vergelijking automatisch in enkele cellen van mijn rekenblad overbrengen, met andere woorden, hoe kan ik automatisch de getallen 1, 2 en 3 in een cel overbrengen ?

De bedoeling hiervan is dat ik op die manier onmiddellijk na ingave van de nieuwe gegevens met de nieuwe formule kan rekenen zonder steeds de nieuwe formule te moeten intypen.

Of is het mogelijk die vergelijking rechtstreeks (in één keer) in een cel te plaatsen ?

graag uw hulp (oplossing)

dbv, Stefano

PS werkblad in bijlage

Bijlagen

dank

Hans

Hartelijk dank voor de oplossing !

:thumb:

nog niet volledig afgewerkt (hans123)

Aan Hans of iemand anders die kan helpen.

De vergelijking van de rechte wordt perfect weergegeven door de formule. Het betrof een derdemachtsvergelijking. Ondertussen wil ik nog een stap verder gaan en zou ik de coordinaten willen kennen van een vijfdegraadsvergelijking.

Kan dit ook ?

getal1*x5 + getal2*x4 + getal3*x3 + getal4*x2 + getal5*x+getal6

dbv stefano :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan